آخرین عناوین

چهارشنبه 29 دی 1395-16:54 کد خبر:39579

فرماندار نوشهر خبر داد:

آزاد سازی فاز دوم ساحل نوشهر به طول 6 کیلومتر

فرماندار نوشهر از آزادسازی فاز دوم ساحل نوشهر خبر داد و گفت: ساحل متعلق به مردم است و تلاش ما این است آنچه را که آزاد کردیم تثبیت کنیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، علی شادمان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فاز نخست آزادسازی ساحل نوشهر به طول 4 کیلومتر انجام شد که 121 مالک داشت و الان اصلاح مسیرها در حال انجام است، گفت: در این مسیر هر 33 متر یک مالک وجود داشت و اکنون زیرساخت‌های چگونگی بهره‌برداری از ساحل را فراهم می‌کنیم که الان در منطقه تالار سینا بولدوزر در حال کار است تا اختلاف سطح‌ها برطرف شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌ها در حال آماده‌سازی است و یک کیلومتر از مسیر زیرسازی نزدیک به بهره‌برداری است، افزود: سرمایه ‌گذار در حال مطالعه این مسیر آزادسازی شده است و چنانچه شرایط سرمایه ‌گذار با منافع مردم و شهروندان مطابق داشته باشد با او بیشتر مذاکره می‌کنیم.

فرماندار نوشهر گفت: در این 4 کیلومتر آزادسازی‌شده مبلمانی ساخته می‌شود که به زیبایی شهر افزوده می‌شود تا مردم شهر و سپس گردشگران از این فضا لذت ببرند و این تأثیر در بازار و اقتصاد منطقه نیز دارد و حتی فرصت‌های تفریحی داخل آب و ساحل فراهم می‌شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه نگاه ما این است این ساحل طوری طراحی شود که فقط برای اقشار خاصی نباشد بلکه برای همه مردم باشد، تصریح کرد: یعنی اگر فردی تمکن مالی ندارد لااقل دسترسی به چشم‌انداز ساحل برای‌شان فراهم باشد.

شادمان بیان کرد: فاز بعدی آزادسازی ساحل در نوشهر از منطقه «فارسیجانی» تا «مزگا» به طول حدود 6 کیلومتر در حال انجام است و دستگاه‌‌های مرتبط در حال همکاری و ایجاد شرایط لازم هستند.

وی اضافه کرد: اعتقاد ما این است هر چه به سمت روستا برویم امکان طراحی بازارچه مرزی بیشتر فراهم است و اشتغال‌زایی هم می‌شود و بنابراین به‌ دنبال سرمایه‌گذار در این بخش هستیم.

فرماندار نوشهر با اشاره به اینکه امروز کسی نیست که اراده کند تا در داخل حریم 60 متری ساحل ساخت و ساز کند، افزود: ساحل متعلق به مردم است و تلاش ما این است آنچه را که آزاد کردیم تثبیت کنیم.

این مسئول درباره نیروگاه 460 مگاواتی برق نوشهر نیز خاطرنشان کرد: ایجاد فضای مناسب برجامی سبب شد توربین 400 تنی از ایتالیا خریداری و به بندر نوشهر منتقل شود و سپس به سمت محل احداث نیروگاه برق سیکل ترکیبی تک‌محور 460 مگاواتی نوشهر انتقال پیدا کند.

شادمان خاطرنشان کرد: کل مصرف برق غرب استان مازندران در زمان پیک مصرف 500 مگاوات است و این نیروگاه 460 مگاواتی است و همراه اقماری کنار آن به تنهایی می‌تواند کل برق غرب مازندران را در زمان پیک بار تأمین کند.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی نیروگاه زباله‌سوز نوشهر نیز در حال انجام است، گفت: امیدواریم بودجه‌ای که دولت به این نیروگاه تخصیص داد هر چه زودتر بیاید و تلاش بر این است تا روند احداث تسریع شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :