آخرین عناوین

دوشنبه 11 بهمن 1395-8:37 کد خبر:40712

بالاخره مردم حرف شما را باور کنند یا صحبتهای معاون وزیر را ؟؟

نعل وارونه حمایت از باغداران خسارت دیده / پیدا کنید پرتقال‌ فروش را !؟

مشخص نیست که چرا رئیس محترم سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران حقیقت را انکار می کند و بجای عذر خواهی سعی در تکذیب این رفتار ناشیانه دارد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تابناک، یک ناشیگری بزرگ ، یعنی ماجرای ریخته شدن پرتقال‌های یخ زده به دریای خزر حسابی سر و صدا براه انداخت، ماجرا از آنجا آغاز شد که تصاویر زیادی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر شد که به وضوح نشان می دهد که انبوه پرتقالها در آب دریا سرگردانند!؟ حال این ابتکار از چه فردی و یا چه سازمانی بوده ، در نوع خود جالب است.

براساس این گزارش،8 بهمن یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی درباره تصاویر و خبرهایی مبنی بر اینکه پرتقال‌های یخ زده به رودخانه تجن منتهی به دریای خزر ریخته شده بود و موج آب، آنها را به ساحل دریای خزر در استان مازندران آورده است به ایسنا گفت‌: این پرتقال‌ها با توجه به سرمای اخیر و یخ زدگی آنها در حمایت از تولیدکنندگان و تولید ملی از باغداران خریداری شده است و از آنجاکه هیچ گونه مصرفی نداشتند؟ به دریا ریخته شده‌اند!؟

جالب تر این که وقتی سر وصدای این ماجرا در می آید یکی از مسئولین استان یعنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران ضمن رد ریختن پرتقالها به دریا حرفهای جدیدی می زند.

اظهار نظر جدید!!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران در گفتگو با مهر با بیان اینکه ریختن پرتقال‌های یخ زده به دریا توسط وزارت جهاد کشاورزی را به شدت تکذیب می‌کنیم، اظهارداشت: پرتقال‌های درجه یک و درجه دویی که در قالب خرید تضمینی از باغداران خریداری شده به تهران منتقل شده و تنها بخشی !؟...از آنها در سردخانه‌های مازندران است.

وی همچنین درباره پرتقال‌های رها شده در دریا گفت:این کار را خود باغداران انجام داده‌اند!؟ برخی از آنان محصولات خود را چال کرده‌اند، برخی آنها را تبدیل به ...کود کرده‌اند و برخی نیز در رودخانه رهاسازی کرده‌اند، که رودخانه آنها را به دریا برده است.

این صحبتها را با حرفهای معاون وزیر در دو روز پیش در کنار هم بگذارید و خودتان قضاوت کنید:

محمد علی طماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی در گفتگو با ایسنا ، دراین باره گفت‌: این پرتقال‌ها با توجه به سرمای اخیر و یخ زدگی آنها در حمایت از تولیدکنندگان و تولید ملی از باغداران خریداری شده است و از آنجاکه هیچ گونه مصرفی نداشتند به دریا ریخته شده‌اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی در ادامه افزود: این پرتقال‌های یخ زده را سازمان تعاونی روستایی به نمایندگی از وزارت جهاد کشاورزی خریداری کرده و میزان دقیق این خرید و چگونگی آن در اختیار این سازمان است.

البته برخی از خبرها در این باره نشان از آلودگی دریای خزر داشت که باید دید چرا وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی به عنوان مجری این طرح پرتقال‌های یخ زده را به دریا ریخته‌اند؟

وی همچنین گفت: این پرتقال‌ها را دولت در حمایت از تولیدکنندگان خریداری کرده و به دلیل اینکه هیچگونه مصرفی نداشت، آن را به رودخانه ریختند.... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل... مشخص نیست که چرا رئیس محترم سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران حقیقت را انکار می کند و بجای عذر خواهی سعی در تکذیب این رفتار ناشیانه دارد.

بالاخره مردم حرف شما را باور کنند یا صحبتهای معاون وزیر جهاد را ؟ البته راهکارهای فراوانی برای پرتقالهای یخ زده وجود داشته و دارد ، بهترین تصمیم، انتقال این محصولات به سردخانه یا توزیع آنها به استان‌های دیگر کشور است و در مجموع ریختن پرتقال‌های شمال به دریای خزر اقدامی نادرست بود که ضمن آلودگی آب دریا و عوارض بعدی آن، صرفا موجب هدر رفتن محصولات کشاورزی شد.

به هر روی ، کارشناسان امر بخوبی می دانند که از این محصولات براحتی می توان برای کود کشاورزی استفاده نمود و یا آنرا به کارخانه های تبدیلی فرستاد و برای تولید آب میوه و چندین موارد دیگر از آن استفاده کرد .

به هر حال، چنین اقدامی از سوی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی به عنوان مجری طرح موجب به خطر افتادن محیط زیست و آلودگی دریای خزر می‌شود که اگر در آینده هم این اشتباهات تکرار شود ، حتما خطر جدی محیط زیست کشور را تهدید می‌کند.

همچنین می‌توان با اعمال سیاست‌های مناسب در واردات و صادرات، میزان محصول و قیمت آن را در بازار تنظیم کرد تا تولید‌کننده با اطمینان‌خاطر و با تصمیم روشن به تولید آینده اقدام کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :