آخرین عناوین

يکشنبه 14 آذر 1395-9:41 کد خبر:34971

جدیدترین اظهارات عضو فعال شورای شهر ساری:

تغییر ترکیب شورای شهر ساری توسط مردم/ رسانه‌های دست‌چین‌شده در صحن شورا

عضو شورای شهر ساری گفت:رسانه‌های دعوت شده در صحن علنی شورای شهر دست‌چین‌شده هستند، لازم است مردم ترکیب فعلی شورای شهر را عوض کنند.


به گزارش  خزرتیترخبر و به نقل از فارس، علی‌اکبر زلیکانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: لازم است مردم ترکیب فعلی شورای اسلامی شهر ساری را عوض کنند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که در شورای شهر موفق به رأی مردم می‌شوند باید تأثیر مثبتی در روند امور شهری داشته باشند، افزود: به مدت دو سال است که عضو هیچ‌یک از کمیسیون‌ها نیستم و نقشی هم در شورای هیچ سازمانی از توابع شهرداری ندارم.

* تغییر ساختار شورای شهر ساری با ایجاد فاصله بین مردم و اعضا

عضو شورای اسلامی شهر ساری با اعلام اینکه در یک‌ سال اخیر ساختار شورای شهر ساری عوض شد و بین اعضا و مردم فاصله ایجاد شد، گفت: جلسات شورای شهر ساری بدون حضور خبرنگاران برگزار می‌شود و اگر هر چند وقت یکبار هم جلسه‌ای برگزار شود رسانه‌های مدعو دست‌چین‌شده هستند.

* دلالان انتخاباتی و برچسب تهمت‌ها

این مسئول با اعلام اینکه تاکنون از هیچ رانتی استفاده نکردم و  با عضویت در شورای اسلامی شهر ساری پولی به جیب نزدم، ادامه داد: برخی دلالان انتخاباتی تا راضی نشوند با برچسب تهمت تخریب می‌کنند و من به این افراد کوچک باج نمی‌دهم.

زلیکانی با اشاره به اینکه اهل زد و بند نیستم و با کسی وارد معامله نمی‌شوم، تصریح کرد: عضویت در شورای اسلامی شهر ساری آش دهان‌سوزی برایم نبوده و نیست وقتی مشکلات مردم را احساس می‌کنم فشار روحی بر من وارد می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شهرداری با افزایش نیرو مواجه است و در محدودیت‌های مالی چگونه پاسخگوی حقوق و مزایای پرسنل خود است، اضافه کرد: سهم من از اشتغال افراد معرفی‌شده در شهرداری ساری نسبت به بقیه اعضای شورای شهر ناچیز بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با تأکید براینکه مشکل اشتغال باید برای همه حل شود، افزود: تاکنون بستگان درجه یک من در شهرداری ساری مشغول به کار نشدند.

* از هیچ رانتی استفاده نکردم

این مسئول با بیان اینکه به عضویت شورای اسلامی شهر ساری درنیامدم تا از این رانت‌ها استفاده کنم، اضافه کرد: برخی برای جمع‌آوری رأی به‌صورت سازمان‌دهی‌شده فعالیت می‌کنند و تاکنون اینگونه برنامه‌ریزی نداشتم.

زلیکانی تقسیم بودجه در شهرداری‌ها 60 درصد عمرانی و 40 درصد جاری دانست و بیان کرد: شهرداری ساری  نسبت به بودجه عمرانی و جاری 70 به 30 درصد است زیرا تعدادی از افراد به‌صورت ناصواب جذب شهرداری ساری شدند.

وی با بیان اینکه از سال 83 تاکنون وزارت کشور آزمون استخدامی برای جذب نیرو در شهرداری‌ها برگزار نکرد، گفت: اگر هم تاکنون جذب نیرو صورت گرفت شایسته‌سالاری لحاظ نشد و به‌صورت پارتی‌بازی بود.

عضو شورای اسلامی شهر ساری تکثر سلیقه در شورای اسلامی شهر را سبب بهبود فرایند در کار و تصمیم‌گیری موفق جمعی دانست و ادامه داد: در شورای شهر ساری نظارت دقیق بر روند کار شهرداری وجود ندارد و این حالت در سطح کشور هم همینطور است.

* ابزار رسانه‌ای در اختیار شورای شهر

این مسئول بیان کرد: افکار عمومی بزرگ‌ترین ابزار است که در اختیار شورای اسلامی شهر قرار دارد لازم است رسانه‌ها به وظیفه خود به خوبی عمل کنند تا در هیاهوها صداها به خوبی به گوش مردم برسد.

زلیکانی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا کمیسیون ماده 100 در شهرداری ساری تعطیل شده است، گفت: شهرداری ساری معتقد است ضرایبی که در کمیسیون ماده 100 اعمال می‌شود واقعی نیست.

* تعطیلی کمیسیون ماده 100 شهرداری ساری به ضرر مردم است

وی افزود: شهرداری باید تخلفات را به کمیسیون مربوطه ارجاع دهد اگر قرار باشد کمیسیونی تعطیل شود مردم متضرر می‌شوند.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه درآمد شهرداری باید از طریق درآمد پایدار تأمین شود، تصریح کرد: بعد از دو ماه تعطیلی کمیسیون ماده 100 شهرداری ساری توانست جوابگوی حقوق و مزایای پرسنل و بخشی از مطالبات پیمانکاران باشد.

این مسئول با تاکید براینکه شهرداری ساری باید به دنبال درآمد پایدار برود در این بخش نمره قبولی به این نهاد خدمات‌رسان نمی‌دهم، افزود: با تشکیل سازمان میادین، میوه و تره‌بار و پارک‌ها اقدامات خوبی برای درآمد شهرداری ایجاد شد اما در سال‌های آتی شهرداری باید به ‌دنبال فرصت‌های جدید در سازمان‌های تابعه خود باشد.

* رعایت نشدن اصل تقدم بر هزینه در شهرداری ساری

زلیکانی با اعلام اینکه شهرداری ساری با حجم پروژه‌های عمرانی در حال پرداخت بدهی‌های خود است، گفت: اصل تقدم بر هزینه در شهرداری ساری رعایت نمی‌شود.

وی به تحقق بودجه شهرداری ساری اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون بودجه 525 میلیارد تومانی شهرداری ساری در سال جاری در حال تحقق است به نظر می‌رسد مانند سال گذشته در پایان سال متمم بودجه هم داشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر ساری وضعیت ترافیکی مرکز مازندران را وابسته به فرهنگ مردم دانست و خاطرنشان کرد: با اجرای پروژه‌های عمرانی متعدد از سوی شهرداری ساری لازم است استفاده از خودروهای عمومی مورد توجه شهروندان ساروی قرار گیرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :