آخرین عناوین

چهارشنبه 10 آذر 1395-14:47 کد خبر:34919

آخرین خبرها از تعطیلی 18 آذرماه:

پنجشنبه ۱۸ آذرماه تعطیل رسمی است یا نه؟/ توضیحات سخنگوی شورای نگهبان

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ‌تعطیلی پنج شنبه آینده 18 آذر منوط به نظر نهایی شورای نگهبان است.


به گزارش خزرتیترخبر، عباسعلی کدخدایی تاکید کرد: هر مصوبه ارسالی از سوی مجلس محترم به شورای نگهبان تا زمانی که مراحل نهایی خود را سپری نکند، لازم الاجرا نخواهد بود.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در کانال تلگرامی خود نوشت: هر مصوبه ارسالی از سوی مجلس محترم به شورای نگهبان تا زمانی که مراحل نهایی خود را سپری نکند، لازم الاجرا نخواهد بود.

وی افزود: این مراحل شامل اعلام تائید نهایی شورای نگهبان و در موارد اختلافی نظر مجمع تشخیص مصلحت، ارسال به رئیس جمهور از سوی مجلس، ابلاغ قانون و انتشار آن در روزنامه رسمی و مضی زمان مقرر قانونی است.

به نظر می‌رسد سخنگوی شورای نگهبان، این مطلب را در توضیح مطلبی نوشته است که یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کانال تلگرامی خود نوشته است.

این نماینده مجلس در کانال خود نوشته است: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای هشتم ربیع الاول، آغاز سالروز امامت حضرت ولی عصر(عج) را تعطیل رسمی اعلام کردند.

وی در توضیح اضافه کرده است: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ماده الحاقی 38 لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه ای کشور مصوب کردند که هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت حضرت امام حسن عسگری(ع) و آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) به‌عنوان تعطیل رسمی تعیین می‌ شود که با توجه به چاپ شدن تقویم ها قبل از تاریخ فوق این تعطیلی در تقویم کشور درج نشده است.

محمدعلی پورمختار در پایان خاطرنشان کرده است: بنابراین پنجشنبه 18 آذر ماه 95 مصادف با هشتم ربیع الاول تعطیل رسمی است.

تعطیلی 18 آذر منوط به نظر نهایی شورای نگهبان است

در همین رابطه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز گفت:تعطیلی پنج شنبه آینده (18 آذر) منوط به نظر نهایی شورای نگهبان است.

غلامرضا تاجگردون با اشاره به انتشار خبری در مورد مصوبه مجلس برای تعطیلی روز هشتم ربیع الاول آغاز سالروز امامت حضرت ولی عصر (عج)گفت : این مصوبه مربوط به لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه بوده و در آن مصوب شده که هشتم ربیع الاول سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) به عنوان تعطیلی رسمی اعلام شود،اما هنوز شورای نگهبان نظر نهایی خود را در مورد  مصوبات مجلس در احکام دائمی برنامه های توسعه اعلام نکرده است.

به گفته وی اعلام تعطیلی هشتم ربیع الاول که مصادف ۱۸ آذرماه امسال است منوط به تائید این قانون از سوی شورای نگهبان خواهد بود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :