آخرین عناوین

پنجشنبه 9 دی 1395-15:21 کد خبر:39305

تلنگری به آنان که نماینده ما شدند:

از دغدغه گازی نمایندگان آذری تا بی خیالی نمایندگان مازنی / سند

سکوت و بی‌توجهی نمایندگان مجلس وهمچنین غفلت مسئولان استان نیز موجب شده است، گاز بهای نجومی به یکی از دغدغه‌های جدی شهروندان تبدیل شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، گاز بهای نجومی با آغاز فصول سرد به یکی از دغدغه‌های جدی شهروندان مازنی تبدیل می شود، هزینه‌ای که برای پرداخت آن برخی خانوارها حتی در خوردوخوراک خود صرفه‌جویی می‌کنند.

براساس این گزارش،۲۳ آذرماه سال جاری بود که نمایندگان استان اردبیل پای نامه‌ای را امضا کردند که درخواست کاهش گاز بهای مصرفی مردم اردبیل را در مطالبه می کرد.

نامه‌ای که در آن خطاب به وزیر نفت عنوان شده: نرخ گاز بهای فصول گرم در مبلغ ۱۵۰۰ ریال تثبیت و مدت‌زمان فصل گرم به هشت ماه افزایش یافته است که این امر در استان اردبیل به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، زیرا فصل سرمای اردبیل از اواخر شهریور ماه شروع و معمولاً از اوایل مهرماه هر سال سیستم گرمایشی راه‌اندازی می‌شود.

در این نامه جمع هفت نفره نمایندگان استان اردبیل درخواست کردند که جهت رفع مشکل و حمایت از اقشار کم‌درآمد استان و لحاظ نمودن شرایط جوی و کوهستانی منطقه فصل گرم و سرد سال به صورت هفت ماه سرد و پنج ماه گرم محاسبه و اعمال شود.

این درخواست البته جهت بررسی از سوی وزیر نفت ارجاع شده اما فعلاً نتیجه مشخصی اعلام نشده که اینبار فرمانداران چهار شهرستان استان اردبیل هم وارد میدان شدند و درخواست کاهش گاز بهای مصرفی را دارند.

این درحالی است که برودت هوا در استان مازندران هم امسال به حدی است که بارها با افت فشار گاز همراه شد و مصرف مازنی ها هم علی رغم کاهش دوره قبوض ، اعداد بسیار بالا را نشان می دهد و خانوارهای مازندرانی به راحتی قادر به پرداخت قبوض نیستند .

سکوت و بی‌توجهی نمایندگان مازنی مجلس  و همچنین غفلت مسئولان استان نیز موجب شده است، بار اصلی فشار گاز بها به دوش شهروندان باشد.

از سویی مسئولان بلندپایه شرکت گاز که این روزها در مازندران بسر می برند به مردم توصیه کردند تا منزل لباس گرم بپوشند و شعله را پایین نگه دارند .

مردم هم اما معتقدند ، نمی‌توان وقتی سرما از راه می‌رسد بخاری روشن نکرد و هر چقدر شعله را پایین نگه داریم کفاف سرما را نمی‌دهد؛ به ویژه امسال که در حتی آبان و آذر سرمای زیر صفر امان مردم را بریده بود.

به نظر می رسد نمایندگان استان از مطالبات مردم غفلت نکرده و کمترین انتظار این که مانند نمایندگان آذری در مکاتبات سازمان یافته خواستار تجدید نظر در بهای گاز مصرفی برای این ایم سرد سال شوند .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :