آخرین عناوین

چهارشنبه 29 دی 1395-10:10 کد خبر:39575

آقای وزیر ورزش! لطفاً به بی‌عدالتی‌های ورزش مازندران پایان دهید

چرا نمی‌خواهید وقت و انرژی بگذارید تا خواسته هزاران شهروند و ورزشکار و ورزش دوست استان مازندران را بشنوید و ببینید و فکری برای حل آنها کنید.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بولتن نیوز، اگر کمی از مشغله‌های زیاد خود رهایی یافتید، نیم نگاهی هم به استان مازندران و بویژه مازندران غربی و شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت داشته باشید و پرونده ویژه‌ای برای این خطه بگشایید و فریاد اعتراض مردم مازندران غربی را از بی عدالتی‌ها و بی انصافی‌های مدیران ورزشی خود بشنوید که رساتر ازهمیشه به صدا در آمده است!

شخصاً به موضوعات ورزش استان مازندران ورود پیدا نموده و نگذارید مسئولان  ورزشی این استانبه جای اقدام و عمل حقیقی، به فکر بهره برداری‌های سیاسی و انتخاباتی خود باشند و اینگونه بر طبل نفاق شرق و غرب بکوبند

همواره از دیرباز درتمامی حوزه و عرصه‌های مدیریتی و اجرایی، ناعدالتی های فراوانی بین شرق و غرب استان مازندران وجود داشته است و شهروندان مازندران غربی به دلایل گوناگون و از طریق مسیرهای قانونی، فریاد رسای خود را به گوش مدیران و مسئولان  کلان کشور رسانده‌اند؛ اما گویا این بی مهری‌ها پایانی ندارد و باید ستونی مجزا به این مهم اختصاص داد تا بتوان حداقل با انتشار مشکلات و معضلات فراوان مازندران غربی، باعث تلنگری بر پشت میز نشینان مازندران شرقی گردیم تا دیگر اینگونه حق را نا حق نکرده و آخرت خود را به بازی‌های سیاسی و انتخاباتی زمینی نفروشند!

المپیاد ورزشی یا انتخاباتی:

اگر از همه مشکلاتی که شهروندان غرب مازندران سالیان درازیست با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند بگذریم، کم مهری در امر ورزش داستان جدایی دارد که دل هربا انصافی را به درد خواهد آورد! چندی پیش اخباری درباره آغاز المپیاد فرهنگی ورزشی شهرستان ساری در رسانه‌ها منتشر شد که تمامی شواهد گویای سیاسی انتخاباتی بودن آن می‌بود و رسانه‌های گوناگونی در استان مازندران به برگزاری چنین المپیاد سیاسی ورزشی اعتراض نمودند و مستندات و دلایل خود را نیز ارائه دادند؛ اما یک موضوع فراموش شد!

آنهم برگزاری چنین المپیادی بدون حضور یک ورزشکار و یا یک تیم از غرب استان مازندران بود! شاید بگویند این برنامه توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان ساری برگزار و فقط مختص ورزشکاران ساروی بود!، اما جناب وزیر تا به کی مسئولان  ورزشی باید میانشرق و غرب استان اینگونه تفاوت قائل شوند؟!

مگرمیشود چنین المپیاد ورزشی در سطح وسیع و با شرکت 138 رشته ورزشی برگزار شود ولی فقط و فقط مختص یک شهرستان باشد؟!

شاید مقرر شده در تک تک شهرستان‌های استان مازندران و یا کشور به نوبت چنین المپیادی برگزار شود! حتماً وزارت ورزش دارای بودجه‌های فراوانی شده و یا به ثروت و گنج گنهانی دست یافته است که حاضر است در تمامی شهرستان‌ها المپیادی مجزا راه اندازی کند!

پرونده ویژه برای ورزش مازندران را بگشایید:

جناب وزیر! لطفاً از حق نگذرید و کمی بر ورزش استان‌ها تأمل کنید و بررسی‌های لازم را انجام دهید! لطفاً نگذارید عده‌ای مدیرنما در پوشش مدیریت ورزشی باعث نفاق بین شهروندان در چند شهرستان گردند و استانی یکپارچه را تبدیل به محل جنگ و جدال‌های سیاسی انتخاباتی خود کنند و در این بین با هداف ناسیونالیستی به شهرهای غیر خودی اشان اجحاف نمایند! لطفاً وقت گذاشته و پرونده ویژه‌ای برای ورزش استان مازندران بگشایید و فریاد اعتراض مردم مازندران غربی را بر بی عدالتی‌ها و بی انصافی‌های مدیران ورزشی خود بشنوید که رساتر ازهمیشه به صدا در آمده است!

استادیوم‌های ورزشی نوشهر و چالوس:

جناب آقای وزیر! ما فراموش نکرده‌ایم که زمین‌های فوتبال دو شهرستان نوشهر و چالوس سالیان درازیست به حال خود رها شده‌اند و همچنان بعد از گذشت ماهها از تخریب استادیوم ورزشی نوشهر، اتفاق خاصی رخ نداده است! البته فراموش نکرده‌ایم لودرهایی را که فقط هنگام بازدید وزیر مستعفی ورزش روشن شده بودند! و دیگر خبری نبود!

باید شما هم مراقب باشید تا خدایی ناکرده با نقش بازی کردن‌های اینچنینی شیره‌ای بر بازدیدهای آینده اتان بکشند و فکر کنید چه مدیران کوشایی و دلسوزی دارید! جناب آقای سلطانی فر؛ وزیر محترم ورزش و جوانان: به راستی ندای مظلومیت شهروندان مازندران غربی را به کجا بگوییم؟!

بلا تکلیفی تیم فوتبال شموشک:

هم اکنون بیش از ۴ سال از انحلال تیم فوتبال شموشک می‌گذرد؛ اما مسئولان  ورزش استان احیای آنرا فراموش کرده‌اند! موفقیت تمامی تیم‌های استان آرزوی قلبی ما هم می‌باشد، ولی اگر همین اتفاق برای یک تیمی از شرق مازندران می‌افتاد، آیا مسئولان ورزشی شما در پایتخت این استان، همانند رفتاری که نسبت به شموشک و غرب مازندران و شهرستان نوشهر داشته‌اند، همان رفتار را نسبت به تیمی از شرق استان انجام می‌دادند؟؟!!

جناب وزیر!! شواهد چیز دیگری را نشان می‌دهد و هواداران شموشک بیراه هم نمی‌گویند و کاملاً تبعیض ناشی از شرق وغرب را مشاهده می‌کنیم‼

امروز از تیم فوتبال شموشک فقط عکس‌ها و فیلم‌های نوستالژی به یادگار مانده است! و همگان فقط و فقط قول می‌دهند و شعار می‌دهند و نطق‌های آتشین انجام می‌دهند ولی هیچ خبری از اقدام و عمل مسئولانه نیست!

مشغله زیاد جناب وزیر:

جناب وزیر! اگر کمی از مشغله‌های زیاد خود رهایی یافتید نیم نگاهی، فقط نیم نگاهی هم به استان مازندران و بویژه مازندران غربی و شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت داشته باشید!

چرا نمی‌خواهید وقت و انرژی بگذارید تا خواسته هزاران شهروند و ورزشکار و ورزش دوست این خطه از کشور عزیزمان را بشنوید و ببینید و فکری برای حل آنها کنید!

ناعدالتی در داوری:

جناب وزیر!!ازهمه این موضوعات و مشکلات که بگذریم، باید مبحث ناعدالتی در داوری را هم به عنوان یکی از مهم‌ترین معضلات ورزش استان مازندران که متاسفانه دستاویزی برای سیاسیون انتخاباتی شده است را به فهرست کم مهری‌های ورزشی مازندران اضافه نمود!!!

 واقعاً دیگر باید به حال غرب مازندرانی‌ها خون گریست! وقتی ناعدالتی در ورزش این استان به جایی می‌رسد که در قضاوت هم تأثیر خود را می‌گذارد و شما بعنوان مقام عالی ارگان متولی ورزش کشور در مقابل نقدهای فراوان رسانه‌های این استان، سکوت کرده‌اید و هیچ واکنشی نسبت به اینگونه نا حقی‌ها نشان نمی‌دهید!

مگرمیشود حضرتعالی در پست وزارت ورزش و جوانان باشید و ندانید چگونه حق جوانانی را که در تیم‌های برتر کشور درحال توپ زدن می‌باشند را در استان خودشان نا حق می‌کنند!

ناعدالتی در فینال لیگ هندبال:

جناب وزیر!چند روز پیش مسابقه فینال لیگ هندبال استان مازندران در شهرستان بابلسر برگزار گردید که متاسفانه با بی تدبیری و سهل انگاری مسوولین ورزشی مازندران مواجه شد!

با توجه به اینکه بارها و بارها توسط رئیس هیئت هندبال نوشهر در چلسات اعلام شد که نسبت به موضوع داوری حساسیت ویژه‌ای قائل شوند و از داوران مازندرانی که در سطح ملی دارای سابقه درخشان می‌باشند، استفاده شود؛ ولی بازهم از داوران درجهٔ 3 ساروی که سالها از میادین داوری به دور بوده‌اند و در مسابقات قبلی هم منشاء اشتباهات مکرر و اعتراض‌های فراوان گردیده‌اند، بهره برداری نمودند که طبق پیشی بینی‌ها، بازهم باعث قضاوت ناعادلانه و مغرضانه آنها از دقایق اولیه شد!

این بی انصافی‌ها تا جاییکه ادامه پیدا کرد که حتی رئیس هیئت هندبال ساری هم، که خود مسئول برگزاری مسابقه می‌باشد بر روی میز داوری نشسته و بر قضاوت آنها دخالت‌های ناسیونالیسمی نمود!!!

همه اینها در صورتی بود که پیشکسوت داوری استان مازندران بعنوان ناظر مسابقه تذکرهای مستمری را ارائه داد و علی رغم تذکرهای متعدد و اعتراض‌های فراوان، هیچ کدام از مسئولان  ورزشی به این موارد توجهی نکردند و اینگونه در ذهن تماشاگران و بازیکنان نقش بست که گویا یک بیعت نا نوشته‌ای برای حق کشی در مسابقه فینال هندبال مازندران وجود داشته است!!!

مگر می‌شود بازیکنی از روی عمد به صورت نفری از تیم مقابل ضربه وحشتناکی بزند و به جای اینکه داور به فردی که آن ضربه غیر ورزشی را زده اخطار دهد به نیمکت نشستگان معترض کارت قرمز نشان دهد؟!

استارت حذف جوانان برتر ورزش مازندران غربی در کشور:

جناب وزیر!باید بدانید که شنیده شده است که گویا هدف اصلی برخی افراد در شرق مازندران، از ابتدا ایجاد درگیری بوده تا بدینگونه باعث اعتراض ورزش کاران غرب مازندران شوند و با تشکیل یک کمیته انضباطی باعث حذف و محرومیت آنها در سطح ملی گردند، ورزشکارانی که با حضورشان در تیم‌های کشوری آبروی تمامی شهرهای مازندران هستند! ظاهراً تبدیل به استخوانی در گلوی مسئولین ورزشی مازندران شرقی گردیده‌اند و برای مقاصد انتخاباتی خود و جذب آرای برخی سیاسیون ورزشی حاضرند دست به هرگونه ناعدالتی و نا حقی بزنند!

جناب وزیر! چرا و به چه علت می‌بایستی در نزدیکی ایام انتخابات، پیشکسوتان ورزش هندبال در هیئت استان و مربیان و داوران ملی که سالها در استان زحمت کشیده‌اند یکباره کنار گذاشته شوند تا افرادی که با هیچ یک از مسائل قانونی این رشته آشنایی ندارند و یا سالها از میادین ورزشی دور بوده‌اند در رأس کار قرار گیرند و باعث برهم خوردن جو عمومی شود؟!

توجه به نقد رسانه‌ها و ورزش مازندران:

جناب وزیر!فراموش نکرده‌ایم که وزیر قبلی در مصاحبه‌ای گفته بود،نارسایی‌هایی در موضوعات فرهنگی و اخلاقی و داوری وجود دارد و رسانه‌ها می‌توانند به ما کمک کنند و هر جا که احساس می‌کنند عملکرد ما صحیح است آن را منعکس کنند و هر جا که صحیح نیست ما را نقد کنند.

 در واقع آنها می‌توانند به ورزش پاک و ترویج آن کمک کنند؛ در رابطه موضوعات داوری کارهایی را انجام داده‌اید اما کافی نیست و باید بیشتر ورود پیدا کنیم و در این میان رسالت رسانه هم نقد منصفانه است تا با باز کردن مطالبی مدیران را راهنمایی کنند.

حال امید است حضرتعالی نیز با داشتن چنین نگاهی به رسانه‌های کشور، آن‌ها را بعنوان چشم سوم خود پنداشته و مشکلات و معضلاتی که مورد اطلاع رسانی قرار می‌گیرد را زیر ذره بین نگاه مسئولان ه خود قرار داده و شخصاً به موضوعات ورزش استان مازندران ورود پیدا نموده و نگذارید اینگونه بر طبل نفاق شرق و غرب بکوبند!

از کم مهری‌های فراوان به ورزش بانوان و عدم توجه به مشکلات احیای تیم فوتبال شموشک گرفته، تا زمین‌های ورزشی در دو شهرستان نوشهر و چالوس و معضلات اعزام برخی ورزشکاران به مسابقات کشوری و خارجی؛ تا مسئله نفوذ در داوری‌ها که همه اینها از سال‌ها پیش در مجامع ورزشی مازندران مطرح بوده است و همواره در مورد بازیکنان و تیم‌های غرب مازندران، اجحاف صورت می‌گیرد و به صورت مداوم مورد حق کشی و ناداوری قرار می‌گیریم! و تاکنون راهکاری برای مقابله با حق کشی‌ها در طول این سال‌ها انجام نشده است!

می‌دانید که مازندران به لحاظ استعداد اجتماعی مردمانش در امر ورزش، از دیرباز شاهد پهلوانان و دلاور مردان نامی بزرگ و تیم‌های مطرح کشوری بود و اکنون نیز آن آوازه، تداوم‌یافته است؛ پس به احترام آن‌ها هم که شده فکری به حال نابسامانی ورزش مازندران کنید و چاره‌ای بی اندیشید و نگذارید عده‌ای اندک به خاطر نزدیکی پنجمین دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، سیاست را دخیل در امر قضاوت و انتصابات ورزشی در هیئت‌ها نموده تا از این آب گل‌آلود بهره‌برداری‌های شخصی و انتخاباتی کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :