آخرین عناوین

يکشنبه 7 آذر 1395-13:46 کد خبر:34886

رئیس جمعیت هلال احمر سوادکوه اعلام کرد:

نجات نگهبان سایت مخابراتی آلاشت از برف مازندران بعد از 9 روز

رئیس جمعیت هلال احمر سوادکوه، از نجات نگهبان سایت مخابراتی آلاشت از برف بعد از 9 روز خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا ، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سوادکوه از نجات نگهبان سایت مخابراتی امامزاده حسن آلاشت که 9 روز در مناطق برفی سوادکوه محصور شده بود ، خبر داد و گفت:عصر روز گذشته با اعزام بالگرد هلال احمر عملیات امداد و نجات این فرد انجام شد.

جهانگیر آذری اظهار کرد:این فرد برای انجام وظیفه ماموریتی قبل از آغاز بارش برف هفته گذشته به این محل اعزام شد.

وی ادامه داد:پس از بارش برف و مسدود شدن مسیر ارتباطی با این سایت مخابراتی ، امکان جابجایی شیفت کاری این فرد و پایین آمدن وی وجود نداشت.

رئیس جمعیت هلال احمر سوادکوه گفت: غالبا ماموران سایت مخابرات امامزاده حسن آلاشت بعد از سه روز استقرار شبانه روزی در محل ، تغییر شیفت کاری را انجام می دهند.

وی ادامه داد:این فرد که براساس ماموریت کاری آذوقه و آب برای مدت سه روز را به همراه داشت ، روزها بدون آذوقه سپری کرد.

آذری افزود:این فرد پس از 9 روز موفق به تماس تلفنی با جمعیت هلال احمر سوادکوه شد و درخواست کمک از امدادگران این نهاد را کرد.

وی ادامه داد:با توجه به شرایط برفگیری و مسدود بودن مسیر ارتباطی ، بالگرد جمعیت هلال احمر مازندران به مجل اعزام شد و وی را نجات داد.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر سوادکوه حال عمومی این فرد در شرایط عادی و خوبی قرار دارد و به سلامت به آغوش خانواده بازگشت.

وی با اشاره به اینکه امامزاده حسن آلاشت یکی از مناطق کوهستانی و برفگیر مازندران به شمار می رود ، افزود:این منطقه در روزهای عادی نیز غالبا پوشیده برف است.

وی ادامه داد:می بایست براساس تجربیات برفگیر بودن منطقه ، اقدامات اولیه برای ذخیره آذوقه غذا و آب در این سایت مخابراتی تعبیه شود تا درصورت بروز چنین اتفاقاتی مشکلی در تامین غذا فرد بوجود نیاید.

بارش برف هفته گذشته در مازندران که در برخی مناطق به 1.5 متر نیز رسیده بود، باعث قطع راههای روستایی، قطع آب، برق و گاز برخی شهرهای استان مازندران شد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :