آخرین عناوین

چهارشنبه 24 آذر 1395-16:51 کد خبر:37114

گلایه معاون استاندار از مسئولان جویباری:

جویبار بدترین شهرستان در پیگیری کنترل و کاهش طلاق

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران گفت: آمار طلاق در شهرستان جویبار بسیار بالا است و این شهرستان یکی از بدترین شهرستان‌های در بحث پیگیری این پدیده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، على‌رضا یونسی در جلسه کارگروه کنترل و کاهش طلاق شهرستان جویبار، اظهار کرد: باید از ظرفیت مساجد به عنوان پایگاه مشاوره در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق استفاده کرد.

وی با گلایه از مسئولین شهرستان جویبار در پیگیری پدیده کاهش طلاق، عنوان کرد: آمار طلاق در شهرستان جویبار بسیار بالا است و این شهرستان یکی از بدترین شهرستان‌های در بحث پیگیری این پدیده است.

معاون سیاسی استاندار با بیان اینکه مسئولان شهرستان جویبار باید شهرستان را به چند منطقه تقسیم کنند، گفت: باید افراد شاخص، برجسته و اثرگذار در آن منطقه شناسایی و با حضور روانشناسان و متخصصان به زوج‌هایی که در معرض تهدید طلاق قرار دارند راهنمایی و مشورت دهند.

یونسی با اشاره به اینکه شهرستان جویبار باید از تجربه موفق سایر شهرستان‌ها و استان‌ها استفاده کند، تصریح‌ کرد: باید در شهرستان علل بروز طلاق شناسایی شود و با استفاده از الگوها و مدل‌های موفق در این زمینه شیوه کار را تغییر دهند.

وی به نقش خانواده در پیشگیری این پدیده شوم اشاره و عنوان کرد: پدر و مادر نقش بسیار مهمی در آگاه‌سازی و جلوگیری از طلاق فرزندان خود دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار با بیان اینکه مسئولین دارای قدرت اجرایی هستند، بیان کرد: باید از این قدرت در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی قدم بردارند زیرا وظیفه مسئولین خدمت به مردم است.

یونسی یادآور شد: اورژانس اجتماعی در شهرستان جویبار باید راه‌اندازی و بسیاری از پرونده‌های اجتماعی به این مرکز ارجاع داده شود.

وی در پایان با بیان اینکه باید از فعالیت‌های جزیره‌ای جلوگیری شود، گفت: دستگاه‌های مختلف کارهای متعددی انجام می‌دهند اما خروجی مفیدی شاهد نیستیم، بنابراین باید همه دستگاه‌ها به صورت ید‌ واحد کار کنند تا خروجی مثبتی داشته باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :