آخرین عناوین

شنبه 6 آذر 1395-12:7 کد خبر:34864

رئیس هلال احمر آمل اعلام کرد:

آغاز دومین مرحله جست ‌وجوی 2 کوهنورد مالزیایی/ حضور سفیر مالزی در قله دماوند

رئیس جمعیت هلال احمر آمل از آغاز دومین مرحله جست‌وجوی 2 کوهنورد مالزیایی از روز گذشته و حضور سفیر مالزی در قله دماوند خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،جمشید نیک‌زاد اظهار کرد: یک تیم کوهنوردی از کشور مالزی در روزهای گذشته به تعداد 12 نفر قصد صعود به قله دماوند را داشتند.

وی افزود: از این تعداد هشت نفر موفق به صعود بام ایران شدند و دو نفر به دلیل شرایط جسمی موفق به صعود نشده و فرد دیگر که هنوز مفقود هستند، صعود انفرادی داشتند.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل بیان کرد: دو فرد گمشده تا ارتفاع حدود 5 هزار و 300 متر در راه صعود با اعضای گروه خود در ارتباط بودند و از آن پس ارتباط با دوستان‌شان قطع شد.

این مسئول ادامه داد: یک تیم چهار نفره مجهز به تجهیزات کوهستانی و زمستانه در دور دوم جست‌‌وجو در حال تلاش هستند، هر چند دمای هوای قله دماوند بیش از منفی 30 درجه سانتیگراد بوده و سرعت باد حدود 60 کیلومتر بر ساعت گزار شد که این روند عملیات یافتن کوهنوردان مفقود شده را با مشکل مواجه کرده است.

نیک‌زاد با اعلام اینکه دو دوم جست‌وجوها از ساعت 10 صبح روز گذشته آغاز شد، ادامه داد: به همراه تیم تخصصی امداد کوهستان از آمل در دامنه دماوند حضور داشتم و با مساعد شدن شرایط جوی برای آغاز مرحله دوم عملیات جست‌وجو و نجات مفقودان مالزیایی وارد منطقه پلور شدیم.

وی با اشاره به حضور سفیر کشور مالزی، خانواده‌های مفقودان و نماینده سازمان امداد و نجات در محل فدراسیون کوهنوردی پلور، یادآور شد: نسبت به وضعیت جغرافیای منطقه و چگونگی عملیات جست‌وجو و نجات در مرحله اول که در تاریخ دوم آذر ماه انجام شد، گزارش‌هایی دادیم.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل با اشاره به درخواست امدادرسانی به وسیله هلی‌کوپتر سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر طی دومین مرحله عملیات جست‌وجو، اظهار کرد: تیم عملیاتی پس از سوار شدن هلی‌کوپتر اقدام به گشت‌زنی دور قله دماوند و عکس‌برداری هوایی کردند.

نیک‌زاد گفت: نجاتگران در بالای یال مال‌خواران فرود آمده و با جست‌وجو اقدام به شب‌مانی کردند تا امروز صبح دوباره عملیات جست‌وجو آغاز شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :