آخرین عناوین

چهارشنبه 6 بهمن 1395-8:55 کد خبر:39661

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد:

مرگ 127 موتور سوار طی 9 ماه امسال

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه ۵۱۰ نفر در حوادث رانندگی طی ۹ ماه امسال در استان کشته شدند، گفت: از این شمار ۱۲۷ نفر موتورسواران هستند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تعداد کشته‌شدگان موتورسوارها در حوادث ترافیکی را  ۱۲۷ نفر اعلام کرد و افزود: در این استان در۹ ماهه سالجاری تعداد  ۵۱۰ نفر در حوادث رانندگی کشته شدند که از این تعداد ۱۲۷ نفر موتورسوار هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد کاهش داشت.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار شهرستان های ساری با تعداد ۲۴ نفر، بابل با ۱۷ و بهشهر با ۱۰ نفر بیشترین و  شهرستان های عباس آباد با تعداد یک نفر کمترین تلفات موتورسوار در آن به ثبت رسید و بیشترین فوتی در ماه‌های مردادبا ۲۶، شهریور با ۱۷ و تیرماه با ۱۴ مورد بیشترین و کمترین آن با تعداد ۴ نفر در آذرماه ثبت‌شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: بیشترین گروه سنی که مرگ موتورسوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال با آمار ۴۵ (۳۶ درصد) فوتی است و بعدازآن گروه سنی ۱۱ تا ۲۰ سال با ۲۲ (۱۷ درصد) فوتی در رتبه بعدی قرار دارد.

وی با اشاره به فوت تعداد ۹۶(۷۶ درصد) نفر از موتورسواران در محور برون‌شهری و روستایی و مابقی محور درون‌شهری افزود: از تعداد ۱۲۷ نفر فوتی‌های موتورسوار در نه ماه ۱۲۲ نفر مرد و مابقی زن هستند.

عباسی در ادامه افزود: تعداد ۱۰۶ نفر راننده موتور و ۲۱ نفر سرنشین موتور هستند گفت: بیشترین برخورد موتورسوار که منجر به فوت‌شده است به ترتیب مربوط به خودروهای پراید با ۲۸ نفر، پژو ۴۰۵ و ۲۰۶ هرکدام با ۷ مورد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

عباسی در ادامه افزود: شایع‌ترین علت مرگ موتورسواران در تصادفات، ضربه‌مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی‌های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در ۹ ماهه سالجاری بوده که امید می‌رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :