آخرین عناوین

چهارشنبه 13 بهمن 1395-8:30 کد خبر:40744

اخطار هواشناسی مازندران:

دو اخطاریه هواشناسی مازندران برای پایان هفته

سازمان هواشناسی مازندران در دو اخطاریه جداگانه اعلام کرد، نفوذ سامانه بارشی برف و باران، کاهش دمای هوای تا سه درجه زیر صفر را به دنبال دارد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از شمال نیوز، اداره کل هواشناسی مازندران با صدور دو اخطاریه به فعالان دریای خزر و افرادی که قصد تردد در استان های شمالی را دارند هشدار داد.

براساس این گزارش، در این دو اخطاریه جداگانه اعلام شد، نفوذ سامانه بارشی از امروز بارش برف و باران، کاهش دمای هوای تا سه درجه زیر صفر، لغزندگی جاده ها و مواج شدن دریای خزر را به دنبال دارد.

بیشینه سرعت وزش باد در فرا ساحل استان 20 و در سواحل استان 18 متر بر ثانيه و بيشينه ارتفاع موج در فراساحل غرب و مرکز استان تا 3.5 و در فرا ساحل شرق و سواحل سایر مناطق استان تا 2.5 متر برآورد می‌شود.

در این اخطاریه از مسئولان بنادر و شیلات و دریابانی،صیادان،مدیریت بحران، هلال احمر،نیروی دریایی ارتش و سپاه و دیگر کاربران دریایی خواسته شد آمادگی لازم را داشته باشند.

اداره کل هواشناسی مازندران همچنین در اخطاریه دیگر، از افرادی که قصد تردد از طریق محورهای کوهستانی استان ،طی روزهای سه شنبه تا جمعه را دارند توصیه کرد به نکات زیر توجه نمایند:

1- همراه داشتن زنجیر چرخ

2- همراه داشتن وسایل گرمایی و سوخت به اندازه کافی

3- توجه به پیام های همکاران راهدار در طول مسیر

4- از اسکان در مسیر محور کناره و در حاشیه پل های بزرگ و رودخانه جداً خودداری نمایند.

5- با توجه به بارش متناوب باران و برف و افت دما در طول ساعات شب درمحورهای کوهستانی استان ،جاده های محورهای مذکور لغزنده خواهد بود لذا با سرعت مطمئنه ادامه مسیر دهند.

6- اطمینان از سالم بودن سیستم گرمایشی خودرو

7- تماس با تلفن 33322320 و 141 مرکز مدیریت راه استان بصورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به کاربران راه می باشد.

8- در صورت بروز حوادث ، بویژه حوادث جاده ای در محورهای مواصلاتی و کوهستانی ، می توانند در اسرع وقت به یکی از پایگاه های بین شهری هلال احمر در مجاورت محورها مراجعه و یا با تلفن 112 ( ندای امداد) جمعیت هلال احمر تماس حاصل نمایند.

9- در صورت نیاز به اسکان اضطراری در هنگام وقوع حوادث در محورهای مواصلاتی استان ، به نزدیک ترین پایگاه های امداد جاده ای هلال احمر مراجعه نمائید.

بر اساس اخطاریه هواشناسی مازندران، کاهش محسوس دما و وزش باد نسبتاً شدید و بارش برف و باران روزهای پنج شنبه و جمعه نیز ادامه دارد.

پیش بینی ها نشان می دهد در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و بارش برف در مناطق جلگه ای و ساحلی خواهد بود.

هواشناسی مازندران همچنین ضمن هشدار به اختلال در تردد وسایل نقلیه در سطح استان ، از احتمال مسدود شدن جاده های کوهستانی نیز خبر داد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :