آخرین عناوین

دوشنبه 13 دی 1395-16:5 کد خبر:39350

با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد:

معارفه رئیس جدید اداره اوقاف شهرستان رامسر

آئین تکریم و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رامسر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، آئین تکریم و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رامسر در سالن همایش شهید سلیمان‌نژاد این شهرستان برگزار شد.

براساس این گزارش ،محمدابراهیم حاجی پور با حضور مسئولان شهرستانی به عنوان رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه رامسر معرفی شد،وی پیش از این به عنوان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تنکابن فعالیت می کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در این جلسه با بیان اینکه حل مشکلات مردم مورد تأکید حاکمان، اسلام و اهل‌بیت بوده و از این طریق انسان می‌تواند به مقامات عالیه دست یابد، گفت: اگر فردی توانایی گره‌ گشایی مشکلات مردم در هر زمینه‌ای را داشته باشد اما از آن کوتاهی کند مورد غضب خداوند قرار می‌گیرد.

علیزاده با تأکید بر مظلوم بودن وقف و اینکه نظام‌مند کردن وقف بسیار مهم است، اظهار کرد: ظرفیت وقف بسیار بزرگ به ‌شمار می‌رود و با همه زحماتی که بعد از انقلاب با تدبیر امام بزرگوار در این زمینه شده اما  هنوز از ظرفیت وقف به‌ صورت بهینه و کامل، شایسته و بایسته استفاده نشده و در تبلیغ و تشویق آن کوتاهی شده است.

وی با اشاره به اینکه وقف خدمت ماندگاری است و برای همیشه انسان را ماندگار می‌کند، تصریح کرد: افراد خیراندیش با انجام وقف می‌توانند برای رفع مشکلات جامعه گام بردارند که این امر بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه یک مدیر باید در حوزه فعالیت خود خدمتگزار مردم، دین و اسلام باشد، خاطرنشان کرد: برعهده گرفتن مسئولیت امانت است و انسان در این جایگاه باید به‌ درستی عمل کند و تعامل داشته باشد تا بتواند موفق شود که این روش تاکنون در اداره اوقاف و امور خیریه رامسر بوده و امیدواریم با رئیس جدید و همکاری سایر دستگاه‌ها نیز شاهد موفقیت بیشتر در امور موقوفات شهرستان باشیم و از ظرفیت‌های مختلف در جهت تبلیغ جایگاه وقف، ترویج و تشویق آن به‌خوبی استفاده کنیم.

*لزوم جذب اعتماد مردم توسط ادارات اوقاف

امام جمعه رامسر در این مراسم با بیان اینکه اوقات و امور خیریه یکی از سازمان‌هایی است که بیشترین رویکرد آن جنبه شرعی دارد، گفت: وقف عمل شرعی است و درآمد و هزینه موقوفات نیز جزء وجوهات شرعیه به حساب می‌آید.

سیدجعفر رضایی با اشاره به اینکه غیر از انگیزه‌هایی که برای وقف کردن وجود دارد یکی از مسائل وجه شرعیه به‌ طور خاص و عام اعتماد عمومی است، اظهار کرد: مردم به درآمد و هزینه وجوهات شرعیه باید اعتماد داشته باشند که اگر چنین نباشد در پرداخت وجوهات شرعیه خود سست می‌شوند.

وی تصریح کرد: در وقف عنصر اعتماد بسیار مهم و برجسته است و مدیریت پست‌هایی که اعتماد در آنها مهم باشد، بسیار اهمیت دارد و اگر مدیر در کار خود و جذب اعتماد مردم به ‌درستی عمل نکند موفق نخواهد بود و مصداق بارز آن در وقف و امور خیریه است.

امام جمعه رامسر خاطرنشان کرد: از زمان انتصاب مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در ابتدا استان ما رتبه سوم کشوری و سپس در سال بعدی رتبه دوم که در نهایت رتبه اول در کشور را کسب کرد که نشان از توانایی در جذب اعتماد مردم و انجام فعالیت‌های خوب را دارد.

رضایی با قدردانی از رئیس سابق اداره اوقاف و امور خیریه رامسر گفت: به عهده گرفتن مسئولیت این اداره توسط روحانیون به‌ دلیل داشتن اطلاعات فقهی در انجام امور و همچنین در جذب وجوهات بسیار می‌تواند مؤثر باشد و امیدواریم رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه رامسر در انجام امور با کمک و همکاری همه دستگاه‌ها موفق باشد.

*اجرای امینانه نیت واقف موجب ترویج فرهنگ وقف می‌شود

فرماندار رامسر در این آئین با بیان اینکه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و هدایت‌های هوشمندانه مقام معظم رهبری شاهد رشد و بالندگی ایران اسلامی در خاورمیانه و نظام بین‌الملل هستیم، گفت: با وجود همه اینها ما همچنان باید تلاش کنیم و آنچه ما را به نقطه عطف می‌رساند این است که هر یک از ما در هر جایگاه و مقامی که هستیم باید به وظایف خود که داشتن نیت الهی و تلاش برای جذب رضایت حق تعالی و رضایت مردم است با تلاش صادقانه عمل کنیم.

محمد آزاد با تأکید بر اینکه باید در وقف و امور خیریه به نیت واقف توجه و حتماً طبق نیت عمل شود، اظهار کرد: اجرای امینانه نیت واقف موجب ایجاد انگیزه برای گام برداشتن افراد جامعه به این مقوله می‌شود و هم عملی شدن نیت واقف را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه آسیب‌های زیادی جامعه ما را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: در حوزه‌های فرهنگی نیز باید از اداره اوقاف و امور خیریه نهایت بهره را ببریم.

*وقف راه ‌گشای مشکلات جامعه

رئیس سابق اداره اوقاف و امور خیریه رامسر در این جلسه با بیان اینکه وقف اقدام خداپسندانه است که از طریق آن افراد می‌توانند اموال و دارایی خود را به ‌صورت داوطلبانه در راه حل بخش قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای جامعه وقف کنند، گفت: امیدواریم این سنت حسنه و صدقه جاریه که در طول تاریخ هر یک از مؤمنان پاک‌اندیش و پاک‌زاد که به فراخور حال خویش به این امر اهتمام ورزیدند بیش از پیش ادامه داشته باشد.

ابراهیم عزیزپور با بیان اینکه در سال جاری 67 نفر از خادمین ثابت مساجد رامسر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند، افزود: منعقد شدن 9 قرارداد اجاره اولیه و تمدید اجاره 27 فقره قرارداد قسمتی از عملکرد این اداره در سال جاری است.

وی تصریح کرد:در هشت ماهه سال 95 بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال از محل درآمد بقاع متبرکه در بخش‌های عمرانی، مدیریتی و فرهنگی شهرستان هزینه شد.

رئیس سابق اداره اوقاف و امور خیریه رامسر یکی از بخش‌های خوب در اوقاف این شهرستان را حوزه ثبت اسناد دانست و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای نخستین‌بار 63 پرونده موقوفات و اماکن متبرکه با تهیه نقشه utm اقدام به ثبت‌نام اینترنتی برای اخذ سند مالکیت شد که از این تعداد پنج فقره سند اولیه صادر و 25 پرونده موفق به کسب رأی مثبت از هیأت ثبت و اسناد و هفت جلد سند مالکیت دفترچه‌ای به تک‌برگی تبدیل شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :