آخرین عناوین

پنجشنبه 2 دی 1395-9:38 کد خبر:38209

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر خبر داد:

ضرب و شتم محیطبانان محیط زیست توسط پیمانکار شهرداری

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نوشهر از شرب و شتم محیطبانان محیط زیست نوشهر توسط پیمانکار شهرداری خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،معضل زباله دغدغه جدی مردم مازندران است که این روزها مانند آتشی از گوشه و کنار استان زبانه می‌کشد و فضای سبز و محیط زیست بی‌نظیر استان را به کام نابودی می‌برد.

معضل زباله نه تنها در حال تخریب محیط زیست است این روزها شخصیت افراد را هم نشانه رفته است و اصل انسانیت را به دلیل تثبیت کرسی مسئولیت در ردیف زباله‌ها و نخاله‌های دورریز قرار داده که بدون تعارف به اینگونه مدیران باید گفت: به کجا چنین شتابان...!!!

امروز خبری مبنی بر ضرب و شتم محیط‌بانان محیط زیست نوشهر از جانب پیمانکاران شهرداری این شهرستان به گوش رسید که رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان نوشهر با تایید این خبر ، گفت: برای کاهش معضلات زیست محیطی از شرکت و معدن کوهین و بعد از آن از نیروگاه زباله‌سوز و محل دپوی زباله شهرستان نوشهر بازدید داشتیم.

کامبیز محسن‌سلطانی با بیان اینکه مردم برای مهار نشدن شیرابه‌های ناشی از زباله و فنس‌کشی نشدن زمین دپوی زباله از شهرداری نوشهر شکایت شد، افزود: بوی تعفن زباله‌های دپو شد علاوه بر جذب پرندگان ناقل بیماری، ورود حیوانات اهلی و وحشی به مجموعه معدن زباله، دغدغه اهالی منطقه را فراهم کرد و طبق مراجعات مکرر بارها تذکرات متعددی به شهرداری داده شد.

وی با اشاره به اینکه کارگران معدن زباله نوشهر را اتباع افغانستانی تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: مشکل زباله نوشهر بارها در شورای بهداشت این شهرستان مطرح شد اما کار به سرانجام مثبت برای بهبودی وضعیت نرسید.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان نوشهر بیان کرد: وقتی در زمین دپوی زباله نوشهر قرار داشتیم در حال گرفتن عکس و آزمایش از وضعیت زباله و شیرابه ناشی زباله بودیم که با تهدید کارگران پیمانکار شهرداری مواجه شدیم و از روبه رو با بیل مکانیکی به سمت خودروی محیط زیست حمله می‌کردند.

این مسئول با بیان اینکه تصویر و فیلم مستند مبنی بر تهدید کارگران حاضر در محل دپوی زباله در اختیار داریم، گفت: وقتی با شهردار شهرستان چالوس تماس تلفنی برقرار شد مبنی بر اینکه کارگران در حال تهدید، فحاشی، ضرب و شتم نیروهای محیط زیست هستند ایشان اعلام کردند که نماینده‌ای از شهرداری در محل حاضر می‌شود.

محسن‌سلطانی خاطرنشان کرد: وقتی خودروی محیط زیست در حال خارج شدن از محل دفن زباله بود کارگران در ورودی را بستند و ما را در محاصره قرار دادند.

وی افزود: نماینده شهرداری وقتی به دستور شهردار در محل دپوی زباله شهرستان نوشهر حاضر شد محیط‌بانان محیط زیست را متهم کرد و همراه با کارگران به فحاشی خود ادامه دادند.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان نوشهر با اشاره به اینکه درگیری و ضرب و شتم کارگران پیمانکار شهرداری سبب شد تا محیط زیست از آنان به مراجع انتظامی و قضایی شکایت کند، گفت: عوامل خاطی در محل دپوی زباله شهرستان نوشهر از طریق کلانتری و دادستانی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

محسن‌سلطانی با بیان اینکه در این ضرب و شتم از ناحیه دست مجروح شدم، تصریح کرد: یکی از محیط‌بانان که بر اثر ضرب و شتم شدید کارگران محل دپوی زباله مجروح شد به پزشکی قانونی معرفی شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :