آخرین عناوین

شنبه 4 دی 1395-9:19 کد خبر:38228

نماینده مردم میاندورود در شورای استان مطرح کرد:

فعالیت کاغذی کارخانه خودروسازی سایپا میاندورود/تخریب جاده گهرباران کمتر از 2 ماه پس از تعریض

نماینده مردم میاندورود با تاکید به کیفیت بسیار پایین تعریض جاده گهرباران گفت:کارخانه خودروسازی سایپا شمال میاندورود فقط روی کاغذ فعالیت دارد.


به گزارش  خزرتیترخبر و به نقل از فارس، رسول خلیلی نماینده مردم میاندورود در شورای استان با بیان اینکه جاده مرگبار گهرباران یادگار تلخ اهالی این منطقه است، اظهار کرد: در تعریض جاده حادثه‌خیز گهرباران گزینه بین بد و بدتر را انتخاب کردیم اما سؤال اینجاست که این انتخاب به چه قیمتی بوده است.

*آسفالت تعریض جاده گهرباران کمتر از دوماه تخریب شد

وی با اشاره به اینکه کیفیت تعریض جاده گهرباران بسیار پایین است، افزود: غیر استاندارد بودن تعریض جاده مرگبار گهرباران فقط برای رفع تکلیف بود و چنین تعریضی هم از نظر عمرانی صحیح نیست زیرا کمتر از دوماه شاهد تخریب بخش‌هایی از این جاده هستیم.

نماینده مردم میاندورود در شورای استان مازندران با تأکید بر اینکه لیاقت مردم این شهرستان که در انتخابات وفاداری خود را اثبات کردند بیشتر از این است، خاطرنشان کرد: حق مردم گهرباران با کشته‌هایی که در اثر ناامن بودن جاده گهرباران که بسیاری از خانواده‌ها داغدار شدند، این نیست.

*شهرستان میاندورود در آینده نه‌چندان دور به کما می‌رود

این مسئول با بیان اینکه بعضی اداراتی که در میاندورود وجود دارند هیچ اختیاری از خود ندارند، تصریح کرد: میاندورود با تلاش‌های بسیاری به یک شهرستان مستقل تبدیل شد اما با این عملکرد در آینده نه‌چندان دور به کما می‌رود.

*نبود شانه خاکی معضل جدی تعریض جاده گهرباران

خلیلی با بیان اینکه پایان کار جاده گهرباران چیست و چه کسانی باید جوابگو باشند، اضافه کرد: در کجای جهان جاده باید بدون شانه خاکی باشد، از همان روز نخست برای تعریض جاده گهرباران به این شکل مخالف بودم زیرا نداشتن شانه خاکی معضل بسیار مهمی است و باید اصولی انجام شود.

وی با بیان اینکه چرا تعریض این جاده را از سمت دریای گهرباران آغاز نکردند و در حال حاضر درگیر دشت‌ناز و ادارات دیگر شدند، ادامه داد: زمینه مورد نظر از پاسگاه گهرباران دو طرف آن آزاد بوده و همچنین تراکم جمعیتی نیز به‌نسبت کمتر است.

*دشت نازی که به باغ‌ناز شباهت دارد

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی مازندران با اعلام اینکه دشت‌ناز فقط نام آن را یدک می کشد و بیشتر به باغ‌ناز شباهت دارد، یادآور شد: ساختار زمین در این منطقه به‌صورتی است که باید دشت باشد اما متأسفانه به مروز زمان به باغ تبدیل شده است.

این مسؤول به عملکرد ضعیف مدیریت ستاد بحران و مسئولان در زمینه خسارات وارد شده به باغداران اشاره کرد و افزود: خرید مرکبات در گهرباران بسیار ضعیف بوده است

خلیلی با بیان اینکه مرکز خرید در روستای اسلام‌آباد فقط در دو روز خوب کار کرد و بقیه مفید نبوده است، ادامه داد: مسئولان  کاری کرده‌اند که در نهایت سخنی نگویند بهتر است.

وی با تأکید بر اینکه پیشنهاد می‌کنم که تعاونی تشکیل شود و سرمایه‌گذار اصلی خود کشاورز باشد، افزود: تعداد کارخانه آبمیوه‌گیری بیشتر و سهام اصلی نیز به کشاورز داده شود.

*جهاد کشاورزی مازندران فقط حرف از حمایت کشاورزان می‌زند

نماینده مردم میاندورود در شورای استان با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی مازندران ضعیف عمل می‌کند و فقط حرف از حمایت کشاورزان می‌زند، تصریح کرد: کشاورز و باغدار نیازمند حمایت جدی متولیان این امر هستند تا از سردرگمی نجات پیدا کنند.

این مسئول اضافه کرد: در سایت اداری گهرباران تغییر کاربری انجام شد که اگر ادارات مستقر شود در نتیجه برای رفاه حال مردم بسیار خوب است.

خلیلی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت دریای گهرباران به‌خوبی استفاده کنیم، بیان کرد: تمام مسئولان  اجرایی میاندورود این موضوع را بارها اعلام کردند و با توجه به بی‌برنامه بودن و تصرف‌های غیر مجاز هر بار به بهانه‌های مختلف مشکلاتی ایجاد می‌شود.

*دریای گهرباران حتی از وجود تابلو در ورودی مرکز شهر محروم است

وی با بیان اینکه برای معرفی دریای گهرباران حتی تابلویی در ورودی شهر وجود ندارد، اضافه کرد: این موضوع نیازی به بودجه آنچنانی نیست و فقط نبود مدیریت صحیح است زیرا طی این مدت هیچ مسئولی پاسخگو نیست.

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: شهرداری سورک درباره دریا اقدامات خوبی می‌تواند انجام دهد، در صورتی که شهرهای ساحلی مازندران طرح برای خود دارند اما شهرداری در این زمینه اقدامی انجام نداده است.

این مسئول ادامه داد: شهرداری در هر شهری متولی این امر است و ما یک مسؤول اجرایی در این زمینه هستیم، اگر از ظرفیت دریا به‌خوبی استفاده شود در مقابل موجب اشتغال‌زایی و جذب توریست می‌شود.

*مسائل سیاسی پشت پرده تعطیلی چندین ساله شرکت چل الکتریک میاندورود

خلیلی با اعلام اینکه مسائل سیاسی موجب تعطیلی شرکت چل الکتریک مازندران در منطقه گهرباران شده است، افزود: این شرکت آمادگی کامل برای راه‌اندازی را دارا بوده اما مسائل سیاسی این امر را به حاشیه کشانده است.

وی تصریح کرد: هیچ مشکل اجرایی در این زمینه وجود ندارد و دستگاه‌های مورد نیاز هم موجود است اما تاکنون اقدام اساسی در این زمینه صورت نگرفته است.

*کارخانه خودروسازی سایپا میاندورود فقط روی کاغذ فعالیت دارد

نماینده مردم میاندورود در شورای استان به شهرک صنعتی در این منطقه اشاره کرد و ادامه داد: شهرک صنعتی در میاندورود که بارها از آن یاد شده است به مرور زمان به ناحیه صنعتی معروف شده و فقط تابلوی آن خودنمایی می‌کند که متأسفانه اقدام اساسی در این زمینه صورت نگرفته است.

این مسئول با تأکید بر اینکه کارخانه خودروسازی سایپا فقط روی کاغذ فعالیت دارد، اضافه کرد: این کارخانه فقط اسم سایپا را یدک می‌کشد و با توجه به قول‌های مکرری که داده شد اما در عمل هیچ چیزی مشاهده نشده است.

خلیلی با بیان اینکه رسالت ما انعکاس مشکلات مردم به مسئولان  است و وابسته به هیچ گروه سیاسی نیستیم، گفت: ما وابسته به مردم هستیم و خود را در برابر آنها مسؤول می‌دانیم در نهایت تلاش ما انتقال مشکلات و معضلات منطقه محروم میاندورود به گوش مسئولان  امر است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :