آخرین عناوین

سه شنبه 3 تير 1393-16:39 کد خبر:358

فرماندار نکا:

قهوه‌خانه‌ها و سفرخانه‌های سنتی نکا ساماندهی می‌شوند

فرماندار نکا با بیان اینکه قهوه‌خانه‌ها و سفرخانه‌های سنتی نکا ساماندهی می‌شوند، گفت: برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری قلیان از قهوه‌خانه‌ها و سفرخانه‌های سنتی در دستور کار قرار گرفت.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، علی رجبی در جلسه شورای اداری نکا در دادگستری این شهرستان اظهار داشت: همه مسئولان باید کمک‌کار پیمانکاران در اجرای پروژه‌های عمرانی و کاهش بروکراسی اداری باشند.

وی بیان داشت: اینکه پیمانکاری برای انجام کار و استعلام از یک دستگاه دو هفته معطل شود پذیرفته شده نیست و باید با دقت در انجام کار و همچنین کمک به پیمانکاران در اجرایی شدن پروژه‌های عمرانی که اکنون در شهر خوابیده است تلاش شود.

رجبی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی از زیر بار بروکراسی خارج شدن و لذا همه مسئولان باید برای اقتصاد مقاومتی تلاش کرده و کار شبانه‌روزی انجام دهند و منحصر به ساعات اداری نباشند بلکه فعال در صحنه باشند.

فرماندار نکا با بیان اینکه در فصل تابستان قرار داریم و باید با صرفه‌جویی در مصرف آب، شرایط استفاده بهینه از این منابع خدادادی را برای همگان فراهم شود، یادآور شد: روستایی در نکا آب 10 اینچی‌اش به دریا می‌رود اما روستای همجوار از یک اینچ آب هم برخوردار نیست و روستاییان حاضر نیستند کمک‌کار آبرسانی باشند که باید فرهنگ‌سازی شود.

نماینده عالی دولت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه فرماندار شهرستان باید از تمام مسائل شهرستانی مطلع باشد، اضافه کرد: مسئولان موضوعات مختلف امنیتی و سیاسی را با فرمانداری هماهنگ بوده و مکاتبه کنند.

رجبی همچنین از دستگاه‌های خدمات‌رسان خواست در صورتی نسبت به ارائه آب و برق و گاز اشخاص اقدام کنند که پروانه ساختمان و یا پایان کار داشته باشند.

وی با اشاره به خسارت 72 میلیارد ریالی در سیل 15 خرداد در نکا افزود: بیشترین خسارت در سیل گذشته به بخش کشاورزی بوده است که در حال بررسی برای رفع معضلات و رایزنی برای دریافت خسارت هستیم که همه مسولان ذی‌ربط در این بحران با تمام توان وارد شدند که جای قدردانی دارد.

فرماندار نکا همچنین با بیان اینکه 13 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبارات سال 93 برای شهرستان بوده است، خاطرنشان کرد: از این مقدار اعتبار 8 میلیارد تومان تملک دارایی و بقیه از سرفصل‌های دیگر است که همه اعتبارات به دستگاه‌ها ارائه شد.

وی گفت: بیشترین اعتبارات نکا به بخش راه، آب و طرح هادی اختصاص یافت که از عمده مشکلات مردم بوده است.

رجبی در ادامه افزود: با توجه به در پیش بودن ماه رمضان برنامه‌ریزی برای توزیع کالا از هم اکنون باید در دستور کار قرار گیرد تا توزیع سبد کالا طوری تقسیم شود تا همه افراد مستمند و نیازمند از آن برخوردار شوند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های متولی توزیع سبد کالا همچون کمیته امداد، بهزیستی و هلال احمر باید افراد مستمند را مشخص و به فرمانداری ارائه کنند و همچنین روسای ادارت نیز برای رمضان امسال پنج سبد کالا با هزینه شخصی یا اداری برای مستمندان تهیه و به فرمانداری ارائه کنند.

رجبی خاطرنشان کرد: در ماه رمضان امسال نیز برای جمع‌آوری قلیان از قهوه خانه با بسیج همه جانبه وارد شده و همه قلیان‌ها از سفره خانه‌ها و قهوه خانه‌ها جمع‌آوری می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :