آخرین عناوین

شنبه 6 آذر 1395-22:51 کد خبر:34872

رئیس هیأت کوهنوردی نوشهر اعلام کرد:

نجات‌یافتگان اخیر در جنگل‌های نوشهر کوهنورد نبودند

رئیس هیأت کوهنوردی نوشهر با اشاره به اینکه با تلاش کوهنوردان نوشهری سه نفر در ارتفاعات جنگلی کجور نجات یافتند، گفت: نجات‌یافتگان کوهنورد نبودند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،محمدرضا قمی با اشاره به عملیات امداد و نجات برای افراد گرفتار در برف جنگل‌های نوشهر، اظهار کرد: آنچه در خبرهای این روزهای برفی مبنی بر نجات کوهنوردان نوشهری ذکر شده است صحت ندارد و هیچ یک از افراد نجات یافته چند روز گذشته در جنگل‌های برفی نوشهر، کوهنورد نبودند.

وی افزود: کوهنوردان نه تنها مسیرهای کوه‌های منطقه را به خوبی می‌شناسند بلکه پیشاپیش برای کوهنوردی از شرایط آب و هوایی و بارش باران و برف منطقه اطلاعات لازم را جمع‌آوری می‌کنند تا دچار مشکل نشوند.

رئیس هیأت کوهنوردی شهرستان نوشهر با بیان اینکه چند روزی است که سه تن در ارتفاعات جنگلی روستای «لشکنار» بخش کجور در برف گرفتار بودند، تصریح کرد: هیأت کوهنوردی با کمک نیروهای امداد و نجات هلال احمر نوشهر با یک فروند بالگرد که در این روزهای برفی مشغول تلاش و خدمت‌رسانی هستند به همراه 15 کوهنورد به صورت زمینی برای نجات این افراد گرفتار در برف اقدام کردند.

وی بیان کرد: هیأت کوهنوردی نوشهر برای نجات جان این افراد 10 تن از بهترین و مجرب‌ترین کوهنوردان خود را به ارتفاعات این منطقه اعزام کرده است و در یک عملیات سخت و سنگین، محل گم‌شدگان در ارتفاعات جنگلی روستای «لشکنار» را پیدا کردند و آنها را نجات دادند.

قمی گفت: هیأت کوهنوردی نوشهر تا پایان یافتن مشکلات ناشی از برف در مناطق کوهستانی و جنگلی منطقه همواره در آماده‌باش برای خدمات‌ امدادی در کوهستان‌ها و مناطق جنگلی صعب‌العبور قرار دارد.

براساس این گزارش، بارش برف سنگین در مازندران روزهای گذشته سبب بروز مشکلاتی در بخش‌های مختلف درون شهری و کوهستان‌های اطراف آن شده است و تلاش‌ها برای رفع کامل آن همچنان با قوت ادامه دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :