آخرین عناوین

يکشنبه 5 دی 1395-10:53 کد خبر:39243

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

مشاهده نشدن ابتلای انسان به بیماری آنفلوانزای پرندگان در مازندران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : موردی از ابتلای انسان به بیماری آنفلوانزای پرندگان در استان مشاهده نشده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: موردی از ابتلای انسان به بیماری آنفلوانزای پرندگان در استان مشاهده نشده است.

محسن اعرابی افزود: مردم مازندران با رعایت هشدارهای دامپزشکی مبنی بر احتمال آلودگی پرندگان مهاجر به آنفلوانزا می توانند در مقابله و پیشگیری از این بیماری تاثیر گذار باشند.

وی با اشاره به عرضه و فروش پرندگان در بازارهای سنتی مازندران ادامه داد:مردم از خریدن و خوردن این پرندگان خودداری بکنند.

معاون بهداشتی مازندران از شیوع آنفلوانزای فصلی با توجه به سرد شدن هوای خبرداد و گفت:ابتلا به این بیماری موجب افزایش مراجعات مردم به اورژانس ، مراکز درمانی و مطب پزشکان شده است.

وی استراحت و تغذیه مناسب را بهترین راه درمان آنفلوانزای فصلی دانست و افزود:خوردن سوپ ، آش و مایعات گرم موجب افزایش ایمنی بدن برای مقابله با این نوع بیماری می شود.

اعرابی همچنین توصیه کرد: مردم با مصرف نکردن خودسرانه داروهای آنتی بیوتیک از افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری آنفلوانزای فصلی می توانند جلوگیری بکنند.

وی شیوع آنفلو انزای فصلی در مدت زمانی 2 تا 3 هفته ای را با توجه به سرد شدن هوا ، بیماری عادی و معمولی دانست و افزود: شستن دست و صورت قبل از خوردن غذا،رعایت فاصله بین 2 فرد و روبوسی نکردن می تواند از ابتلای افراد به این بیماری جلوگیری بکند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :