آخرین عناوین

جمعه 19 آذر 1395-18:1 کد خبر:36046

دلخوشی کاذب باغداران مازندرانی:

تحویل 40 تن مرکبات و دریافت 3 هزار تومان پول!!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در حالی عازم مارکه ایتالیا شد که هنوز بخش عمدهای از مشکلات باقی مانده و دلنگرانی کشاورزان در حال افزایش است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، در حالی که مدیران مربوط به بخش کشاورزی مازندران دل خوش به مصوبه‌ای کاغذی راه سفر به ایتالیا را در پیش گرفتند، کشاورزان این استان برای فروش مرکبات ناشی از برف و سرما اخیر با مشکلات جدی مواجه هستند و با وجود قول‌های متعدد در ارتباط با خرید محصولات آنها اقدام عملی برای رفع دل نگرانی و دغدغه آنها انجام نشده است.

کافی است که چند دقیقه‌ای برای پیگیری مشکلات تولید کنندگان مرکبات استان مازندران سری به مجتمع‌های خرید و جمع‌آوری این مرکبات بزنید.

در آخرین روز هفته با وجود هوای سرد پائیزی در جمع کشاورزانی قرار گرفتیم که برای عرضه محصولات خویش به یکی از مجتمع‌های بزرگ منطقه آکند ساری مراجعه کرده بودند؛ صف طولانی از اتومبیل‌ها حمل مرکبات ایجاد شده بود، رانندگان و برخی از تولیدکنندگان اعلام کردند که از اوایل صبح یعنی ساعت چهار بامداد تاکنون برای تخلیه بار به این مرکز مراجعه کردند.

محمد محسنی در ارتباط با مشکلاتی که برای فروش و تحویل بار داشت، گفت: از نخستین ساعت صبح تاکنون به این مرکز مراجعه کردم با وجود اینکه اعلام شد که مشکلی برای خرید وجود ندارد ولی از صبح تاکنون موفق به تحویل مرکبات نشدیم.

وی با اعلام اینکه بنده حدود 50 تن مرکبات دارم، افزود: به دلیل سوء مدیریت، کشاورزان نگرانیم که محصول‌ ما از بین برود.

این کشاورز مازندرانی اضافه کرد: با وجود اینکه راضی شدیم با قیمت پائین مرکبات‌مان را بفروشیم و به کم هم راضی شدیم، متولیان نتوانستند زمینه مناسب برای دریافت محصولات را فراهم کنند.

عباس بزرگی‌گلمهری با بیان اینکه دو هکتار محصول زمین بنده بیش از 50 تن مرکبات دارد که در حال از بین رفتن است، گفت: از صبح تاکنون موفق به تحویل مرکبات نشدیم.

وی با اعلام اینکه همه مسئولان و متولیان در جریان مشکلات هستند، افزود: توانمندی رفع مشکلات در مدیران پشت میزنشین وجود ندارد.

این کشاورز مازندرانی با اعلام اینکه کشاورزان به متولیان اصلی دسترسی ندارند، افزود: انتظار است که رسانه‌ها به داد افراد کشاورز برسند، چون دیگر به مدیران استانی امیدی نداریم.

رضا رحیمی دیگر کشاورز مازندرانی با اعلام اینکه طرح حمایتی از سوی مسئولان استانی در این مدت ندیدم، افزود: وقتی کشاورزی احساس می‎کند که 50 تن مرکبات به راحتی در حال از بین رفتن است،آیا می‎تواند آرام باشد.

وی اضافه کرد: مرکبات را به قیمت بسیار نازل از ما در حال حاضر تحویل می‎گیرند، آن هم در شرایطی که اصلا مشخص نیست چه زمانی پول محصول را در اختیار ما قرار می‎دهند.

این کشاورز یادآور شد: متولی بخش کشاورزی به راحتی در تلویزیون اعلام می‎کند کشاورزان نگران محصولات خویش نباشند اما به کدام تعهد مسئولان دلخوش باشیم؟

وی اضافه کرد: در این روز بارانی کسی به داد ما نمی‎رسد، آیا واقعا درست است که از ساعت چهار صبح تا الان فقط برای تحویل بار باید در این سرما منتظر بمانیم؟

کریم محمودی دیگر کشاورز مازندرانی برای حمل و نقل مرکباتش مجبور بود وانتی را کرایه کند نیز در این زمینه  گفت: از دیروز تاکنون ماشین کرایه کردم و مرکبات بنده در داخل ماشین این بده خدا هست، فقط بابت این دور روز باید 200 هزار تومان کرایه به صورت نقدی بدهم ولی معلوم نیست که پول مرکبات را کی تحویل بگیرم؟

وی اضافه کرد: کامیون برای حمل بار به این مرکز مراجعه نمی‎کند، جلوی مراکز خرید هم صف‌های طولانی برای خرید وجود دارد.

رضا محمدی دیگر کشاورز مازندرانی با اعلام اینکه 40 تن بار تحویل دادم تنها 3 هزار تومن پول تحویل گرفتم، گفت: مشخص نیست که پول فروش این مرکبات چه زمانی در اختیار ما قرار می‎گیرد.

وی یادآور شد: در حال حاضر تنها دغدغه ما تحویل مرکبات است که از صبح برای عرضه مرکبات مراجعه کردیم و در حال حاضر که ساعت 15 عصر به ما اعلام کردند که ماشین نیست.

رنجبر که توانست بخشی از مرکبات خویش را به محل اصلی تحویل مرکبات برساند، با اعلام اینکه اوضاع در محل اصلی تحویل مرکبات چندان مناسب نیست، ادامه داد: دو روز کامیون که بنده کرایه کردم در صف قرار دارد و این واحد تولیدی توانایی خرید این همه مرکبات را ندارد.

این کشاورز مازندرانی اضافه کرد: متولیان استانی تنها یک دلخوشی کاذب بین کشاورزان ایجاد کردند، ما هیچ‌گونه حمایتی از متولیان اصلی ندیدیم.

وی با اعلام اینکه سرما هوای را درک می‎کنیم، گفت: انتظار داریم زمینه‌ای ایجاد شود تا برای تحویل با مشکلات کمتری مواجه شویم.

براساس این گزارش، کشاورزان زیادی دغدغه داشتند، همه آنها از اینکه با وجود مشکلات سردی برنامه مناسبی برای تحویل مرکبات آنها تدارک دیده نشد نگران هستند و این نگرانی همزمان با نزدیک شدن سایه شب و رسیدن روز تعطیل بیشتر می‎شود به نظر می‌رسد که امروز هم چند نفر از کشاورزان باید دوباره مرکبات را به منزل ببرند به امید اینکه شاید فردا اقدامی انجام شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :