آخرین عناوین

سه شنبه 3 تير 1393-20:20 کد خبر:362

آشفته بازار شهرداری و شورای شهر قائم‌شهر

از استیضاح نمایشی تا لابی های سفارشی/ورود نورچشمی ها و پروژه تغییر در شهرداری قائم‌شهر

این اقدام شهردار قائم‌شهر راه برون رفت از مشکلات موجود و تیرگی روابط وی با شورا نبوده و قطعاً فقط همان دسته محدود از اعضای لابی‌گر راضی شده و به سادگی نمی توان همه اعضای شورا را همراه ساخت.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، در حالی مردم دومین شهر متراکم کشور از تنگناهای شهری رنج می برند که روزی نیست که داستان تازه‌ای برای شهروندان آن ساخته و پرداخته نشود!

ماجرای عجیب و غریب استیضاح شهردار قائم‌شهر و شایعه لابی برخی اعضای شورا برای دادن فرصت دوباره به وی، چند روزی است دهان به دهان در کوچه و پس کوچه های شهر پیچیده که متأسفانه گویا شایعات رنگ واقعیت به خود گرفت و امروز از شهرداری قائم‌شهر خبر رسیده، همانگونه که شنیده می شد، پروژه ورود نیروهای سفارشی برخی اعضای شورا به شهرداری کلید خورد.

شهردار قائم‌شهر برای خوشایند برخی اعضای شورا در اقدامی عجیب و در شرایطی که گفته می شود ‌با بیش از 150 نیروی مازاد روبروست، اقدام به برنامه‌ریزی و مقدمات برای جذب نیروهای جدید دارد و برخی از آن نورچشمی ها نیز صبح امروز مشغول به کار شدند.

این در حالی است در ماه گذشته و در مورخ 10 و 11 خرداد، سازمان بازرسی استان و اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایت مردمی استانداری در نامه هایی جداگانه متذکر شدند، جذب هر گونه نیرو در غالب شرکتی، قراردادی و ... مجاز نیست و مسئولیت آن به عهده شخص شهردار است.

به نظر می رسد این اقدام شهردار قائم‌شهر راه برون رفت از مشکلات موجود و تیرگی روابط وی با شورا نبوده و قطعاً فقط همان دسته محدود از اعضای لابی‌گر راضی شده و به سادگی نمی توان همه اعضای شورا را همراه ساخت.

مردم قائم‌شهر می پرسند افراد جذب شده و یا کسانی که قرار است به زودی در شهرداری مشغول بکار شوند، با کدام معیار انتخاب می شوند و آیا آشنایی و معرفی یکی از اعضای شورا می تواند دلیلی بر ارجحیت آنها بر فرزندان و دیگر جوانان شهر باشد؟! از سویی هم معلوم نیست ساز و کار استخدام نیرو در شهرداری قائم‌شهر چگونه صورت می گیرد.

در پی وعده‌ی تعییر و تحولاتی که در لابی‌های پیش از استیضاح شکل گرفته بود، در حرکتی ناباورانه و تنها سه روز پس از آن، صبح امروز شایعاتی مبنی بر تغییر و جابجایی در مدیریت چند واحد شهرداری هم به گوش رسید.

اگر چه این اقدام شهردار قابل پیش بینی بود اما کسی گمان نمی کرد در اجرای تصمیمات لابی گرایانه نیز اینچنین تعجیل صورت گرفته و زبانزد شود.

شهردار و برخی اعضای شورای چهارم قائم‌شهر باید بدانند با لابی‌گری و تصمیمات پشت پرده، مشکلی از مردم قائم‌شهر حل نخواهد شد و نابسامانی‌های شهری نیازمند عزم و همت جهادی‌ست که متأسفانه در مدیریت شهری و شورای شهر قائم‌شهر یافت نمی‌شود.

بدون تردید پایگاه خبری تحلیلی بلاغ به نمایندگی از افکار عمومی با رصد کامل تحرکات شهرداری و شورای شهر قائم‌شهر، اجازه‌ی تعدی به حقوق شهروندان و تداوم این اقدامات را نخواهد داد و به صورت شفاف آن را با مردم زحمتکش و متدین قائم‌شهر در میان خواهد گذاشت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :