آخرین عناوین

يکشنبه 19 دی 1395-8:57 کد خبر:39435

تعاریف سنگین خانم معاون از مهردادی و اما واقعیتی وارونه:

از تعریف و تمجید سنگین از مهردادی تا دل‌نگرانی مدیران محیط زیست استان مرکزی برای ابراهیمی

پرونده گزارش عملکرد مهردادی بسیار بلندبالا بود، ولی آنچه امروز در به چشم می‌آید بحث عدم ساماندهی زباله و آلودگی‌های ناشی از آن حتی تا نزدیکی دریاست.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مراسم تودیع ناصر مهردادی مدیرکل سابق حفاظت از محیط زیست استان و معارفه حسینعلی ابراهیمی تاکامی با حضور پروین فرشچی معاون دریایی حفاظت از محیط زیست استان و مسئولان استانی و شهرستانی در سالن آمفی تئاتر اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مازندران برگزار شد.

* 271 فقره استعلام از محیط زیست در ارتباط با پنجره واحد

در ابتدای این مراسم منصور کیایی سرپرست محیط زیست استان با بیان اینکه تمام تلاشم این بود که در این مدت کوتاه پرچم حفاظت محیط زیست در استان را برافراشته و در زمینه اهداف سازمان گام بردارم، اظهار کرد: در بحث پنجره واحد در استان تعداد 271 فقره استعلام از محیط زیست صورت گرفت که به 196 فقره پاسخ مثبت داده شد و با 44 مورد مخالفت و 31 پرونده هم در دست رسیدگی است.

وی ادامه داد: در بحث اعتباری و تملک و تخصیص‌ها روند مطلوبی پیش رو داشته‌ایم.

* مناطق چهاردانگه و دودانگه به پارک ملی ارتقا پیدا می‌کند

ناصر مهردادی مدیرکل سابق حفاظت از محیط زیست مازندران در تشریح گزارش عملکرد محیط زیست بیان کرد: طرح 5 ساله صید و شکار در فریدونکنار نزدیک به دو سال است که آغاز شده و در حال پیگیری است.

مهردادی با اشاره به افزایش 15 تا 20 درصدی جمعیت حیات وحش  تأکید کرد: مناطق چهاردانگه و دودانگه به پارک ملی ارتقا پیدا کرده و این در دستور کار محیط زیست است.

وی تصریح کرد: 15 ویلا در منطقه میانکاله که به‌صورت غیرقانونی ساخته شده تخریب شدند و با تخریب این ویلاهای غیرمجاز 12 هزار و 400 هکتار از زمین‌های میانکاله برگردانده شد.

* میانکاله در حال نفس کشیدن است

مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: میانکاله در حال نفس کشیدن است و اگر در این زمینه کوتاه بیاییم میانکاله را از دست می‌دهیم.

مهردادی انتقال چهار رأس مرال به منطقه گلستانک، افزایش بی‌نظیر گوزن در سمسکنده و دشت ناز و تکمیل ساختمان کنوانسیون رامسر ساخت هفت محیط بانی که یکی از آنها به نام شهید شاکوهی در میانکاله نامگذاری شد را از اقدامات محیط زیست استان برشمرد و گفت: پایش شناگاه‌های استان، پیگیری ایجاد مرکز تحقیقات، آزمایشگاه دریایی، ایجاد پنجره واحد به‌خاطر تسریع در مجوزها از دیگر اقدامات محیط زیست در سال‌های اخیر بوده است.

* محیط زیست مانع توسعه نیست

پروین فرشچی معاون دریایی محیط زیست کشور در ادامه با بیان اینکه استان‌های ساحلی شمالی سالانه میزبان 20 میلیون بازدیدکننده در سال هستند، اظهار کرد: بسترهای لازم خدمات پشتیبانی برای این استان‌ها فراهم است.

وی با اشاره به اینکه محیط زیست مانع توسعه نیست، یادآور شد: نگاه ما توسعه استان‌های شمالی و ساحلی است که می‌توان با مدیریت و برنامه‌ریزی، همکاری و همدلی و در کنار یکدیگر بودن این توسعه ایجاد شود.

* اتاق فکر محیط زیست استان فعال‌تر شود

در پایان حسینعلی ابراهیمی‌تاکامی مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه اتاق فکر محیط زیست استان فعال‌تر شود، خاطرنشان کرد: منابع طبیعی و محیط زیست امانت است و باید اصلاح الگوی مصرف و مدیریت پسماند مورد توجه قرار گیرد.

ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه سالانه میلیون‌ها نفر در مازندران تردد می‌کنند، تأکید کرد: باید رویکرد گردشگری بهره‌بردارانه‌ای نسبت به این امر مدنظر قرار گیرد.

براساس این گزارش، در پایان این مراسم حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی که مدیرکلی محیط زیست استان مرکزی را برعهده داشت جانشین ناصر مهردادی مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست مازندران شد و ناصر مهردادی نیز عهده‌دار اداره‌کل حفاظت محیط زیست تهران است.

* تعریف و تمجید سنگین معاون ابتکار از مهردادی تا دل‌نگرانی مدیران محیط زیست استان مرکزی برای ابراهیمی

در بدو عبور به مراسم معارفه چهار پنج بنر به چشم می‌خورد که روی دو بنر نشان از تودیع دو مدیر و یک معارفه به چشم می‎خورد.

استاندار مازندران به‌ دلیل حضور وزیر ارشاد در نور در این برنامه حضور پیدا نکرد و جای خودش را به علی نبیان داد تا در این مراسم شرکت کند.

به‌ دلیل علاقه‌مندی به ابراهیمی مدیرکل سابق محیط زیست استان مرکزی تعداد زیادی از مسئولان این اداره در مراسم معارفه حضور داشتند که ابراهیمی‌کارنامی زمانی که پشت تربیون رفت اسم تک تک مدیرانی که از اراک برای بدرقه‌اش حضور پیدا کردند را اعلام و از آنها تقدیر کرد.

فرشچی معاون خانم ابتکار بخشی از زمان سخنرانی خود را به سابقه کاری مهردادی مدیرکل سابق محیط زیست مازندران اختصاص داد و این موضوع با انتقاد یکی از حضار مواجه شد.

معاون محیط زیست برای اینکه به مسئولان مازندران اعلام کند که ابراهیمی هم دست کمی از مهردادی ندارد، بخشی از اقدامات ابراهیمی در استان سمنان و مرکزی را تشریح کرد.

مهردادی که بدون خداحافظی از مازندران رفته بود، برای تشریح عملکردش به اقدامات انجام‌شده در استان مازندران اشاره کرد، پرونده گزارش عملکرد مهردادی بسیار بلندبالا بود ولی آنچه امروز در استان مازندران حداقل برای عموم مردم به چشم می‌آید بحث عدم ساماندهی زباله و آلودگی‌های ناشی از آن حتی تا نزدیکی دریاست.

ابراهیمی هم در سخنرانی خود نشان داد که فردی کارکشته در حوزه محیط زیست است و حضور مسئولان محیط زیست اراک در این استان مبین این موضوع بود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :