آخرین عناوین

جمعه 10 دی 1395-22:46 کد خبر:39314

مدیرعامل شرکت گاز مازندران خبر داد:

کمبود 2.5 میلیون مترمکعبی گاز با قطع گاز از سوی ترکمنستان/احتمال قطعی گاز در روزهای آینده

مدیرعامل شرکت گاز مازندران از کمبود 2.5 میلیون متر مکعب گاز با قطع گاز از سوی ترکمنستان خبر داد و گفت: احتمال افت فشار و قطعی گاز در روزهای آینده وجود دارد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، محمداسماعیل ابراهیم‌زاده در جمع مردم شهرستان آمل اظهار کرد: بارش برف در روزهای نخست آذر ماه امسال باعث کاهش شدید دمای هوا شده و به‌همراه خود افت فشار گاز را به‌بار آورد.

وی افزود: طی 100 سال اخیر بر اثر سرما دمای منفی 20 درجه سانتی‌گراد را در مازندران نداشتیم ولی در روزهای اول و دوم آذر امسال این امر محقق شد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به اینکه برف اخیر بیشترین خسارت را به کشاورزان و باغداران وارد آورد، تصریح کرد: شرکت گاز مازندران در امر گازرسانی نقش توزیع را برعهده دارد.

این مسئول با اعلام اینکه نعمت خدادادی گاز از اعماق 4 هزار متری دریا استخراج شده و به خشکی منتقل می‌شود، بیان کرد: از لحاظ دارا بدون نعمت گاز، بالقوه بودن و ذخیره آن در رتبه نخست جای داریم و کشورهای روسیه، قطر، کانادا و آمریکا نیز در این زمینه دارای رتبه هستند.

ابراهیم‌زاده با اشاره به اینکه تولید گاز کشورمان قبل از انقلاب اسلامی جایگاه خوبی نداشت ولی بعد از تشکیل انقلاب اسلامی این روند با رشد چشم‌گیر همراه بود، اظهار کرد: در زمینه تولید گاز کشورمان در رتبه چهارم دنیا جای دارد و از لحاظ مصرف هم رده سوم را به خود اختصاص دادیم.

وی بیان کرد: در سرما و برف اخیر 27 استان کشور با افت شدید دمای هوا مواجه شدند و مازندران به‌دلیل جای گرفتن در انتهای خطوط گازرسانی دچار افت شد و قطعی شد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به اینکه با کاهش دمای هوا افزایش مصرف را شاهد هستیم، یادآور شد: هموطنان در فصل سرد سال برای استفاده همه از تعمت گاز صرفه‌جویی کنند.

این مسئول با اعلام ایجاد خط لوله بوشهر، دامغان، ساری به طول 170 کیلومتر با لوله 42 اینچ، بیان کرد: به دلیل برخی محدودیت‌ها و تحریم، امید داریم این طرح تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری برسد و مشکلات مسیر تأمین گاز را برطرف کند.

ابراهیم‌زاده با اشاره به نیاز مدیریت یکپارچه گاز در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان بیان کرد: نقش شرکت گاز مازندران توزیع این نعمت گرانبها است.

وی با اعلام اینکه در جریان کاهش شدید دمای هوای مازندران شرکت گاز مازندران در زمینه تأسیسات مشکلی نداشت، خاطرنشان کرد: همه نیروهای گاز مازندران به حالت آماده‌ باش در حال خدمت‌رسانی بودند و مشکلات موجود در زمینه تأمین گاز بوده است.

* به‌خاطر قطعی گاز خانوار مازندرانی عذرخواهی می‌کنم

ابراهیم‌زاده با تأکید بر اینکه طی بارش سنگین برف گذشته در ایستگاه تغییر فشار گاز رشت که در شرایط طبیعی 22 میلیون متر مکعب جریان دارد به یک‌ باره میزان انتقال گاز 16 میلیون متر مکعب به مازندران کاهش یافت، ادامه داد: 56 هزار خانوار آملی طی بارش برف گذشته در بخش گاز با مشکل روبه‌رو شدند که از همه آملی‌ها عذرخواهی می‌کنم.

وی با بیان اینکه مردم علاوه بر رعایت مسائل ایمنی، باید صرفه‌جویی را در دستور کار قرار دهند، افزود: احتمال دارد گاز انتقالی به مازندران از سوی کشور ترکمنستان به دلیل مسائلی قطع شود و از روز یک‌شنبه هفته جاری هشدارهای لازم برای آمادگی مردم را اعلام کردیم.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران بیان کرد: برای عدم قطعی گاز منازل و مصارف خانگی مجبور هستیم با افت فشار در روزهای آینده، گاز مصرفی بخش تولید و جایگاه‌های سوخت خودروها را قطع کنیم.

ابراهیم‌زاده با اشاره به اینکه مردم می‌توانند با استفاده حداقل یک بخاری گازسوز طی روزهای آینده از قطعی گاز جلوگیری کنند، گفت: با قطعی گاز توسط کشور ترکمنستان حدود 2.5 میلیون متر مکعب کمبود گاز داریم که با صرفه‌جویی توسط مردم مشکل قطعی حل می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :