آخرین عناوین

دوشنبه 8 آذر 1395-19:46 کد خبر:34899

قطار سواری عزاییل!

قطار دوباره جان گرفت/ برخورد قطار با وانت در ساری

مدیر روابط‌عمومی راه‌آهن شمال گفت: براثر برخورد قطار با خودرو وانت در ساری ۲ نفر جان باختند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی راه آهن شمال،علی حسن‌نژاد در تشریح جزئیات حادثه برخورد قطار با خورد وانت در ساری اظهار داشت: مشاهدات اولیه نشان می‌دهد حادثه به‌علت عبور خودروی وانت از محدوده ممنوعه رخ داده است.

وی افزود: وانت پس از برخورد با قطار دچار آتش‌سوزی شد و متاسفانه هر 2 سرنشین وانت در دم جان باختند.

مدیر روابط‌عمومی راه‌آهن شمال خاطرنشان کرد:‌ براساس اطلاعات اولیه هر 2 سرنشین وانت اهل استان اردبیل بودند که برای خرید مرکبات به مازندران آمدند.

حسن‌نژاد با بیان اینکه قطار پس از بازسازی مسیر به حرکت خود ادامه داد، گفت:‌ کارشناسان در حال بررسی صحنه وقوع حادثه هستند.

مدیرکل راه‌آهن شمال در همین رابطه اظهار کرد:در مسیر راه‌آهن، بسته به اهمیت نقاط، برخی محل‌های عبور خودرو با مستحفظ یا راهبند ایمن شده‌اند و در برخی نقاط هم عبور بدون مستحفظ اما با نشانه‌ها و علائم کافی هشداردهنده وجود دارد، این حادثه در محل عبور مجاز بدون مستحفظ رخ داده است که در دو طرف آن به اندازه کافی نشانه‌های هشداردهنده نصب شده و سرعتگیر نیز وجود دارد.

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که با وجود به صدا در آمدن بوق ممتد توسط لوکوموتیوران، بی‌توجهی راننده و قرار گرفتن خودرو روی خط سبب بروز این حادثه شد.

همچنین مشاهدات نشان می‌دهد که سرعت وانت از سرعت مجاز تعیین شده برای عبور از ریل اندکی کمتر بود که در بروز حادثه می‌تواند اثرگذار باشد و با توجه به اینکه امروز تعطیل بود و احتمال افزایش تردد در حاشیه راه‌آهن نیز پیش‌بینی می‌شد، طبق روال معمول برای روزها، دستور کمتر شدن سرعت قطار از حد مقرر در این مناطق صادر شده بود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :