آخرین عناوین

دوشنبه 27 دی 1395-8:43 کد خبر:39540

مدیر شبکه بهداشت آمل اعلام کرد:

جزئیات نجات جان جوان آملی که قصد خودکشی در بیمارستان داشت

جوان 26 ساله  آملی با مطلع شدن از نوع بیماری اش، خود را به ساختمان نیمه‌کاره اورژانس بیمارستان رسانده و قصد خودکشی داشت.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، جوانی صبح روز یک‌شنبه با قرار گرفتن در مرتفع‌ترین نقطه بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان آمل قصد خودکشی داشت، که با تلاش عوامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل، متخصصان و صحبت‌های مادرانه از اقدام خود سر باز زد.

صحبت‌ها از هزینه‌های بالای درمان و بستری شدن در بیمارستان به عنوان قصد خودکشی جوان آملی حکایت داشت ولی طولانی شدن روند درمان و بیماری سخت دلیلی برای این اقدام بود که خوشبختانه محقق نشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ، اظهار کرد: با اجرای طرح تحول سلامت از اردیبهشت سال 1393 در همه بیمارستان‌های دولتی میزان مبلغ پرداختی بیماران برای بستری شدن در بیمارستان‌ها از 30 درصد به 6 درصد کاهش یافت.

حمزه قاسمی افزود: بیمارانی که با فرم ارجاع پزشک خانواده در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند نیز سه درصد از هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند، بنابراین هزینه بیماری که به درمانگاه‌های شخصی برای بیماری کوچک همانند سرماخوردگی مراجعه کند از چند روز بستری شدن در بیمارستان‌های دولتی بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه جوان 26 ساله قصد خودکشی در بیمارستان امام رضا(ع) آمل را داشت به علت ضایعه عفونی در پا بستری شده بود، بیان کرد: با توجه به نمونه‌برداری از محل زخم، بیماری scc که نوعی بیماری سرطان بد خیم پوست است، تشخیص داده شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل ادامه داد: بیمار با مطلع شدن از نوع بیماری خود را به ساختمان نیمه‌کاره اورژانس بیمارستان رسانده و با قرار گرفتن در قسمت شیروانی قصد خودکشی داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل افزود: بلافاصله با اطلاع نگهبان مجموعه، گزارش‌ لازم به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمینی آمل اعلام شد و با کمک گرفتن از متخصص اعصاب و روان، روان‌شناس و حضور مادر بیمار، این جوان از خودکشی منصرف شده و از مرگ نجات یافت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :