آخرین عناوین

يکشنبه 28 آذر 1395-16:36 کد خبر:38158

گزارشی تاسف بار از یک نمایشگاه:

اوج ضعف مدیریتی مجموعه نمایشگاهی مازندران در نمایشگاه صنایع غذایی

ضعف مدیریتی مجموعه نمایشگاهی قائم شهر به حدی بود که برنامه افتتاح پانزدهمین نمایشگاه صنایع غذایی ایران با مشکل مواجه و نهایتا صورت نگرفت.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایسنا، پانزدهمین نمایشگاه صنایع غذایی ایران در مازندران در حالی به کار خود پایان داد که مدیر اجرایی این نمایشگاه از عملکرد مدیریت محل دائمی نمایشگاه های مازندران واقع در قائم شهر اظهار نارضایتی کرده و سطح این نمایشگاه را در عرضه خدمات و امکانات بسیار ضعیف دانست.

محل دائمی نمایشگاه های مازندران نقطه تمرکز برگزاری نمایشگاه های استان است و انتظار می رود این مکان رضایت سرمایه گذاران نمایشگاهی را به دست آورد.

پانزدهمین نمایشگاه صنایع غذایی ایران به دلیل حضور واحدهای تولیدی بزرگی و تولیدکنندگان اقتصاد مقاومتی و نمایندگان تشکل های صنعت غذا و بهداشت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود اما این فرصت مناسب مورد بی مهری مسئولان استانی قرار گرفت به طوری که در مدت برگزاری هیچ کدام از روسای سازمان های مربوط به صنعت غذا در نمایشگاه حضور نیافتند این در حالی است که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران سال گذشته برای افتتاح نمایشگاه شخصا حضور پیدا کرده بود اما امسال به ارائه پیام در روزنامه دولتی صمت بسنده کرد.

جالب این جا است که سال گذشته این نمایشگاه همزمان با نمایشگاه استانداری در سالن توسکا برگزار شد که استاندار حتی به صورت تصادفی هم در نمایشگاه صنعت غذای ایران واقع در سالن افرا حضور نیافت.

ضعف مدیریتی مجموعه نمایشگاهی قائم شهر در ارائه خدمات و امکانات به حدی بود که برنامه افتتاح پانزدهمین نمایشگاه صنایع غذایی ایران با مشکل مواجه و نهایتا صورت نگرفت.

اکثر واحدهای شرکت کننده در نمایشگاه از نحوه مدیریت مجموعه نمایشگاه قائم شهر بسیار ناراضی بودند و بارها به مدیر اجرایی برگزارکننده ابراز گله مندی کردند.

مدیر اجرایی پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی مازندران با بیان اینکه برندهای زیادی از سراسر ایران در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی مازندران شرکت کردند، اظهار کرد: متاسفانه ضعف هایی که سال گذشته در مجموعه نمایشگاهی قائم شهر وجود داشت هنوز مرتفع نشده به گونه ای که سیستم های گرمایشی این مجموعه نتوانسته رضایت غرفه داران را به همراه داشته باشد.

علی اکبر علیان نژادی گفت: این درست نیست که یک سازه نمایشگاهی بدون تفکر مدیریتی در استانی ایجاد شود و سرمایه گذاران نمایشگاهی را برای حضور ترغیب کنند.

وی مجموعه نمایشگاهی قائم شهر را بدون تفکر مدیریت دانست و تصریح کرد: مجموعه این نمایشگاه نتوانست در ارائه خدمات به موقع عمل کند و سازه های نمایشگاهی را در زمان مقرر تحویل دهد.

علیان نژادی افزود: طبق قرار می بایست نمایشگاه ظهر شنبه 20 آذر برای غرفه سازی تحویل داده می شد اما به دلیل نیروی ناکارآمد و ناکافی، غرفه سازی واحدها به روز بعد و زمان افتتاح موکول شد که این معضل باعث لغو برنامه ی افتتاحییه نمایشگاه ما شد.

این مجری نمایشگاهی خاطرنشان کرد: در روز نمایشگاه غرفه های مورد نظر به صورت کامل به ما تحویل داده نشد و کتیبه های هر غرفه نصب نشده و آویزان بود.

مدیر اجرایی پانزدهمین نمایشگاه صنایع غذایی ایران با بیان اینکه در ارائه خدمات پیش پا افتاده هم دچار مشکل بودیم، گفت: جای تاسف دارد که مدیریت این مجموعه نیروی کارآمد ندارد ما در تامین برق و نظافت نمایشگاه دچار چالش شده بودیم و موضوع را بارها متذکر شدیم اما ترتیب اثر داده نمی شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا موضوع را با مدیر مجموعه نمایشگاهی قائم شهر نگذاشته اید، گفت: موارد به دفعات بیان شد یقینا مسئول نمایشگاه از کمبود ها و ضعف های موجود اطلاع دارد اما چون تفکر مدیریتی در اداره نمایشگاه وجود ندارد بیان این مطالب آب در هاون کوبیدن است.

علیان نژادی شرکت کنندگان پانزدهمین نمایشگاه صنایع غذایی ایران در مازندران را از وضعیت ارائه خدمات ناراضی دانست و گفت: مجموعه نمایشگاهی قائم شهر با شرایط معمولی هم فاصله دارد و اینکه کف سالن افرا را با سنگ گرانیت و سازه تزیین کنیم یقینا در بهبود وضعیت تاثیری ندارد.

یکی از غرفه داران گفت: شدت سرمای موجود در سالن افرا به حدی بود که بارها تصمیم گرفتم غرفه را جمع و به تهران باز گردم.

این تولیدکننده صنعتی ادویه و افزودنی های خوراکی گفت: تیم اجرایی در ثبت نام و نحوه حضور در زمان اجرای نمایشگاه خوب عمل کردند اما مجموعه نمایشگاهی قائم شهر توانمندی حل مشکلات و در خواست غرفه داران را ندارند.

مدیر فروش یک واحد تولیدی فرآورده های آردی نیز با بیان اینکه از مدیریت مجموعه نمایشگاهی قائم شهر برخی امکانات درخواست کردیم اظهار کرد: نه تنها سر وقت آن ها را تحویل ندادند بلکه موارد تحویل داده شده نیز متفاوت از درخواست ما بود.

وی افزود: مدیریت این مجموعه توان گرم کردن سال را ندارد حتی برق سالن بارها قطع و وصل می شد و جای تاسف دارد.

یکی از بازدیدکنندگان این نمایشگاه نیز با ابراز گله مندی از دریافت حق پارکینگ گفت: به چه دلیل و منظوری باید برای پارکینگ بازدیدکنندگان تعرفه تعریف شود و از هر خودرو هزار تومان دریافت کنند.

وی افزود: مگر بابت هر غرفه نمایشگاه درآمدی ندارد که از ما پول پارکینگ می گیرد و در قبال این دریافت چه خدماتی ارائه می کند.

 این بازدیدکننده تصریح کرد: برای پارک خودرو ها یک نفر مامور قرار نداده اند که جای پارک را راهنمایی کند اما به ازای هر خودرو تعرفه در زمان ورود دریافت می کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :