آخرین عناوین

دوشنبه 13 دی 1395-16:58 کد خبر:39354

اخراج، در صورت امتناع از امضای برگه!!

استثمار کارگران در سازمان عمران شهرداری ساری / سند

برخی از کارگران اعلام کردند که از آنان تعهدی اجباری گرفته شده است و در صورت امتناع از امضا این برگه، اخراج خواهند شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مازند شورا، رعایت حداقلی حقوق کارگران طبق قانون کار، پرداخت مزایا با توجه به سختی کار و سایر موارد جزو مسائلی است که کارگران و اتحادیه‌های کارگری به شکل پیوسته با آن دست به گریبان بوده و مدیران سازمان کار و تامین اجتماعی مدعی حفظ و رعایت حقوق کارگری بوده‌اند.

در حالی که در بسیاری از شرکت‌های بخش خصوصی شایعاتی مبنی بر گرفتن تعهد اجباری از کارگران پیرامون دریافت حقوق و مزایا شنیده می‌شود، این مسئله اخیرا در یکی از سازمان‌های تابعه شهرداری ساری نیز مشاهده شده است.

با پیگیری‌های خبرنگار ما مشخص شده است از اردیبهشت سال 95 تا کنون پرداختی‌های سازمان منظم نبوده است به طوری که حقوق کارگران این سازمان در ماه‌های آبان و آذر پرداخت نشده است، علاوه بر آن از کارگران تعهدی اجباری گرفته شده است که تصویر آن در ادامه منتشر می‌شود.

شایان ذکر است برخی از کارگران اعلام کردند که تهدید شده‌اند هیچ گونه عکس برداری از این نامه نشود و هیچگونه اطلاعی به رسانه‌ها داده نشود و همچنین در صورت امتناع از امضا این برگه، اخراج خواهند شد.

نکته جالب آنجاست که رئیس سازمان عمران شهرداری ساری فارغ التحصیل رشته حقوق است که این عمل در سازمان تحت مدیریت ایشان عجیب است،از طرفی رشته حقوق ارتباطی با مجموعه تحت مدیریت ایشان ندارد در حالی که طبق فصل پنج- ماده 10 "اساسنامه سازمان‌های وابسته به شهرداری مرکز استان" مدیر عامل (رئیس) سازمان باید حداقل مدرک تحصیلی لیسانس در یکی از رشته‌های تحصیلی مندرج در طرح طبقه بندی مشاغل کارمندی در رشته شغلی که توسط وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) به تفکیک سازمان وابسته اعلام شده است داشته باشد.

گفتنی است عبدالحمید فرزانه معاون شهرسازی شهردار ساری و رئیس هیات مدیره سازمان عمران شهرداری و محمد جعفری نماینده شورای اسلامی ساری در سازمان عمران می‌باشند، که به زودی در گفت‌وگو با آنها دغدغه‌ها و مسائل کارگران را دریافت خواهد نمود و آخرین گزارشات را منتشر خواهیم کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :