آخرین عناوین

شنبه 25 دی 1395-21:7 کد خبر:39523

رئیس شورای شهر بابل خبر داد:

استیضاح شهردار بابل به قوت خود باقی است/اعضای شورا از پاسخگویی قانع نشدند

رئیس شورای شهر بابل اظهار کرد: هفت تن از اعضا شورای شهر از توضیحات شهردار قانع نشده‌اند و استیضاح شهردار بابل به قوت خود باقی است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مازند شورا، مرمر فیروزپور رئیس شورای شهربا بیان اینکه عدم تحقق بودجه سبب شد تا شهردار بابل پاسخگوی سؤالات اعضای شورای اسلامی این شهرستان شود، اظهار کرد: در ابتدای آبان‌ماه امسال اعضای شورای اسلامی شهر سؤالاتی را از شهردار این شهر مطرح کردند و شهردار موظف بود به ‌مدت 10 روز پس از طرح سؤال پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اینکه شهردار بابل بعد از 58 روز به سؤالات اعضای شورای اسلامی شهر پاسخ نداد، افزود: حسین بیژنی شهردار بابل به‌ دلیل پاسخگو نبودن به صحن علنی شورای اسلامی شهر دعوت شد و به 5 تا 6 سؤال مطرح ‌شده اعضای شورای شهر پاسخ داد، بعد از رأی‌گیری از 13 عضو، 7 عضو شورای اسلامی این شهر از پاسخ پرسش‌های مطرح‌شده قانع نشدند.

رئیس شورای اسلامی شهر بابل اضافه کرد: طبق قانون یک سوم اعضا در مرحله بعد می‌توانند درخواست استیضاح از شهردار را داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه بنا به دلایلی مانند درگذشت آیت‌الله رفسنجانی و ... طرح استیضاح از شهردار بابل مسکوت ماند، گفت: همچنان استیضاح شهردار بابل به قوت خود باقی است.

فیروزپور با تأکید براینکه این حق برای همکاران اعضای شورای اسلامی شهر بابل محفوظ است که مرحله استیضاح شهردار را بگذرانند، ادامه داد: سؤالاتی که از شهردار بابل پرسیده شد درباره عملکرد و عدم تحقق بودجه این شهرستان بود که بعد از 10 ماه مصوب، تاکنون محقق نشد.

وی با بیان اینکه شهردار بابل در ابتدای کار دفاعیه‌ای برای شهردار شدن خود داشت و قول‌هایی را برای توسعه این شهر به اعضای شورا داده بود اما هیچکدام اجرایی نشد، تصریح کرد: برای ادعاهای بیژنی به‌عنوان انتخاب شدن شهردار بابل مستنداتی در دست است که قابل انکار نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر بابل مهم‌ترین چالش در شهرداری این شهرستان را نبود مدیریت در درآمد مناسب و موفق نبودن در تحقق بودجه سالانه دانست و گفت: یک‌سال از عمر شهردار شدن بیژنی در بابل می‌گذرد اما هیچ‌گونه فعالیت عمرانی در این شهرستان صورت نگرفت.

این مسئول خاطرنشان کرد: تمام بحث‌های شورای اسلامی شهر بابل نوع خدمات نابه‌جا و بدون اولویت شهرداری این شهر است.

فیروزپور با تأکید بر اینکه شهرداران مکلف به اجرای قانون شهرداری‌ها و مصوبات قانونی شورای اسلامی شهر هستند، اضافه کرد: خدماتی که از سوی شهرداری باید به شهروندان داده شود در بابل دیده نمی‌شود.

وی بیان کرد: ابتدای سال جاری بودجه پیشنهادی شهرداری بابل بالغ بر 185 میلیارد تومان و علاوه بر آن 50 میلیارد تومان به‌عنوان سرمایه‌گذاری از سوی شورای شهر مصوب شد، این در حالی است که بعد از 10 ماه حدود 50 میلیارد تومان آن محقق شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بابل با اشاره به اینکه محقق نشدن بودجه شهرداری این شهر را مدیریت نادرست در شهرداری می‌دانیم، گفت: از ابتدای سال کار عمرانی هزینه‌دار در بابل انجام نشده است.

این مسئول بیان کرد: تنها پروژه عمرانی بابل از باغ فردوس تا میدان اوقاف بوده است که باید چهار ماهه به پایان می‌رسید، پنج ماه است که پیشرفت چشم‌گیری نداشت و در حال حاضر دو ماه دیگر تا بهره‌برداری از این طرح درون شهری مانده است.

فیروزپور در بخش پایانی سخنانش تصریح کرد: حق استیضاح شهردار بابل برای اعضای شورای شهر این شهرستان محفوظ است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • اردلان
    يکشنبه 21 آبان 1396-20:9


    خانم فیروزپور درست می فرمایند شهرداری دارای اعمال پوپولیستی بوده تا عمل گرا بودن ولی بانو همین توقعات رو در باب آقای " عسگری " که بیشترین مدت شهردار بودن در تاریخ شهرداری بابل داشتند رو هم دارند؟!من به شخصه به عنوان یک شهروند بابلی افسوس می خورم که آقای بیژنی نیستند.اگر هیچ کاری انجام نشده باشه روکش دوباره آسفالت شهر به همه ی کارهای قبلی میچربه