آخرین عناوین

دوشنبه 9 تير 1393-15:39 کد خبر:397

در پی پرداخت نکردن عوارض شهرداری ساری

حساب دانشگاه پیام نور مازندران مسدود شد

مشاور شهردار ساری از مسدود شدن حساب دانشگاه پیام‌نور مازندران در پی پرداخت نکردن بدهی میلیاردی به شهرداری ساری خبر داد.


به گزارش خزرخبر،محمدحسن محمدی کیادهی در گفت‌وگو با فارس افزود: همان‌گونه که مردم عوارض شهرداری را پرداخت می‌کنند دستگاه‌ها، نهادها و ادارات هم باید این عوارض را بپردازند.

وی با بیان اینکه روندی که مردم برای پرداخت عوارض طی می‌کنند باید توسط ادارات هم اجرا شود، تصریح‌کرد: بعضی ادارات و دستگاه‌ها بدهی‌های هنگفتی از محل عوارض شهرداری دارند که سال‌ها  پرداخت نشده است.

مشاور شهردار ساری با اشاره به اینکه شهرداری هیچ هزینه دیرکردی هم از این ادارات مطالبه نمی‌کند و همان بدهی گذشته را طلب می‌کند، گفت: ادارات موظف هستند در هنگام ساخت‌ و ساز از شهرداری پروانه دریافت کنند و شایسته نیست مدیران دستگاه‌ها به عنوان مسئول در جامعه، مرتکب خلاف شده و از شهرداری پروانه نگیرند.

کیادهی خاطرنشان‌ کرد: البته شهرداری همکاری بسیاری با این دستگاه‌ها دارد و طبق قانون باید برای ساخت ‌و سازی که پروانه ساخت ندارند، تقاضای تخریب دهد اما شهرداری این کار را انجام نداد و تقاضای جریمه کرد.

وی یادآور شد: در دریافت بدهی نمی‌توان تعلل کرد چون حق شهروندان است و در پی این ساخت‌و سازها سرانه فضای سبز و ... در شهر کاهش می‌یابد و از بین می‌رود.

کیادهی با اشاره به اینکه شهرداری هیچ اقدامی جز اجرای قانون، انجام نداده است، تصریح‌ کرد: حساب دانشگاه پیام‌نور استان به دلیل پرداخت نکردن بدهی حدود سه میلیارد تومانی مسدود شده است.

وی با بیان اینکه البته شهرداری قادر به مسدود کردن حساب دستگاه‌ها و نهادها نیست، گفت: این اقدام در پی روند قانونی انجام شده است.

کیادهی با اشاره به اینکه طبق قانون این بدهی‌ها باید به صورت نقدی به شهرداری پرداخته شود، ادامه داد: اما شهرداری ساری درباره تقسیط این بدهی هم با بدهکاران عوارض، همکاری می‌کند.

وی با بیان اینکه هیچ قانونی وجود ندارد که بدهی دستگاه‌ها و نهادها به شهرداری پرداخته نشود، اظهار داشت: وقتی رای صادر می‌شود باید اجرا شود.

کیادهی با اشاره به اینکه حتی شهرداری حاضر به تهاتر در مطالبات خود است، افزود: اعلام کردیم اگر دستگاه‌ها قادر به پرداخت پول نقد نیستند با زمین، ملک و ... حاضر به تهاتر هم هستیم.

وی با بیان اینکه عوارضی که شهرداری دریافت می‌کند باید برای شهر و شهروندان هزینه شود، ادامه داد: ادارات کلی در مرکز استان وجود دارند که به کل استان خدمات ارائه می‌کنند اما سنگینی بار این ادارات بر دوش شهروندان ساروی است.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :