آخرین عناوین

يکشنبه 19 دی 1395-17:22 کد خبر:39450

مدیرکل دامپزشکی مازندران خبر داد:

بیماری آنفلوانزای پرندگان در 3 شهرستان مثبت اعلام شد

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در 3 شهرستان‌ استان مازندران مثبت اعلام شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، حسین رضوانی در جلسه پدافند غیرعامل اظهار کرد: از سال 84 تاکنون بحث آنفلوانزا در کشور مطرح است که سوشه H1N1 این بیماری بسیار خطرناک بود اما امسال سوشه جدیدی شایع شد و مازندران هم به‌دلیل مهاجرت پرندگان در معرض تهدید جدی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 58 کشور درگیر بیماری فوق حاد پرندگان است، ادامه داد: بیش از 500 کانون بیماری فوق حاد پرندگان در دنیا وجود دارد و تعداد کانون‌ها و کشورهای درگیر این بیماری دوبرابر شده است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اعلام اینکه این ویروس آبزی‌پروری‌ها را درگیر می‌کند، گفت: 45 گونه پرنده مهاجر به این بیماری آلوده هستند و امسال تعداد پرندگان مهاجر به مازندران 1.5 تا 2 برابر شد که این بیماری را به استان انتقال دادند.

این مسئول با بیان اینکه 27 قو مهاجر در سرخرود تلف شدند که همگی مبتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بودند، خاطرنشان کرد: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان‌های فریدونکنار، میانکاله و بابلسر مثبت اعلام شده است.

رضوانی اضافه کرد: مازندران مقصد بیش از 80 درصد پرندگان مهاجر از سیبری است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اعلام اینکه 5 هزار و 500 اردک در یک واحد پرورش اردک در بابلسر تلف شد، بیان کرد: یک مرغداری غیرمجاز که اقدام به پرورش اردک کرده بود از 7 هزار اردک آن 2 هزار اردک تلف شد.

رضوانی تصریح کرد: تراکم واحدهای صنعتی مرغ گوشتی در استان بسیار زیاد است و خطر این بیماری هم در استان افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه تاکنون گزارشی از بیماری انسانی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان گزارش نشده است، گفت: 11 استان در کشور درگیر این بیماری هستند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران در پایان گفت: با توجه به اینکه مازندران قطب تولید کشور بوده، اهمیت مبارزه و مقابله با این بیماری زیاد است، چراکه اقتصاد استان و کشور را دچار خدشه می‌کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :