آخرین عناوین

شنبه 25 دی 1395-21:9 کد خبر:39524

موسس انجمن اسلامی معلمان خبر داد:

لیست اصلاح طلبان تلفیقی از افراد با تجربه وجوان /به نشانه اعتراض جلسه خانه احزاب را ترک کردم

انتظارات از شورای شهر ساری بیشتر از این بود،حمایت‌ها و عدم حمایت‌هایی که مبنای قانونی و عقلی ندارند گاهی اوقات به شورا ضربه می‌زند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مازند شورا،مهدی احمدی فولادی موسس انجمن اسلامی معلمان و رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب مازندران هست،احمدی فولادی از قدیمی‌‌ترین نیروهای جریان اصلاح طلبی مازندران است، به گفته احمدی فولادی انجمن اسلامی معلمان قوی ترین تشکل سیاسی کشور و مازندران و تاکنون 17 انجمن با 180 عضو شورای مرکزی شکل داده شد و بیش از 2 هزار عضو رسمی دارای فرم عضویت دارد.

برای اطلاع از وضعیت اصلاح طلبان مازندران و برنامه‌های این جریان در انتخابات پیش‌رو، سراغ وی رفتیم که در این مورد اطلاع کسب کنیم.

قسمت اول این مصاحبه با عنوان (تشریح روند تشکیل شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان/ روحانی اصلاح طلب واقعی است/ افراد غیر از لیست پشتوانه حمایتی اصلاح طلبان را نخواهند داشت) پیشتر منتشر شده بود

نظرتان در خصوص اینکه بعضی از احزاب شورای هماهنگی اصلاحات، اعضای کمی دارند و یک یا چند نفرند ولی تصمیم گیر هستند ولی از طرفی بعضی دیگر از احزاب از نظر کمی و کیفی قوی هستند ولی جایگاهی در این شورا ندارند، چیست؟

قرار بر این است که 16 حزب موجود در این انتخابات به 17-18 حزب برسد، در این جا دو موضوع کمیت و کیفیت مطرح است، وقتی می‌گوییم احزاب، یعنی ثبت در وزارت کشور هستند و رسمیت و برندی دارند،وقتی گفته می شود 17 حزب روی فلان کاندیدا اتفاق نظر دارد یک پشتوانه اعتباری برای مردم می باشد، چون احزاب دارای مجوز رسمی از وزارت کشور هستند قبول به متحد بودن کردیم.

شورای سیاست گذاری در تمام شهرها لیست ارائه می دهد یا تنها در شهرهای بزرگتر؟

قرار بر این است که در اکثریت شهرهایی که احزاب داریم صورت گیرد، در شهرهای کوچکتر به جای 16 حزب ممکن است 5 حزب باشد اما ترکیب به همان صورت است.

انتخابات خانه احزاب مازندران برگزار شد و اصلاح طلبان توانستند تمام کرسی های هیئت رئیسه را بدست بیاورند، تشکیل این هیئت رئیسه چقدر می تواند اهداف اصلاح طلبان را برآورده کند؟

چون یکی از اعضای خانه احزاب هستم وارد این موضوعات نمی شوم.

ساختار خانه احزاب چطور است؟

ساختارش خوب است،کل اعضا یکسری مشکلاتی دارد که من نسبت به غیر قانونی بودن آن هم اعتراض داشتم و جلسه را ترک کردم که مسئولین استانداری هم در جریان آن هستند، روی اعتراض خودم ایستادم و انشاالله مشکل حل و خانه احزاب فعال می شود.

 عملکرد شورای چهارم ساری را چطور ارزیابی می کنید؟

انتظارات بیشتر از این بود و می توانست بهتر از این باشد.حمایت ها و عدم حمایت هایی که مبنای قانونی و انصاف و عقلی ندارند گاهی اوقات به شورا ضربه می زند، معیار و ملاک ما برای حمایت و عدم حمایت باید توانایی، حقیقت و عدالت باشد.

در قرآن داریم: دوستی و دشمنی با عده و فردی باعث نشود که پا را از مرز عدالت فراتر گذارید،متاسفانه گاهی اوقات ما برخلاف این آیه در دوستی و دشمنی حق را به دوست و دشمن را محکوم می کنیم، اگر انصاف و عدالت رعایت و افراد به دنبال متامع شخصی نباشند مطمئنا موفقیت بسیار بالا خواهد بود.

سرمایه آقای خاتمی در زمان برعهده گرفتن مسئولیت ریاست جمهوری و تحویل آن هیچ تغییری نکرد. عضو واقعی هر شورا فردی است که از قبل پست خود برای خودش باری نبندد.

اگر آینده و متامع شخصی در میان باشد قضاوت عادلانه صورت نمی گیرد، کاندیدها باید به کشور، استان و شهر خود خدمت کنند نه برای منافع خود که اگر این اتفاق صورت گرفت انقدر افراد پای میدان نمی آمدند.

اگرنیت برای خدا و با همان حقوقی که قانون در نظر گرفته باشد مطمئنا این همه سر و دست شکستن برای حضور در شورا نخواهد بود، به شورای شهر فعلی و آینده توصیه می کنم برای تعالی نظام، خدا و مردم پابرهنه ای که همیشه در صحنه و حامی نظام هستند کار کنند.

کاندیداهای احتمالی اصلاح طلب برای انتخابات شورای پنجم بیشتر از افراد با تجربه خواهند بود و یا افراد جوان؟

تلفیقی از افراد با تجربه و نیروهای جوان خواهند بود، نمی‌توان همه‌ی نیروها را از افراد با تجربه بگیریم زیرا باید  نیروسازی کنیم. شورای شهر نیازمند تخصص های مختلف است.

باید از بین افرادی که یک تخصص مشترک دارند یکی را انتخاب و فرصت را برای حضور افراد دیگر با تخصص های دیگر که شاید معروفیت هم نداشته باشند مهیا کنیم.

نباید در یک تخصص ازدحام وجود داشته باشد در حالی که در تخصص دیگر فاقد نیرو متخصص باشیم. کار شورای سیاست گذاری این است که ترکیب همگون و کارآمدی از بین کاندیدها انتخاب کند،باید از اصلاح طلبان ناشناخته تر و جوانان هم استفاده کنیم.

 فضای دو قطبی بوجود آمده و تقابل بین شهردار و فرماندار ساری چقدر به روند مدیریت ضربه زده است؟

آیه قرآن آمده: با هم درگیر و نزاع نکنید اگر این کار را کنید توانایی، قدرت و هیبت شما از بین می رود، زمانی که به امام (ره) می گفتند آمریکا در خلیج فارس فلان کار را کرد ایشان می گفتند مردانه و محکم در مقابلشان بایستاید و جوابشان را بدهید اما زمانی که می گفتند در حوزه علمیه بین علما اختلاف افتاد امام (ره) می نشست، انگار کمرش شکست.

امام (ره) از اختلافات داخلی به شدت ناراحت می شدند و این باید برای مسئولین ما الگو باشد، زمانی که بین دو مسئول اختلاف می افتد علاوه بر آنها، شهر و مردم متضرر خواهند شد.

به استانداری پیشنهاد تشکیل یک شورای مشورتی را دادیم تا در مواقع اختلاف بر مبنای حق قضاوت و ایرادات را بیان و آنها را مرتفع کند، اختلاف بین مسئولین یکی صدمات بزرگ به استان و شهر ما است که اگر این اختلافات نبود شاهد پیشرفت های بیشتری بوده ایم.

 عملکرد شهرداری ساری چگونه بوده است؟

برای قضاوت در خصوص شهرداری باید همه ی فاکتورها را در نظر داشت، باید دید که چه مقدار بودجه ای داشته و چه مقداری از ان را خرج کرده است،هر دولتی مجاز به گرفتن قرض و وام از بانک نیست.

دولت گذشته یک راه میان‌بر بکار برد و با فروش اوراق قرضی بی پشتوانه به بانک، پول دریافت کرد و به این صورت بانک طلبکار از دولت شد، دولت آقای روحانی یک دولت مقروض را تحویل گرفت و سالها باید تلاش کند تا بدهی ها گذشته را جبران کند،باید موفقیت ها را بررسی کنیم ببینیم چقدر اجازه خرج داشته و چقدر برای شهرداری و فرمانداری بعدی قرض برجای گذاشته سپس قضاوت کرد.

همزمانی انتخابات شورا و ریاست جمهوری چه تاثیراتی خواهد داشت؟ گرایش مردم در انتخابات شوراها پیرو انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود؟

این همزمانی به نفع هر دو انتخابات است و به بالا رفتن آرا و کاهش بودجه انتخابات کمک می کند، شورا بیشتر در ریاست جمهوری تاثیر می گذارد،چون در شورا سلایق مختلف و فامیلی است اقبال زیاد است، کسانی که به دولت روحانی در انتخابات آتی رای می دهند از کاندیدهای که همسو با سیاست های دولت و تدبیر و امید باشند حمایت می کنند.

در خصوص صندوق فرهنگیان و حواشی بوجود آمده پیرامون این صندوق توضیحاتی بدهید؟

 اعلام شده هیچ اختلاسی در صندوق فرهنگیان صورت نگرفته بلکه وام های بی پشتوانه داده شد که دولت برای برگرداندن آن دچار مشکل شده است،این کار خلاف بود اما اصل سرمایه از بین نرفته است.

بزرگترین مشکل مملکت ما عدم نظارت است، بسیاری از آیات قرآن پیامبر را بشیر و نذیر معرفی می کند و در مواردی هم پیامبر را تنها نذیر معرفی می کند و این نشان می دهد که ترس در بعضی مواقع چاره ساز است. 

وقتی مسئول از ناظر نترسد دست به هر خطایی می زند، اگر مجلس نهم روی دولت گذشته نظارت می‌کرد این اختلاس ها بوجود نمی آمد، وقتی 170 نفر در مجلس با دولت هماهنگ و هم عقیده می شوند مطمئنا هیچ نظارتی صورت نمی گیرد،همچنین وقتی بر کار فرماندار، شهردار و... نظارت نباشد کار به انحراف می‌کشد.

آیه‌ای در قرآن می گوید: آدمی را با خصوصیتی خلق کردم که اگر ناظری روی سرش نباشد می تازد و می رود. پس باید ناظری باشد تا انسان را از انحراف برگرداند،نظارت شرط اول برای سلامت یک دستگاه است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :