آخرین عناوین

چهارشنبه 10 آذر 1395-17:55 کد خبر:34924

گلایه پدر دانشجوی قائم‌شهری اهداکننده عضو:

مسئولان قائم‌شهر برای دفن دخترم در آرامگاه کفشگرکلا موافقت نکردند

پدر مرحومه زارعی گفت: خواست ما این بود که دخترم را در آرامگاه خانوادگی در کنار مادربزرگش به خاک بسپاریم، اما هنوز موافقت نشده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از قائم آنلاین، شیدا زارعی دختر 22 ساله ی قائم‌شهری که دچار مرگ مغزی شد و به طبق وصیت نامه اعضای بدنش را به 5 بیمار دیگر اهدا خواهد شد.

مرحوم زارعی دانشجوی رشته فیزیک از دانشگاه شرافت تهران بود که بر اثر سوانح دچار مرگ مغزی شد، با اهدای عضو خود به بیماران نیازمند نام خود را در قائم‌شهر زنده نگه می دارد.

محمد زارعی پدر شیدا زارعی اظهار کرد: دخترم پیش از این اتفاق در برخی موارد که از دانشگاه تهران برمی‌گشت چون با سوانح مختلف تصادف در جاده‌ها مواجه می‌شد به مادرش می‌گفت اگر من هم دچار مرگ مغزی شدم اعضای بدنم را با رضایت خودم اهدا کنید.

وی افزود: در اهدا اعضای دخترم خانواده‌ام نقشی نداشتند بلکه خودش این وصیت را کرد.

پدر اهدا کننده عضو قائم‌شهری بیان کرد: در همه استان‌ها و شهرستان‌های مختلف قطعه‌ای به نام «نام‌ آوران» برای خاکسپاری هنرمندان، ورزشکاران و افراد اهدا عضو وجود دارد اما در شهرهای کوچک هنوز این مورد فرهنگسازی نشد.

زارعی، ادامه داد: کسانی که اعضای بدن خود را اهدا می‌کند جان چندین نفر را نجات می‌دهند و از خود گذشتگی می‌کنند.

وی با گلایه از هئیت و اعضای شورای قبرستان کفشگرکلا، تصریح کرد: در کفشگرکلا قائم‌شهر، اعضای شورایش قانونی وضع کردند که افراد غیربومی در آرامگاه محلشان دفن نکنند در حالی که مادرم در آرامگاه کفشگرکلا تدفین شده است و پدرم جای دیگری دفن شده اما اعضای این هیئت اجازه نمی‌دهند که دخترم پیش مادربزرگش دفن شود.

پدر اهدا کننده عضو قائم‌شهری، افزود: کسانی که ایثار می‌کنند همگان باید از آنها حمایت کنند و فرهنگ ایثار در خانواده‌ام وجود دارد من جانباز هستم و برخی از نزدیکان خانواده‌ام شهید و ایثارگریم و خود درک درستی از فرهنگ ایثارگری داریم.

زارعی تصریح کرد: باید دیگران نیز ایثارگری از خود نشان دهند و جامعه هم در مقابل این افراد از خود ایثارگری نشان دهند.

وی یادآور شد: امشب اعضای بدن دخترم برای اهدا به گیرنده‌های عضو از بدنش جدا می‌شود و اهدا عضو برای ۵ نفر انجام می‌شود البته بسته به شرایط جسمی دخترم دارد هر تعداد که جسمش اجازه داد اهدا می‌شود.

وی از مسئولان، تقاضا کرد: در همه آرامگاه‌ها قطعه ای را به عنوان نام آوران اختصاص دهند برای تا کسانیکه از عزیزان و اعضای خود می گذرند، در جایگاه مناسبی دفن شوند و همگان باید در مقابل این نوع فعالیت ها از خود گذشت نشان دهیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :