آخرین عناوین

يکشنبه 7 آذر 1395-8:48 کد خبر:34877

سقوط بالگرد شرکت نفت در دریای خزر :

سقوط بالگرد در دریای خزر/ پیدا شدن جسد همه سرنشینان بالگرد نفت خزر

فرماندار بهشهر گفت: یک فروند بالگرد متعلق به شرکت نفت بامداد امروز یکشنبه در دریای خزر سقوط کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا، فرماندار بهشهر با اعلام این خبر که یک فروند بالگرد متعلق به شرکت نفت‌خزر و سکوی نفتی امیرکبیر، صبح امروز در دریای خزر سقوط کرد، افزود: این بالگرد که برای نجات دو مصدوم به سمت سکوی امیرکبیر حرکت کرده بود در زمان بازگشت سقوط کرد.

وی ادامه داد: این بالگرد حامل پنج سرنشین بوده که ساعت 4:30 صبح امروز پس از 20 ثانیه پرواز و برخاستن از روی سکو سقوط کرد.

سجادی گفت: تاکنون پیکر سه تن از سرنشینان این بالگرد پیدا شده و نیروهای امدادی در حال جست‌وجوی سایر سرنشینان و کشته‌شدگان احتمالی هستند.

فرماندار بهشهر ادامه داد: بالگرد یاد شده برای انتقال یکی از کارکنان دکل نیمه شناور امیرکبیر که دچار سکته قلبی شده بود، به این دکل عزیمت کرده بود.

همچنین علی اصولی مدیرکل حراست وزارت نفت در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون تیم ویژه‌ای عملیات یافتن سرنشینان دیگر را در نزدیکی سکوی حفاری نیمه شناور ایران امیرکبیر آغاز کرده گفت: علت این حادثه در دست بررسی است.

وی تصریح کرد: خلبان، کمک خلبان، فرد بیمار و نیروی امدادگر، سرنشینان این بالگرد بودند.

جسد ۵ سرنشین بالگرد سقوط کرده در دریای خزر کشف شد

ساعاتی پس از حادثه فرماندار بهشهر گفت: جسد پنج سرنشین بالگرد سقوط کرده در دریای خزر پیدا شده است، وی به دلیل سقوط بالگرد اشاره ای نکرد.

وی اعلام کرد: هنوز جعبه سیاه بالگرد پیدا نشده و در حال حاضر، اطلاع دقیقی از علت سقوط در دست نیست.

اسامی سرنشینان بالگرد سقوط کرده در دریای خزر اعلام شد

اسامی سرنشینان بالگردی که صبح یکشنبه در دریای خزر سقوط کرد، اعلام شد.

حسین جعفرزاده، حسن محمدی، علی مرداسی، رضا سنقری و غلامرضا میرزایی از سرنشینان این بالگرد بوده اند.

تشکیل پرونده قضایی برای سقوط یک فروند بالگرد در دریای خزر

در همین رابطه اسدالله جعفری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران گفت: پرونده سقوط یک فروند بالگرد در سکوی نفتی امیرکبیر به صورت فوق العاده و خارج از نوبت در حال رسیدگی است.

وی گفت: این بالگرد اوایل بامداد امروز خبری مبنی بر سقوط یک فروند بالگرد در سکوی نفتی امیر کبیر دریای خزر در محدوده شهرستان بهشهر گزارش و اعلام شد که در ساعات 4 و 20 دقیقه صبح امروز در هنگام بازگشت و انتقال یک نفر مصدوم از سکو به مرکز درمانی به صورت ناگهانی در یک مایلی سکوی نفتی در دریای خزر سقوط کرده است و منجر به کشته شدن 5 تن از سرنشینان آنان از جمله یک خلبان،سه کمک خلبان و یک مصدوم شده است.

جعفری در ادامه افزود: بلافاصله با حضور نیروهای امدادی اقدامات لازم جهت شناسایی و کشف اجساد آغاز شد که کلیه اجساد کشف شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران گفت: دادستان شهرستان بهشهر دستور قضایی لازم را به مراجع ذیربط از جمله نیروی انتظامی، پایگاه دریابانی و پزشکی قانونی صادر و تحقیقات قضایی با حضور معاون دادستان در صحنه آغاز شده است.

او با بیان اینکه پرونده در بازپرسی ویژه به صورت فوق العاده تحت نظارت دادستان شهرستان و دادستان مرکز استان در حال انجام است، گفت: از پزشکی قانونی استان خواسته شده است با تشکیل کمیته بحران پزشکان متخصص مربوطه به محل اعزام شوند و اجساد مورد معاینات پزشکی قرار گرفته و در جهت تعیین علت تامه فوت اعلام نظر شود.

وی همچنین گفت: پرونده به صورت فوق العاده و خارج از نوبت مورد بررسی قرار گرفته است و در حال حاضر مسئولان فنی مشغول بررسی علت وقوع حادثه هستند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :