آخرین عناوین

پنجشنبه 14 بهمن 1395-10:8 کد خبر:40757

معاون راهداری اداره کل راهداری مازندران خبر داد:

آماده ‌باش راهداران مازندران/هشدار به مسافران

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی، راهداران این اداره کل به صورت آماده باش در آمدند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از شمال نیوز، عباسعلی نجفی در جلسه ستاد بحران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از آمادگی کامل راهداری برای اجرای عملیات راهداری زمستانی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی و ورود توده هوای سرد به کشور، راهداران این اداره کل با استقرار در مناطق برفگیر و کوهستانی، آمادگی کامل برای اجرای عملیات راهداری را داشته تا مسافران سفر ایمنی را تجربه کنند.

وی افزود: منظور از راهداری زمستانی، تمامی فعالیت‌ها و اقداماتی است که در مقابله با برف، یخ، کولاک و بهمن در مناطق برفگیر، یخبندان و کولاک‌گیر راه‌ها به وسیله نیروهای راهدار و با بهره گیری از ماشین آلات و تجهیزات خاص راهداران زمانی انجام می شود تا راه برای تردد وسایل نقلیه باری و مسافری آماده شود.

معاون راهداری اداره کل راه اندازی و حمل ونقل جاده‌ای مازندران با اشاره به آمادگی کامل این اداره کل در عملیات راهداری زمستانی سال جاری،تصریح کرد : ذخیره سازی نمک به میزان کافی، تجهیز ماشین آلات راهداری زمستانی، هماهنگی و تعامل بسیار مطلوب با دستگاه‌ها از جمله پلیس راه، هلال احمر و اورژانس از جمله اقدامات درخور توجه این اداره کل در طرح عملیات راهداری زمستانی امسال است.

نجفی خاطرنشان کرد: در طول 10هزار و 310 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی مازندران 20 راهدارخانه ثابت و سیار فعالیت کرده که 300 نفر از راهداران در قالب 33 اکیپ راهداری زمستانی و با 250 دستگاه ماشین آلات راهداری در 3700 کیلومتر از راه های برفگیر و کوهستانی استان به انجام فعالیت‌های راهداری زمستانی مشغول هستند.

وی در پایان گفت: با توجه به کاهش دما و بارش برف در سطح محورهای کوهستانی، به تمامی مسافران که قصد تردد از محورهای کوهستانی را دارند توصیه می‌شود با رعایت قوانین و مقرارت، تجهیزات و امکانات ایمنی از جمله زنجیر چرخ را همراه داشته باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :