آخرین عناوین

پنجشنبه 14 بهمن 1395-9:50 کد خبر:40755

تبعات سنگین قطعی گاز جایگاه سی‌ان‌جی برای رانندگان:

افزایش 2 برابری هزینه سوخت رانندگان تاکسی در مازندران!!

با قطع گاز جایگاه‌های سی‌ان‌جی هزینه سوخت دو برابر شده و فشار اقتصادی زیادی به رانندگان تاکسی وارد کرده، که این موضوع باعث گلایه‎مندی این قشر شده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، مدتی است که مدیران در مازندران برای جلوگیری از قطعی گاز خانوارهای مازندرانی اقدام به قطع گاز ادارات، صنایع و جایگاه سی‌ان‌جی می‌کنند.

در ادارت و نهادها این موضوع تقریبا حل شده است و بسیاری از ارگان‌ها با استفاده از وسایل برقی و سوخت دوم و یا تعطیلی ادارات که یک نوبت در مازندران هم اتفاق افتاد مشکلات‌شان را حل و فصل می‌کنند.

در این بین تولیدکنندگان و رانندگان تاکسی از بابت قطعی گاز باید هزینه‌های اضافه‌ای را پرداخت می‌کنند و فشار اقتصادی به رانندگان تاکسی وارد می‌شود که با درآمد اندک آنها هم‌خوانی ندارد و این موضوع باعث گلایه‎مندی آنها نزد مردم می‌شود.

رضا یکی از رانندگان تاکسی در ارتباط با افزایش هزینه این روزها رانندگان تاکسی صحبت به میان آورد و گفت: با قطع گاز جایگاه‌های سی‌ان‌جی هزینه سوخت دو برابر افزایش پیدا کرد.

وی اضافه کرد: در روزهای که جایگاه گاز فعال بود روزانه 12 هزار تومان پول سوخت پرداخت می‎کردیم ولی در حال حاضر باید روزی 37 هزار تومان پرداخت کنیم که رقم افزایش هزینه 25 هزار تومان برای راننده تاکسی که نفری 600 تومان کرایه می‎گیرد در این ترافیک سنگین شهرهای استان سنگین است.

این راننده تاکسی با اعلام اینکه این روند به نظر می‌رسد تا پایان هفته نیز ادامه داشته باشد و ممکن است در هفته آینده نیز ادامه داشته باشد، گفت: ممکن است این رقم برای افراد دارای درآمد بالا به چشم نیاید ولی برای راننده تاکسی که از ساعت پنج صبح تا 10 شب مجبور هست، کار کند سنگین است و انتظار داریم که متولیان امور نسبت به این موضوع چاره‌ای اتخاذ کنند.

وی با اعلام اینکه قطع گاز جایگاه‌ها به نظر می‌رسد شیوه مناسبی نیست،گفت: رانندگان تاکسی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند، وقتی متولیان استانی برای قطع گاز اقدام می‌کنند طی هماهنگی با مسئولان نفت منطقه‌ای نسبت به کاهش قیمت بنزین برای رانندگان تاکسی اقدام کنند تا فشار اقتصادی یک‌جانبه به مردم تحمیل نشود.

حمیدی دیگر راننده تاکسی با اعلام اینکه چوب کم‌کاری متولیان استانی نباید به پیکره رانندگان تاکسی وارد شود، افزود: کل درآمد من در طول روز شاید به 60 تا 70 هزار تومان نرسد، اگر از صبح اول وقت تا ساعت 21 شب کار کنم،37 هزار تومان را باید پول سوخت پرداخت کنم، از طرفی روزی 20 هزار تومان فقط باید برای اقساط طرح جایگزینی خودرو فرسوده کنار بگذارم آیا با روزی 17 هزار تومان باقی‌مانده می‌شود زندگی کرد که مسؤول استانی به راحتی پشت تربیون از قطعی 6 روزه گاز جایگاه‌ها سی‌ان‌جی صحبت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: ما اصلا راضی نیستیم که گاز خانگی مردم قطع شود ولی انتظار هست که دولت و مسئولان استانی وقتی گاز جایگاه‌های سی‌ان‌جی را قطع می‌کنند با هماهنگی با جایگاه‌های سوخت نسبت به کاهش قیمت فرآورده‌های نفتی که با درآمد مردم ارتباط مستقیم دارد اقدام کنند.

حمیدی یادآور شد: باور کنید داریم با سیلی صورت‌مان را سُرخ نگه می‌داریم، ممکن است که این طور تلقی شود که روزی 25 هزار تومان پولی نیست که راننده تاکسی از بابت آن گلایه‌مند است ولی این 25 هزار تومان به مدت یک هفته رقمی حدود 175 هزار تومان است که یک راننده تاکسی با این مقدار می‌تواند بخشی از هزینه اقساط خرید خودرویش را پرداخت کند.

به نظر می‌رسد مسئولان بحران کمبود گاز در استان را آن‌طور که بعدها در گزارش کارهای خودشان اعلام می‌کنند مهار می‌کنند ولی بحران اقتصادی و اجتماعی که در بین خانواده‌های که قطعی گاز با درآمد اقتصادی آنها رابطه مستقیم دارد را هم جبران می‌کنند، انتظار است که متولیان استانی در زمان ارائه گزارش کار در این ارتباط هم حرف‌های برای گفتن داشته باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :