آخرین عناوین

دوشنبه 11 بهمن 1395-16:46 کد خبر:40724

مدیرعامل آبفاشهری مازندران خبر داد:

افتتاح و کلنگ زنی 10 پروژه آب و فاضلاب

مدیرعامل آبفاشهری مازندران گفت: همزمان با ایام دهه فجر10 پروژه در بخش آب و فاضلاب مازندران افتتاح و کلنگ زنی می شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای شهری مازندران، مدیرعامل آبفاشهری مازندران با اشاره به اینکه  همزمان با برگزاری جشن های سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی،  10 پروژه در بخش آب وفاضلاب استان افتتاح و کلنگ زنی می شود ، گفت: حدود 30 هزار خانوار از مزایای این طرحها برخوردار می شوند.

براساس این گزارش، ذاکری در نشستی با خبرنگاران به مناسب فرا رسیدن ایام مبارک دهه فجر، حفر و تجهیز سه حلقه چاه با آبدهی 155 لیتر در ثانیه، احداث خط انتقال و شبکه توزیع آب، ارتقای آزمایشگاه های میکروبی، شیمیایی،  بیولوژیکی و ریزآلاینده های آلی، بهسازی 12 حلقه چاه، احداث خط انتقال نیرو، بهره برداری از فاز اول تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان امام علی(ع) آمل و اصلاح و توسعه 78هزار متر شبکه آبرسانی را پروژه های قابل بهره برداری در این ایام عنوان کرد.

مدیر عامل آبفاشهری مازندران در ادامه ، با بیان اینکه  به منظور افزایش توان تامین و رفع افت فشار آب در فصل تابستان حفر وتجهیز و بهسازی سه حلقه چاه در شهرهای نکا و بهشهر، امامزاده عبدالله آمل و نور در دستور کار قرار گرفت، افزود:برای بهره برداری از این سه طرح، 5هزار و 500 متر خط انتقال و 4هزار و 200 متر شبکه توزیع آب احداث شد.

ذاکری، ضمن اشاره به اتمام طرح ارتقای آزمایشگاه مرجع در مرکز استان مازندران، گفت:در این طرح استانداردسازی آزمایشگاه مرجع،پیاده سازی استاندارد ایزو 17025 و مدیریت آزمایشگاه 10 گانه آب و فاضلاب انجام شد.

وی، از بهره برداری فاز یک تصفیه خانه فاضلاب  بیمارستان امام علی(ع) آمل در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: مدول اول این تصفیه خانه با ظرفیت تصفیه 120 متر مکعب فاضلاب در شبانه روز در این بیمارستان افتتاح می شود.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، بهسازی 12 حلقه از چاه های آب شرب استان در شهرهای عباس آباد، نور و رویان، نوشهر، آمل، بابل، قائمشهر و بهشهر را از دیگر پروژه های دهه فجر عنوان کرد و افزود: با اجرای این طرح میزان آبدهی این چاه ها در مجموع 273 لیتر در ثانیه افزایش می یابد.

وی، به آغاز عملیات آبرسانی به شهر عباس آباد با مشارکت مردمی در این ایام اشاره و تصریح کرد: برای اجرای این طرح و به منظور تامین آب آشامیدنی ساکنین باند شمالی شهر از شهرک خزر خز تا پل اسبچین  3هزار متر شبکه توزیع آب احداث شد.

ذاکری، از اصلاح و توسعه 78هزار متر شبکه آبرسانی خبر داد و گفت: به منظور کاهش هدر رفت آب و تامین آب مورد نیاز مشترکین و نیز تعویض شبکه های فرسوده،21 هزارمتر اصلاح شبکه و برای ارایه خدمات در نواحی فاقد شبکه و تامین آب شرب مناطقی که در حوزه وظایف شرکت آبفاشهری استان مازندران قرار دارد، 57 هزار متر توسعه شبکه انجام شد.

مدیر عامل آبفاشهری مازندران، جمعیت برخوردار این طرحها را 22هزار و 750 خانوار دانست و افزود: برای اتمام و بهره برداری این طرحها 131 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار صرف شد.

ذاکری، در بخش دیگری از سخنانش، کلنگ زنی طرح آبرسانی به شهر سیمرغ از طریق بهسازی ایستگاه پمپاژ، اجرای طرح تله متریک و تله کنترل شهر ساری و آغاز پروژه فاضلاب مسکن مهر پیلم کتی بهشهر را از پروژ هایی عنوان کرد که عملیات اجرایی آن در ایام دهه فجر آغاز می شود.

وی، با بیان اینکه در طرح آبرسانی به سیمرغ ظرفیت ایستگاه پمپاژ 100 لیتردر ثانیه افزایش می یابد، گفت: این طرح به منظور تامین آب پایدار در شهرهای سیمرغ، جویبار و بهنمیر  اجرایی می شود.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، از آغاز عملیات اجرایی تله متریک و تله کنترل شهر ساری در سه فاز همزمان با آغاز ایام دهه فجر خبر داد و اظهار داشت: در این طرح وضعیت منابع تامین آب شهر ساری شامل مخزن زمینی و هوایی، وضعیت چاه ها و ایستگاه پمپاژ شهید داداشی از طریق سیستم هوشمند کنترل می شود.

ذاکری، با بیان اینکه کلنگ آغاز عملیات اجرایی پروژه مسکن مهر پیلم کتی بهشهر در این ایام به زمین زده می شود، تصریح کرد:در این پروژه 2هزار و 560 متر شبکه جمع آوری فاضلاب به همراه پکیج تصفیه فاضلاب با ظرفیت 200 متر مکعب در شبانه روز احداث می شود.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران جمعیت بهره مند از طرحهای کلنگ زنی را 7هزار نفر و اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرحها را 59 میلیارد و 250 میلیون تومان عنوان کرد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :