آخرین عناوین

يکشنبه 14 آذر 1395-19:51 کد خبر:34983

دبیر ستاد اقامه نماز مازندران اعلام کرد:

درب مساجد مازندران بعد از اقامه نماز نباید قفل شود

دبیر ستاد اقامه نماز مازندران گفت: درب مساجد استان بعد از اقامه نماز نباید قفل شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی در نخستین اجلاس شهرستانی نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی در بخش‌های مختلف جامعه وجود دارد، اظهار کرد: آسیب‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... در اجتماع و جامعه در حال ورود هستند.

وی افزود: برای بیرون آمدن از آسیب‌های اجتماعی باید به نماز روی آورد و آسیب‌های اجتماعی را شناخت تا بتوان به موقع نسبت به آن چاره‌اندیشی کرد.

دبیر ستاد اقامه نماز مازندران با بیان اینکه جامعه ما هشیار و بصیر است و این به واسطه رشادت‌های شهدا و ایثارگران است، خاطرنشان کرد: از تحریم‌ها و بازی‌های استکبار جهانی نترسیم بلکه باید زمانی بترسیم که در باورها، اعتقادات، انقلاب و... خودمان شک کنیم.

این مسئول با تأکید بر اینکه پایه‌های شور و شعف مسلمان، نماز است، تصریح کرد: برای جلوگیری و ایستادگی در برابر آسیب‌های اجتماعی یک عزم استانی و ملی نیاز است و باید فرهنگ نماز را ترویج داد.

ابراهیمی بیان کرد: شهرهای گردشگر مازندران به ویژه غرب استان به واسطه نزدیکی با پایتخت و حضور خیل عظیم مسافران و گردشگران باید در مقوله نماز توجه بیشتری داشته باشند و با شناسایی آسیب‌های اجتماعی، در زمان مناسب مشکل را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه انسان باید خودشناسی کند تا بداند چه اخلاق و رفتاری برایش مناسب است، بیان کرد: معرفت دینی باید افزایش یابد و هر چه در دین لنگ بزنیم به همان اندازه دشمن ضربه می‌زند.

دبیر ستاد اقامه نماز مازندران ادامه داد: مخاطب اصلی جامعه ما نسل جوان است و بنابراین باید آسیب‌هایی که ممکن است بر این نسل وارد شود را درک کنیم ولی اگر نتوانیم آن را درک کنیم یقین بدانیم که نتوانستیم جوان را بشناسیم و تربیتش کنیم.

این مسئول با تأکید بر اینکه درب مساجد استان بعد از هر اقامه نماز نباید قفل شود، افزود: باز بودن درب مساجد بستری برای ترویج نماز است و بستر مساجد نیز برای رفع آسیب‌های اجتماعی باید آماده‌سازی شوند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه باید نماز را متناسب با حال و هوای روز و منطقی ترویج کرد، اظهار کرد: نمی‌توان جوان را با چماق نمازخوان کرد بلکه باید به او ایده داد و ذوقش را شناخت و از افراط و تفریط نیز پرهیز شود.

وی گفت: همچنان درباره نماز این همه دغدغه داشته باشیم این رنج است و همه باید با اتحاد در حوزه نماز و ترویج آن گام برداریم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :