آخرین عناوین

سه شنبه 30 آذر 1395-17:1 کد خبر:38191

اما و اگرهای انتخاب شهردار نکا تمامی ندارد!!

شدت گرفتن اختلافات در پی انتخاب شهردار نكا

شهردار جدید نکا در حالی با 5 رأی اعضای شورای اسلامی شهر نکا انتخاب شد، که اختلاف‌نظرها برای انتخاب شهردار جدید همچنان پابرجا مانده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، دوشنبه‌شب پس از نشست غیرعلنی شورای اسلامی شهر نکا، مرتضی حسنی با پنج رأی اعضای شورای اسلامی شهر نکا، به‌عنوان شهردار نکا انتخاب شد، انتخابی که با اتمام رأی‌گیری، اختلافات و اما و اگرها را افزایش داد.

تا پیش از یک ماه گذشته، سیدعیسی میری‌قلعه‌سری که با آرای کامل هر 9 نفر از منتخبین چهارمین دوره شورای اسلامی شهر نکا در مهرماه 93 به‌عنوان شهردار نکا انتخاب شده بود، مشغول فعالیت در این سمت بود و با جدیت تمام کارهای مختلف خود را در طبقه دوم ساختمان شهرداری نکا انجام می‌داد که با بروز بیماری قلبی و برخی از مشکلات، از این سمت استعفا داد.

با استعفای سیدعیسی میری‌قلعه‌سری شهردار سابق نکا در نیمه دوم آبان ماه سال جاری تاکنون، یعنی بیش از یک‌ماه، شهرداری نکا با سرپرست اداره می‌شد و براساس نظر و تصمیم اعضای شورای شهر نکا، حسین‎جان محسنی که به‌عنوان مشاور شهردار نکا بوده، بعد از استعفای وی به‌عنوان سرپرست شهرداری نکا مشغول به‌کار شد تا گزینه‌های شهرداری معرفی شوند.

* چگونگی انتخاب شهردار جدید نکا در ماه‌های پایانی

بعد از گذشت یک ماه از استعفای شهردار سابق نکا، شورای اسلامی شهر نکا، انتخاب شهردار را تا پایان آذرماه توسط این شورا اعلام کرد و مقرر شد که از بین گزینه‌های ثبت نام شده برای گزینه پست شهردار نکا یعنی محمدعلی باقری، مرتضی حسنی، حسین‌جان محسنی نکایی و سیدجعفر حسینی، یک نفر به‌عنوان شهردار نکا توسط اعضای شورای شهر نکا انتخاب شود.

محمدعلی باقری یکی از اعضای شورای اسلامی شهر نکا و رئیس شورای شهرستان نکا یکی از گزینه‌های ثبت‌نام شده برای ریاست شهرداری نکا بود، همچنین حسین‎جان محسنی که تاکنون سرپرست شهرداری نکا را عهده‌دار است و پیش از این مشاور شهردار نکا بود هم از دیگر گزینه‌های شهرداری نکا بود که با توجه به اینکه در سال‌های اخیر مشاهده شد افرادی که به‌عنوان سرپرست شهرداری در زمان برکناری یا استعفای شهرداران انتخاب می‌شدند، تنها سرپرست شهرداری بودند و هیچ‌گاه به‌عنوان گزینه نهایی برای تصدی پست شهرداری انتخاب نشدند، احتمال انتخاب وی را کم‌رنگ‌تر می‌کرد.

در این بین مرتضی حسنی، شهردار اسبق نکا با سابقه 6 ساله در شهرداری نکا از دیگر گزینه‌های بومی شهر نکا با داشتن پیشینه در امر شهرداری و همچنین سیدجعفر حسینی تنها گزینه غیربومی و اهل قائم‌شهر که دارای سابقه شهردار بندرگز و مدتی هم شهرداری قائم‌شهر را در کارنامه خود داشته است، از دیگر گزینه‌های شهرداری نکا بوده‌اند.

سرانجام بعد از شور، مشورت و انتخابات یک روزه اعضای شورای اسلامی شهر نکا، روز گذشته (دوشنبه 29 آذرماه) در یک جلسه غیرعلنی که تا شب ادامه یافت، بررسی‌ها و رایزنی‌های مختلف برای انتخاب شهردار جدید توسط منتخبین چهارمین دوره شورای شهر نکا انجام تا از بین سه گزینه بومی و یک گزینه غیربومی، یک نفر تصدی امور شهرداری نکا را به‌عنوان شهردار بر عهده بگیرد که مرتضی حسنی که سابقه 6 ساله در شهرداری نکا را در کارنامه خود داشته است، به‌عنوان شهردار نکا با پنج رأی از 9 رأی، انتخاب شد.

* آزموده را آزمودن خطاست

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر نکا ، با اشاره به اینکه در این روزها و ماه‌های پایانی عمر شورای اسلامی شهر نکا، انتخاب درستی برای گزینه شهرداری نکا صورت نگرفته است، گفت: باید بدانیم همه ما در قبال مردم مسئول هستیم و شورا محلی برای آزمون و خطاها نیست و به قولی آزموده را آزمودن خطاست.

محمدعلی باقری اظهار کرد: چطور می‌توان فردی را که در مشکلات و معضلات ناشی از سی‌ان‌جی نکا نقش داشته و بعضی از توافقات در دوره ایشان انجام شده است دوباره بر مسند شهرداری نشاند.

وی افزود: پرونده سی‌ان‌جی نکا از سه سال گذشته تاکنون همچنان در مراجع و محاکم قضایی باز و گشاده است و اگر قرار بر انتخاب ایشان به‌عنوان شهردار نکا بود چرا در همان اوایل کار چهارمین دوره شورای شهر نکا، در بیش از سه سال گذشته چنین اتفاقی نیفتاد و شخص دیگری به‌عنوان شهردار معرفی و انتخاب شد.

عضو شورای اسلامی شهر نکا یادآور شد: باید بدانیم همه ما در برابر تک‌تک رأی‌هایی که از مردم گرفته‌ایم مسئول هستیم و باید جوابگو در برابر مردم و در پیشگاه خداوند باشیم.

باقری افزود: به جرأت این انتخاب را انتخاب اصلح نمی‌دانم و با توجه به اقبال عمومی و خواسته مردم در برابر این انتخاب ایستادم و به مردم خیانت نکردم و نمی‎کنم.

وی گفت: با توجه به کارنامه و سابقه‌ای که از مشکلات سی‌ان‌جی نکا گریبان‌گیر شهر و شهرستان شد؛ مردم رضایتی بر انتخاب دوباره این فرد بر مسند شهرداری نداشته و ندارند که با وجود تلاش فراوان، این فرد با رأی پنج نفر از 9 نفر اعضای شورای شهر نکا انتخاب شد و باید منتظر تأیید مراجع ذی‌صلاح باشیم.

* شهردار منتخب باید از سوی مراجع ذی‌صلاح تأیید شود

رئیس شورای اسلامی شهر نکا اظهار کرد: مرتضی حسنی شب گذشته به‌عنوان شهردار نکا انتخاب شد که این رأی باید توسط مراجه ذی‌صلاح مورد تأیید قرار گرفته و همچنین توسط استانداری تأیید شود تا وی بتواند بر مسند شهرداری نکا بنشیند.

حسین پویا افزود: هم‌اکنون شهرداری نکا تا تأیید رسمی و قانونی شهردار جدید توسط مراجع ذی‌صلاح، با سرپرستی اداره می‌شود و در ادامه راه هم همه باید با تلاش کنیم تا فعالیت‌های ما برای رضایت خداوند و سپس رضایت مردم باشد.

وی در مورد چگونگی انتخاب شهردار در ماه‌های پایانی عمر شورای اسلامی شهر توسط اعضا گفت: بیش از یک ماه است که شهرداری نکا با سرپرست اداره می‌شود و با توجه به اینکه به مردم قول داده بودیم که به‌زودی شهردار نکا معرفی می‌شود، لذا با نظر اعضای شورای اسلامی شهر، انتخاب شهردار جدید در دستور کار قرار گرفت.

سیدعیسی میری‌قلعه‌سری شهردار سابق نکا در نیمه‌دوم آبان ماه سال جاری، یعنی بیش از یک‌ماه گذشته استعفای خود را تقدیم شورای اسلامی شهر نکا کرده و علت استعفای خود را مسائل شخصی و عمل به توصیه‎های پزشکی با توجه به سابقه بیماری اعلام کرده بود که با برگزاری جلسه فوق‌العاده، با وجود عملکرد مثبت او درخواست استعفای وی مورد موافقت اعضای شورای اسلامی شهر نکا قرار گرفت و با گذشت یک ماه از استعفای وی، انتخاب شهردار جدید انجام و مرتضی حسنی به‌عنوان شهردار جدید انتخاب شد که آغاز به فعالیت وی در شهرداری نکا منوط به تأیید مراجع ذی‌صلاح قانونی است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :