آخرین عناوین

يکشنبه 28 آذر 1395-16:42 کد خبر:38159

مدیرعامل شرکت گاز مازندران اعلام کرد:

افت فشار گاز 141 هزار مشترک مازندرانی در بحران برف/ تحقق نیافتن بودجه شرکت گاز

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: باتوجه به سرمای چند هفته گذشته 141 هزار مشترک از کل مشترکان استان دچار آسیب شدند که در کمترین زمان برطرف شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، محمداسماعیل ابراهیم ‌زاده در جلسه شورای اداری ، با بیان اینکه از نظر وجود مخازن گازی در کشور، رتبه نخست را در دنیا داریم، گفت: با وجود تمام محدودیت‌ها، تحریم و کمبود نقدینگی از نظر تولید گاز امروز از رتبه هفدهم قبل از انقلاب، به رتبه چهارم در جهان ارتقاء پیدا کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: 38 درصد گاز ایران در منطقه پارس جنوبی است که در 30 فاز اجرایی می‌شود و بعد از پیمودن مسیر 33 هزار کیلومتری به دست ما می‌رسد و به دلیل اینکه در طول مسیر همه مصرف‌کننده هستند، ایستگاه‌های تغییر فشار پیش‌بینی شده است که همه قطعات آن از کشورهای آلمان و اوکراین وارد می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران تصریح کرد: شرکت انتقال گاز کشور، سالانه 6 میلیارد مترمکعب به مازندران گاز می‌فروشد و وظیفه داریم این مقدار گاز را بین مشترکان توزیع کنیم و تنها مدیریت در توزیع بر عهده ما است و تأمین گاز با شرکت‌های استانی نیست.

این مسئول با بیان اینکه با کاهش میزان دما، مصرف گاز افزایش پیدا می‌کند، ادامه داد: مازندران در انتهای خطوط گازی قرار دارد و با جلسات متعددی که برگزار شد اعلام کردیم که اگر مازندران در فصل سرما با کمبود گاز مواجه شد باید واحدهای صنعتی، تولیدی، نهادها و ادارات به روی سوخت دوم بروند چرا که تعهد ما تأمین مصارف خانگی است تا جان مردم به خطر نیفتد.

ابراهیم‌زاده افزود: از رامسر تا گلوگاه حدود یک میلیون و 212 هزار مشترک گاز داریم و از نظر گازرسانی در کشور حرف نخست را می‌زنیم.

وی به سرمای چند هفته گذشته و بحران برف در استان اشاره کرد و گفت: 141 هزار مشترک از کل مشترکان استان دچار آسیب شدند که در کمترین زمان و با مدیریت یکپارچه برطرف شد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران تصریح کرد: شرکت گاز مازندران 145 میلیارد تومان از مردم و صاحبان صنایع طلب دارد و چون این پول به خزانه دولت برای پرداخت یارانه به خود مردم واریز می‌شود، از آنان انتظار داریم که پول دولت را در اسرع وقت پرداخت کنند.

این مسئول بودجه شرکت گاز استان را 446 میلیارد تومان برشمرد و خاطرنشان کرد: از این مبلغ 300 میلیارد تومان صرف پروژه‌های عمرانی می‌شود و این در حالی است که هنوز مشخص نیست چقدر از این بودجه تحقق پیدا می‌کند.

ابراهیم‌زاده اظهار کرد: این شرکت در سال گذشته 253 میلیارد تومان پول توزیع کرد و در سال جدید تا به امروز توانستیم 150میلیارد تومان جذب و 800 کیلومتر کار کنیم.

وی با بیان اینکه تا پایان سال 97 تمامی روستاهای بالای 20 خانوار صد در صد گازدار می شود، گفت: شرکت گاز با دریافت وام 27 درصدی در نظر دارد تمام روستاهای بالای 20 خانوار را گازرسانی کند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :