آخرین عناوین

شنبه 18 دی 1395-8:53 کد خبر:39414

گل بود به سبزه نیز آراسته شد!

جزئیات اولیه از جراحی چشم شهروند نوشهری/اشتباه یا صلاحدید پزشکی؟!

جراحی چشم سالم یک بیمار نوشهری به‎جای چشمی که باید زیر تیغ جراحی می‎رفت، به یکی از سوژه‎های جدید در اشتباهات پزشکی این استان تبدیل شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، جراحی اشتباه چشم یکی از شهروندان نوشهری، به یکی از پُرخواننده‎ترین مطالب و اخبار فضای مجازی و رسانه‎ها در چند روز اخیر تبدیل و بار دیگر اشتباهات پزشکی را متذکر شد و این‎بار خبر آن با شدت بیشتری به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز کشیده شد.

هنوز جزئیات کاملی از این جراحی خبرساز اعلام نشده است، اما سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: بیمار مذکور دارای عارضه آب مروارید(cataract) بوده و نه ‌تنها چشم چپ بلکه چشم دیگر او نیز دچار همین عارضه تشخیص داده شد.

محمد سلطان‌تویه گفت: با معاینه بیمار در اتاق عمل و تشخیص اینکه فشار داخل چشمی در چشم راست بیشتر از چشم چپ است، لذا براساس صلاحدید پزشک معالج و رضایت بیمار، چشم راست او مورد جراحی قرار گرفت.

وی در پاسخ به اینکه تکلیف چشم چپ بیمار چه می‎شود، افزود: این جراحی نیز دو هفته دیگر انجام می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان بیان کرد: توضیحات جراحی چشم بیمار یادشده توسط پزشک معالج در شرح پرونده آمده است اما با توجه به حساسیت موضوع، این پرونده پزشکی توسط مدیر و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی در حال بررسی و ارزیابی است.

براساس این گزارش، جزئیات و پاسخ پزشک معالج و نتیجه بررسی و ارزیابی این جراحی متعاقباً اعلام می‎شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :