آخرین عناوین

جمعه 19 آذر 1395-17:52 کد خبر:36044

تبعات روشن کردن بخاری هیزمی در دامداری:

دود آتش سوزی یکصد راس گوسفند را در تنکابن خفه کرد

بخشدار خرم آباد تنکابن گفت: دود ناشی از آتش سوزی در یک دامداری سبب خفگی و مرگ یکصد راس گوسفند و هشت راس گاو شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، دود ناشی از آتش سوزی در یک دامداری در شهرستان تنکابن سبب خفگی و مرگ یکصد راس گوسفند و هشت راس گاو شد.

این حادثه روز پنجشنبه در منطقه دو هزار شهرستان تنکابن و هنگامی رخ داد که دامدار برای حفاظت از دام هایش در دامداری بخاری هیزمی روشن کرد.

بخشدار خرم آباد تنکابن در این باره گفت: این دامدار سهل انگار به منظور جلوگیری از سرمازدگی دام هایش ، اقدام به روشن کردن بخاری هیزمی درون دامسرا کرد.

حسن باقری افزود: دامدار متاسفانه پس از مدتی از محل دور شد و بخاری هیزمی آتش سوزی در دامداری ایجاد کرد و دود ناشی از آن سبب خفتگی و مرگ تمامی دام هایش شد.

وی با بیان اینکه این امر موجب بروز خسارت 800 میلیون ریالی شد ، گفت : تمام تلاش دامدار برای نجات دام هایش بدون نتیجه ماند.

بخشدار خرم آباد افزود: به دلیل غلظت دود ، این دامدار نتوانست حتی یک راس از دام های خود را از دامسرا خارج کند و تمامی آنها تلف شدند.

باقری تصریح کرد:پیش از این هشدار های لازم برای دامدارانی را که به طور سنتی اقدام به نگهداری دام در دامسراها می کنند داده شده بود اما بسیاری از دامداران حاضر به تغییر روش خود نیستند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :