آخرین عناوین

پنجشنبه 25 آذر 1395-11:29 کد خبر:37123

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

مشاهد نوع جدید آنفلوآنزا در مازندران/ تأکید بر رعایت بهداشت

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: موارد اندک نوع جدید بیماری آنفلوآنزای H3N2 در مازندران به مشاهده شده، نوع غالب آنفلوآنزا همان نوع H1N1 است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، فرهنگ بابامحمودی اظهار کرد: مواردی به‌ ندرت و اندک از بیماری آنفلوآنزا در مازندران مشاهده شد.

وی با بیان اینکه شدت بیماری سال گذشته را نداریم، افزود: موارد شدید آنفلوآنزا که منجر به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه، بدحالی و یا فوتی شود تاکنون مشاهده نشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه هیچ‌گونه خطری مازندران را در این بخش تهدید می‌کند، اضافه کرد: افرادی با علائم تب، سردرد، گلودرد، دردهای عضلانی و سرفه به ما مراجعه کرده که با مصرف دارو بهبود پیدا می‌کنند.

بابامحمودی به مشاهده موارد اندک نوع جدید بیماری انفلوآنزای H3N2 در مازندران، تصریح کرد: اما نوع غالب بیماری آنفلوآنزا همان نوع H1N1 است.

وی با اعلام اینکه با آگاهی که مردم پیدا کردند اغلب افرادی که واجد شرایط برای واکسن بودند، واکسن خود را دریافت کردند، اضافه کرد: اطفال، افراد بالای 60 سال، خانم‌های باردار بیماران مبتلا به آسم، دیابت، مزمن ریوی، نارسایی قلبی، بیماران بدخیم، تالاسمی، افراد دارای وزن بالا، بیماران مزمن کبدی و پیوند کلیه جزء گروه‌های در معرض خطر هستند که حتماً باید واکسن را دریافت کنند.

این متخصص بیماری‌های عفونی با تأکید بر رعایت بهداشت فردی و شست‌وشوی مرتب دست‌ها، خاطرنشان کرد: اگر همواره مردم مسائل بهداشتی را رعایت کنند در مقابل آنفلوآنزا مشکلی نخواهیم داشت.

بابامحمودی در پایان گفت: امیدواریم تعداد موارد آنفلوآنزا نسبت به سال گذشته در مازندران کمتر باشد و عارضه‌های خطرناک این بیماری در استان مشاهده نشود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :