آخرین عناوین

يکشنبه 5 دی 1395-18:9 کد خبر:39250

مدیرکل مدیریت بحران مازندران خبر داد:

افت شدید فشار و قطعی گاز در مازندران

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: مازندران از روز یکشنبه آینده دچار افت شدید فشار و قطعی گاز خواهد شد که باید ادارات را به سوخت دوم مجهز کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از قائم آنلاین، علی اصغر احمدی در نشست کمیته بحران شهرستان قائمشهر، اظهار کرد: مازندران از روز یکشنبه آینده دچار افت شدید فشار گاز و قطعی گاز خواهد شد که باید ادارات، واحدهای صنفی و تجاری و تولیدی را به سوخت دوم مجهز کرد تا خانوارها دچار قطعی گاز نشوند.

وی افزود: با برگزاری جلسات متعددی در استان مقرر شد کلیه واحدهای خبازان و کارخانه‌های تولیدی و پرمصرف از فردا از سوخت دوم استفاده کنند و گاز شهری آن‌ها قطع شود.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران به 355 واحد خبازی شهرستان قائم‌شهر اشاره کرد و گفت: از این تعداد واحد صنفی تنها 28 مورد آن به سوخت دوم مجهز هستند که آمار غیرقابل قبولی است، درحالی که مصوب شد از این پس واحدهای خبازی که مجهز به سوخت دوم نباشد از دریافت آرد محروم شود.

این مسئول بیان کرد: به دنبال حمایت از واحدهای خبازی جهت تجهیز به سوخت دو به آن‌ها پیشنهاد استفاده از گاز ال پی جی (گاز مایع) را دادیم که هزینه کمتری را برای آن‌ها دارد و بهداشت نیز تایید کرده است.

احمدی تصریح کرد: پالایشگاه‌های غرب و شرق موظف شدند تا در این مدت سوخت مورد نیاز واحدهای صنفی و تولیدی را تامین کنند و آن‎ها با کمبود سوخت دوم مواجه نشوند.

وی از واحدهای صنفی و تولیدی درخواست کرد:هرچه زودتر برای تامین سوخت مورد نیاز خود به شرکت‌های پالایش مراجعه کنند و دریافت سوخت خود را به دقایق پایانی نیاندازند که باعث ازدیاد جمعیت و عدم پاسخگویی در پالایشگاه به‌وجود بیاید.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران خاطرنشان کرد: کارخانه‌های جوجه‎کشی و مرغداری نیز سوخت‌های مورد نیاز خود را تامین کنند تا در این مدت با کمبود سوخت مواجه نشوند و متضرر نشوند.

این مسئول با اشاره به اینکه حمل سوخت و انبار زیاد آن قاچاق محسوب می‌شود، اظهار کرد: با هماهنگی با اداره قاچاق در این ایام مقرر شد که همکاری لازم را با واحدهای صنفی و تولیدی انجام شود تا مشکلی در این راستا رخ ندهد.

احمدی خاطرنشان کرد: در زمان قطعی گاز و با تعطیلی جایگاه‌های سی‌ان‌جی مسلما مصرف بنزین در استان بالا می‌رود که طبق هماهنگی‌های انجام شده مقرر شد تا جایگاه‌داران بنزین بتوانند بنزین مورد نیاز شهروندان را تامین کنند.

وی افزود: خانواده‎های مازندرانی بدانند در فصل زمستان هزینه مصرف برق پایین است و می‌توانند به‌جای روشن نگه داشتن چندین بخاری و سیستم گرمایشی از اسپلیت استفاده کننند تا هزینه کمتری متحمل شوند و اینکه در مصرف گاز صرفه جویی شود.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران به طرح خادم هلال احمر اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح آموزشی خادمین هلال احمر به دنبال این هستیم که مردم بتوانند امدادرسانی اولیه را آموزش ببینند و در زمان بحران به کمک نیروهای امدادی بیایند.

احمدی با بیان اینکه در طوفان شهریور ماه امسال در شهرستان قائم‌شهر توانستیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن مصوبه هیئت دولت را دریافت کنیم، بیان کرد: تا کنون مبلغ 7میلیارد و 900 میلیون تومان تسهیلات در بانک ملی و مبلغ 8 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات در بانک تجارت به شهروندان آسیب دیده قائم‎شهر پرداخت شد.

وی در پایان گفت: دهیاران همان طور که در ایام بحران به ما کمک کردند اکنون نیز به کمک بنیاد مسکن بیایند تا بتوان سندهای مالی را هرچه زودتر به مسئولان بالادستی تحویل دهیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :