آخرین عناوین

شنبه 18 دی 1395-9:47 کد خبر:39419

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران اعلام کرد:

زباله‌های عفونی بی‎خطر سازی شود/ دفن عادی زباله‌های عفونی قابل پذیرش نیست

مدیرکل محیط ‌زیست مازندران گفت: زباله‌های عفونی باید بی‎خطر سازی شود، خطرات زباله‌های عفونی و دفن عادی آن بسیار زیاد است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،حسینعلی ابراهیمی کارنامی در ارتباط با ساماندهی پسماند و بی‌خطر سازی زباله‌های عفونی اظهار کرد: بر اساس قانون مدیریت پسماند بی‌خطر سازی زباله‌های عفونی برعهده‌ تولید کننده پسماند است.

وی افزود: زباله‌های عفونی مطب‌ها، بیمارستانی و واحدهای خصوصی باید توسط تولیدکنندگان بی‌خطر سازی شود.

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست مازندران خاطرنشان کرد:در صورتی زباله‌های عفونی می‎تواند به ‌صورت عادی با سایر زباله‌ها مخلوط شود که به‌صورت کامل بی‌ خطر سازی شده باشد.

این مسئول اضافه کرد: مسئولیت عدم بی‌خطر سازی زباله‌های عفونی بر عهده تولید کننده است و ساماندهی زباله‌های عفونی مطب‌ها جزء اولویت‌ها این سازمان‌ها باشد.

ابراهیمی کارنامی بیان کرد: خطرات زباله‌های عفونی و دفن عادی آن بسیار زیاد است و قابل پذیرش نیست که به صورت عادی دفن شود.

وی با اعلام اینکه با وجود تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای که در ارتباط با بی‌خطر سازی زباله‌ها وجود دارد، گفت: زباله‌های عفونی نباید بدون مدیریت مناسب دفن شود.

براساس این گزارش، این اظهارات مدیرکل جدید حفاظت محیط‌ زیست مازندران نشان از دغدغه‌ جدی برای سامان‌دهی مناسب زباله‌های عفونی دارد و پیش از این رئیس حفاظت محیط‌ زیست ساری از جمع‌آوری و دفن زباله‌های عفونی مطب‌ها و مراکز درمانی خصوصی بدون بی‌خطر سازی خبر داد.

در ارتباط با مقدار زباله‌های عفونی مطب‌ها اطلاعاتی در دست نیست ولی آنچه قابل ذکر است، زباله‌های عفونی مراکز خصوصی و مطب‌های ساری در حال حاضر بدون رعایت دغدغه‌های زیست‌محیطی مانند زباله‌های عادی جمع‌آوری و در منطقه چهاردانگه مازندران دفن می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :