آخرین عناوین

سه شنبه 28 دی 1395-15:0 کد خبر:39564

مدیرعامل آبفاشهری مازندران خبر داد:

بازید عضو هیات رئیسه مجلس از تصفیه خانه فاضلاب ساری

مدیرعامل آبفاشهری مازندران گفت:عضو هیات رئیسه مجلس از تصفیه خانه فاضلاب ساری بازید کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی آبفای شهری مازندران، به منظور بررسی فعالیتهای مدول اول و مراحل ساخت مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر ساری، یوسف نژاد عضو هیات رئیسه مجلس و نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی از این تصفیه خانه بازدید کرد.

براساس این گزارش، یوسف نژاد در این بازدید، فرایند کار مدول اول تصفیه خانه را بسیار مناسب دانست و از پیشرفت فیزیکی مدول دوم تصفیه خانه ابراز رضایت نمود و اظهار داشت: تلاش می کنیم فاز دو این طرح هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، اجرای طرحهای فاضلاب را در شهرهای استان به ویژه شهرهای ساحلی به منظور حفاظت از اکوسیستم دریای خزر ، رودخانه ها، محیط زیست و عدم آلودگی منابع آب زیرزمینی ضروری دانست.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران نیز در این بازدید به تشریح فعالیتهای مدول اول تصفیه خانه و مراحل ساخت مدول دوم آن پرداخت وگفت:  فرایند تصفیه در این تصفیه خانه، تصفیه بیولوژیکی به روش لجن فعال MLE با قابلیت حذف نیتروژن است.

ذاکری تصریح کرد: این تصفیه خانه دارای بخشهای مختلفی همچون دانه گیر، گندزدایی، هوادهی ، حوضچه های زلال سازی و... می باشد.

وی، با بیان اینکه مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب با پیشرفت 90 درصدی در حال احداث است، افزود: ۱۶ هزار و ۵۰۰ انشعاب فاضلاب نصب، ۱۳ هزار فقره انشعاب فاضلاب جاری شد.

ذاکری با بیان اینکه آب تصفیه شده در این تصفیه خانه در ایجاد فضای سبز و کشاورزی کاربرد دارد، تصریح کرد: اجرای طرحهای فاضلاب همسو با حفظ محیط زیست در سطح استان درحال اجراست.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، بالابودن سطح آبهای زیرزمینی در استانهای شمالی را از دلایل مهم اجرای طرحهای جمع آوری فاضلاب عنوان کرد و گفت: از مشترکین محترم تقاضا می شود نسبت به جاری سازی فاضلاب خود با کارکنان این شرکت همکاری نمایند.

وی، احداث تصفیه خانه برای هر نفر را  800 هزارتومان و در مجموع اجرای طرح فاضلاب برای هر نفر را یک میلیون و 700 هزارتومان عنوان کرد.

گفتنی است تصفیه خانه فاضلاب ساری در 4 مدول طراحی شده که مدول اول در اوایل سال 91 به بهره برداری رسید و مدول دوم نیز در مجاورت مدول اول از نیمه دوم سال 92 آغاز شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :