آخرین عناوین

سه شنبه 28 دی 1395-8:50 کد خبر:39556

در مازندران چه خبر است ؟

فرافکنی مدیر کل استاندارد به قیمت بازی با جان مردم !

فرافکنی دردی را از استان مازندران دوا نمی کند، شایسته است مدیران ما به جای توپ را از زمین خود خارج کردن به وظایف خود بپردازند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، مدیرکل استاندارد مازندران طی گفت‌وگویی، درباره فعالیت واحدهای گاز مایع خودروها اظهار کرد: هیچ یک از این واحدهای دارای پروانه استاندارد نیستند.

براساس این گزارش ،مسعود جوادی با بیان اینکه نداشتن استاندارد این واحدها به منزله عدم نظارت نیست، افزود: عملکرد این واحدها کنترل شده و بازدید دوره‌ای از این واحدها در برنامه کاری قرار دارد.

مدیرکل استاندارد مازندران با بیان اینکه واحدهای صدور گاز مایع به دلیل مسائل و نقایص فنی که دارند موفق به دریافت پروانه استاندارد نشدند، تصریح کرد: در کل کشور واحدهایی که داری پروانه استاندارد باشند در حال فعالیت هستند اما در مازندران این موضوع هنوز انجام نشده است.

جوادی در ارتباط با وضعیت بازدیدها از این مراکز، گفت: به‌صورت چهار ماه یک مرتبه و در صورت نیاز به ‌صورت رندومی برنامه بازدید در دستور کار قرار دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا سازمان استاندارد ضوابط خاصی برای دریافت پروانه‌ این واحدها تعریف کرد، افزود: داشتن مسؤول فنی داری صلاحیت، ایجاد حوضچه‌ها و تغییر کپسول‌ها به‌صورت دوره‌ای و طرح جایگیزنی سیلندرهای فرسوده از مواردی به‌شمار می‌رود که برای استانداردسازی این واحدها تعریف شده است.

مدیرکل استاندار مازندران با اعلام اینکه ایجاد حوضچه‌ها نیاز به سرمایه ثابت زیادی است، گفت: برخی از این واحدها سرمایه ثابت در اختیار نداشته و تعدادی از این واحدها نیز به دلیل کمبود محدودیت مکان نمی‎توانند نسبت به استانداردسازی اقدام کنند. 

این اظهارات در حالی است که متولی اصلی استاندارد همین مدیرکل است و اهرم های لازم را نیز قانون در اختیار وی و اداره کل متبوعش قرار داده و می تواند به جای اظهاراتی اینچنینی به اعمال قانون بپردازد و مانع از فعالیت این واحدهای غیراستاندار شود.  

به نظر می رسد فرافکنی دردی را از استان مازندران دوا نمی کند و در حوزه هایی مهم مانند استاندارد که با جان مردم سروکار دارد نباید اغماض کرد.

شایسته است مدیران ما به جای توپ را از زمین خود خارج کردن و مصاحبه هایی اینچنینی که نگرانی را در جامعه ایجاد می کند به وظایف خود بپردازند و به قانون عمل نمایند.

بدون تردید اگر این اداره کل از آغاز فرایند صدور پروانه مطابق قانون عمل می نمود ، امروز شاهد فعالیت واحد های غیراستاندار در استان نبودیم .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :