آخرین عناوین

يکشنبه 19 دی 1395-11:12 کد خبر:39440

چشم مسئولین استانی روشن:

کانالی در جاده تاکام که تبدیل به مرداب مرگ شد

مردم روستای تاکام با حمایت شهرداری ساری، کانال آبی عمیق درجاده تاکام حفر کردند که مانع از بروز سیل شود،اما حال این کانال خود تبدیل به مرداب مرگ شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، جاده سمنان ـ مازندران یکی از مهم‌ترین جاده‌های استان بوده که تقریباً در همه فصول سال به‌ویژه روزهای پایانی هفته ترافیک سنگینی را در این محور شاهد هستیم.

در تمامی محورهای مازندران شاهد اعمال محدودیت‌های ترافیکی هستیم ولی در محور سمنان ـ مازندران به ‌دلیل وجود روستاهای بسیار در مسیر تردد امکان اعمال محدودیت‌های ترافیکی وجود ندارد و باز هم حکایت معطلی پشت صف‌های طولانی ترافیک تکرار می‌شود و تمامی ندارد.

طبق گفته‌ها و شنیده‌ها تقریباً 10 سالی است که بعد از بارش نسبتاً شدید کل جاده هولار پر از آب و سنگ و گل می‌شود که چندین خانه مسکونی در این چند سال دچار آسیب شده‌اند و گل ولای و آب‌های زیادی راه را بر مسافران می‌بندد؛ به همین دلیل مردم روستای تاکام با حمایت شهرداری ساری طی عملیاتی کانال آبی عمیق در قسمت پایین جاده حفر کردند که آب‌ها را در خود ذخیره کرده و مانع از بروز سیل شود.

این کانال بدون اینکه سرپوشیده باشد تبدیل به مردابی عمیق شد، عملیات شهرداری برای ممانعت از بروز سیل در این منطقه همین جا به پایان رسید.

متأسفانه اخیراً خبر سقوط خودرو با سرنشین به داخل این کانال آب و فوت سرنشینان آن به گوش رسید که به‌دلیل غرق شدن خودرو در آب سرنشینان توانایی نجات و بیرون کشیدن خود را نداشتند؛ اینکه آیا اقدام مأموران شهرداری در مورد سرپوشیده نکردن کانال یا اندیشیدن درباره راه‌حل دیگر باعث فوت چندین نفر بی‌گناه و شاید در آینده نه‌چندان‌دور اتفاق‌های ناگوار مشابه به این حادثه را در پی داشته باشد.

بعد از پیگیری‌های مردمی مسئولان شروع به ساختن کانال کرده‌اند که تقریباً سه سالی برای احداث کانال زمان تلف شده تا به مرحله نهایی خود برسد.

اما این عملیات از هر گونه استانداردهای لازم برخوردار نبوده و هیچ‌گونه حفاظی برای این کانال درنظر گرفته نشده و به جای محل عبور آب بیشتر شبیه مرداب شده است.

به‌علت نداشتن حفاظ کنار کانال و پر بودن کانال از آب، پراید به داخل کانال سقوط و سه نفر از همشهریان ساروی فوت کردند.

با خبرهای محلی واصله از هولار، اهالی شهر هولار برای اعتراض به بی‌توجهی مسئولان امر مربوطه محور هولار به تاکام را مسدود کردند.

حال منتظریم تا ببینیم مسئولان چگونه این مشکل را حل می‌کنند و یا شاید همانند موارد مشابه این موضوع نیز بعد از مدتی فراموش شده و تبدیل به خاطره‌ای تلخ می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :