آخرین عناوین

شنبه 6 آذر 1395-11:2 کد خبر:34858

رئیس شورای شهر قائم‌شهر خبر داد:

مراحل واگذاری نساجی شماره 1 به شهرداری به اتمام رسید/ الغدیر جزو پروژه‌های برتر شمال کشور

رئیس شورای شهر قائم‌شهر گفت: مراحل واگذاری نساجی شماره 1 به شهرداری به اتمام رسید.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، رئیس شورای اسلامی قائم‌شهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طی دوره چهارم شورای اسلامی قائم‌شهر که با حضور شهردار جدید همراه بود شاهد اتفاقات خوبی در شهر بوده‌ایم.

وی افزود: رضا رحیمی، از بدنه خود شهرداری بوده‌، سلسه مراتب را طی کرد، سازمان، پرسنل و فضای شهرداری را می‌شناسد و آیتم‌های کلی برای شهردار شدن را دارا بود که با 11 رأی اعضا شورا به‌عنوان شهردار انتخاب شد.

*‌ پروژه الغدیر جزو پروژه‌های برتر شمال کشور است

جعفر احمدی‌گرجی با اشاره به اینکه از زمان حضور شهردار جدید اتفاقات خوبی در شهر رخ داد، تصریح کرد: در این دوره احداث پروژه الغدیر در دستور کار قرار گرفت و به جرأت می‌توان گفت این پروژه، چهار تا پنج برابر پروژه زیرگذر میدان امام (ره) سختی کار داشت.

وی ادامه داد: پروژه الغدیر جزو پروژه‌های برتر شمال کشور است و همانند آن در منطقه از نظر طراحی و مسائل مالی نداریم.

رئیس شورای اسلامی قائم‌شهر با بیان اینکه سهولت ترافیک و تعریض معابر خیابان‌های اصلی و کنار ریل از دیگر رویکردهای شهرداری و شورای اسلامی قائم‌شهر در این مدت بوده است، عنوان کرد: بخش زیادی از آزادسازی انجام‌ شده که توانسته مسیر انشعابی جدیدی را ایجاد کند و به این ترتیب حجم زیادی از ترافیک را از طریق مسیر کنار ریل کاهش دادیم.

وی افزود: خیابان جویبار از معضلاتی با عمر بیش از نیم‌قرن شهر بوده که با پیگیری، اصرار و نوع تعامل شهرداری با مالکان، آزادسازی شد و در مدت باقیمانده عمر شورا و شهرداری بخش قابل توجه‌ای از آن بازگشایی می‌شود که برای شهر از جهات ترافیکی قابل‌ توجه است.

احمدی‌گرجی با اشاره به اینکه از گذشته بحث ایجاد پارک‌های محلی در دستور کار قرار داشت و در دوره شهردار جدید اتمام و افتتاح پارک بانوان را داشتیم، اضافه کرد: افتتاح میدان شهید علاءالدینی و شهید طبری و همچنین ایجاد المان شهید مهدوی موضوعاتی بود که پیگیری و اجرا شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: بحث مورد تأکید ما کیفیت‌سازی بوده است و معتقدیم کار یا نباید انجام شود و یا اگر انجام می‌شود باید تلاش برای کیفی‌سازی آن صورت گیرد که این نوع نگاه و تمرکز در نگاه مدیریت شهردار وجود دارد.

*‌ خرید نساجی شماره یک از موضوعات مهم شهرداری

رئیس شورای اسلامی قائم‌شهر با بیان اینکه از موضوعات خیلی مهم مختص به حضور خود شهردار و شورای سال چهارم خرید کارخانه نساجی شماره یک بوده است، اظهار کرد: پروژه خرید نساجی شماره یک از زمانی آغاز شد که متوجه شدیم از طریق بورس به مزایده گذاشته‌شده بود.

وی ادامه داد: موقعیت مکانی نساجی برای شهر از جهات زیادی دارای اهمیت بود و موقعیت استراتژیک داشت برای همین تیمی از ابتدا با هماهنگی شهردار متمرکز شدند که به هر نحوی اگر قرار است در مزایده عمومی گذاشته شود شهرداری برای خرید اقدام کند چراکه هر سازمان یا فردی این مکان را خریداری می‌کرد بحث انتقال نساجی جز شروطش بود و طبیعتاً سرمایه‌گذار و خریدار ازملک، نگاه اقتصادی داشت و به دنبال ساخت‌وساز می‌رفت که مشکلی به مشکلات ترافیکی شهر اضافه می‌کرد.

احمدی‌گرجی با اشاره به اینکه مزایده در دو مرحله برگزار و شهرداری برنده شد، تصریح کرد: مراحل واگذاری به اتمام رسید.

وی با تأکید بر اینکه حفظ تولید و اشتغال در نساجی از برنامه‌های ما بوده است، افزود: بحث انتقال که جزو شروط مزایده است در پروسه‌ای انجام می‌شود و از مکان برای ایجاد فضای سبز و مطلوب برای شهروندان استفاده می‌کنیم که یکی از اتفاقات خوب این دوره است.

رئیس شورای اسلامی قائم‌شهر با بیان اینکه ساماندهی و آزادسازی باقی‌مانده مسیر سیاه‌رود در این دوره اتفاق افتاد و یک لاین باز و املاک تملک شده است، اظهار کرد: در زمانی نه‌چندان دور کنار سیاه رود را به‌عنوان محل تفرجگاه و تفریحگاه در نظر می‌گیریم تا چهره‌ای زیبا برای شهر و ساکنان منطقه ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در طرح پارک بانوان مسیر دسترسی در یک قسمت کامل نشد اما توانست بخشی از نیازهای شهروندان به‌ویژه قشر بانوان را برطرف کند هرچند نباید به این پارک بسنده کرد و مشابه این کار باید انجام شود.

*‌ هدایت آب‌های سطحی جزو موضوعات هزینه‌بر عمرانی است

احمدی‌گرجی با تأکید بر اینکه هدایت آب‌های سطحی جزو موضوعات هزینه‌بر عمرانی است، عنوان کرد: از زمان‌های گذشته، ساخت‌وساز بر اساس ضوابط صورت نگرفت و همچنین مسیرها دارای شیب‌های معکوس است و با کوچک‌ترین بارندگی آب‌ها به سمت منازل مردم می‌رود.

وی افزود: بخش اعظمی از اعتبارات در بخش ایجاد کانال‌ها و هدایت آب‌های سطحی است که تا حدودی این مشکل حل‌شده اما همچنان جزو موضوعاتی است که هزینه زیادی را طلب می‌کند.

رئیس شورای اسلامی قائم‌شهر با اشاره به اینکه کانال مادر در محدوده کمربندی شهرستان را داشتیم که از چهارراه جویبار ایجادشده و تا مسجد رسول و کوچک‌سرا ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: با ایجاد این کانال بخش زیادی از مشکلات این منطقه رفع خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: مجموعه آسفالت‌های حوزه شهری به دلیل قدمت، کاملاً نیازمند روکش آسفالت است و  اعتبارات خاصی می‌خواهد ولی تلاش شد تا جای ممکن مشکلات این حوزه را رفع کنیم.

احمدی‌گرجی با بیان اینکه در بحث فضای ورزشی و رویکرد ورزش همگانی همچنین سلامت مردم امکانات و ست‌های ورزشی را در مکان‌های که قابلیت اجرا داشت نصب کردیم، تصریح کرد: اقبال مردم خیلی خوب بود و رویکردی خوبی ایجاد شد.

*‌ تدوین برنامه چشم‌انداز 20 ساله برای قائم‌شهر

وی ادامه داد: از دیگر اتفاقات خوب این دوره تدوین برنامه چشم‌انداز 20 ساله برای شهر است که گروه 30 نفره‌ای از اساتید متخصص هستند و چند ماهی متمرکز شدند تا برنامه چشم‌انداز شهر را تدوین کنند و تا الان بخش مقدماتی و مطالعاتی اجرا شد و تا پایان این دوره شورا این برنامه تدوین می‌شود.

رئیس شورای اسلامی قائم‌شهر با تأکید بر اینکه در حوزه مدیریت شهری با رکود اقتصادی حاکم بر اقتصاد کشور روبه‌رو هستیم و در بحث منابع درآمدی به نسبت سال 94 در حوزه ساخت‌وسازشاهد افت 50 تا 60 درصدی هستیم، اظهار کرد: انبوه‌سازان به دلیل رکود بازار به ساخت‌وساز روی نمی‌آورند.

وی افزود: در بحث ساخت‌وساز در سال 95 کاهش قابل توجه‌ای در تعرفه‌ها داشتم و توافقاتی را هم با صنوف انجام دادیم، ولی فضای حاکم در بحث اقتصادی نشان از رکودی است که در بازار و صنعت ساخت‌وساز ایجاد شده است.

احمدی‌گرجی با اشاره به اینکه تلاش شد از منابع موجود بهره‌برداری بهینه شود و مشکلاتی که به عنوان اولویت در حوزه شهری است رفع کنیم، تصریح کرد: عمده شهرداری‌هایی که کلان‌شهر هستند به سمت استقراض رفتند که ما از این موضوع تمکین نکردیم.

وی ادامه داد: با این موضوع شاید خیلی از مسائل و مشکلات حل می‌شد اما دورنمای کار بار بسیار سنگینی را برای شهر به دلیل محدودیت و بضاعت حوزه درآمدی به وجود می‌آورد.

رئیس شورای اسلامی قائم‌شهرتأکید کرد: روند فعلی کار با توجه به درآمدها روند قابل‌اعتنا و قابل دفاعی است.

*‌ روگذر میدان جانبازان به‌زودی شروع می‌شود

احمدی‌گرجی با بیان اینکه روگذر میدان جانبازان به‌زودی شروع می‌شود، خاطر نشان کرد: پیمانکار این کار مشخص‌ شده است.

وی افزود: در مطالعاتی که انجام شد بر روی زیرگذر هم مطالعاتی داشتیم که به دلیل عدم هدایت آب‌های سطحی و شیب منفی امکان این کار وجود ندارد و یا اگر این اتفاق رخ دهد هزینه بسیار سنگینی بر روی دوش شهرداری قرار می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی قائم‌شهر با بیان اینکه پروژه نگین‌ شمال دارای ضعف و قوت‌هایی است اما رویکرد شورا ادامه پیدا کردن این پروژه بود، اظهار کرد: با تعامل این پروژه در حال اجرا است و تاکنون حدود 8 میلیارد تومان هزینه شده و این هزینه در حال افزایش است همچنین با صحبت‌هایی که با سرمایه‌گذاران شده تمام توان خود را برای این پروژه قرار دهند.

احمدی‌گرجی با تأکید بر اینکه در موضوع نساجی تبرستان از 15 هکتار بر روی 6 هکتار به توافق رسیدیم به‌عنوان سرانه به شهروندان اختصاص پیدا کند، بیان کرد: با توان سیاسی مسؤولان شهر این توافق را اجرا می‌کنیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در موضوع سایپا شمال هم باید بهتر از این توافق صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی قائم‌شهر با تأکید بر اینکه تعهدات عمل نشد و شورا تصمیم گرفت توافقات قبلی را لغو کند و قرار است با شرایط جدید توافق صورت گیرد، تصریح کرد: این موضوع می‌تواند ابهامات موجود در توافق قبلی را رفع کند.

*‌ شهروندان در تغییر چهره شهر همراهی کنند

این مسئول خاطرنشان کرد: رفیوژهای هدایت‌کننده در خیابان‌های شهر در حال اجرا است که فقط مختص به قائم‌شهر نیست و این طرح در کلان‌شهرها هم در حال اجرا است.

وی ادامه داد: چهره شهر باید عوض شود و شهروندان هم باید همراهی کنند، اگر این همراهی‌ها صورت گیرد مشکل خاصی پیش نمی‌آید چرا که انتظار همه شهروندان داشتن شهری به‌روز است.

*‌احداث پارک نام‌آوران برای شخصیت‌ها و نام‌آوران شهر

رئیس شورای اسلامی قائم‌شهر با بیان اینکه برای عناصر و شخصیت‌های نام‌آور که مطرح هستند احترام خاصی قائل هستیم و این موضوع را باید بپذیریم که شخصیت‌ها و نام‌آوران ما در شهر کم نیستند، تصریح کرد: باید به انتظار کل جامعه پاسخ دهیم برای همین به دنبال ایجاد پارکی برای نام‌آوران هستیم.

وی افزود: پارک نام‌آوران برای شخصیت‌ها است و  با قرار دادن تندیس و المان افراد نام‌آور در این مکان دین خود را به آنان اداء خواهیم کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :