آخرین عناوین

پنجشنبه 14 بهمن 1395-10:29 کد خبر:40760

رئیس بیمارستان امام آمل عنوان کرد:

راه دسترسی و رفت و آمد بیماران 2 مشکل اساسی بیمارستان امام آمل

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) آمل گفت: راه دسترسی به همراه رفت و آمد بیماران از مشکلات اساسی این بیمارستان است که باید حل شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، محمد تقی رمضانی در بازدید مسئولان شهر امامزاده عبدالله از بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان و بخش‌های مختلف آن، اظهار کرد: ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی فرصت مناسبی برای نمایش توانمندی بخش‌های مختلف نهادهای دولتی و دستگاه‌های اجرایی در راستای خدمت‌رسانی به مردم است.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان امام خمینی(ره) آمل از لحاظ فیزیکی به‌خوبی ساخته شده و شرایط برای ترقی آن مهیا است، افزود: با راه‌اندازی این مجموعه درمانی بسیاری از مشکلات درمانی مردم آمل و شهرهای همجوار رفع شده ولی فضای بسیاری برای پیشرفت در آن مشاهده می‌شود که در آینده نزدیک شاهد رشد و ترقی این مجموعه درمانی برای مردم و همشهریان هستیم.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) آمل با اعلام اینکه هم‌اکنون حدود 150 نیروی استخدامی در این مجموعه فعالیت دارند، تصریح کرد: بسیاری از واحدها به صورت واگذاری به برخی شرکت‌ها فعالیت دارند و نیروهای زیادی مشغول به‌کار در آنها هستند همچنین حدود 40 نفر در بخش خدمات تلاش دارند.

این مسئول با اعلام اینکه با اشتغال هر فرد در این مجموعه امرار معاش و هزینه زندگی یک خانواده چند نفره تأمین می‌شود، ادامه داد: بیشتر افراد مشغول به کار در بیمارستان امام آمل بومی هستند.

رمضانی با اعلام توانمندی بخش‌های مختلف این بیمارستان، خاطرنشان کرد: فعالیت در بخش اورژانس، تصویربرداری شامل رادیولوژی، سی‌تی‌اسکن و سونوگرافی با مراجعه بیماران وسیع است البته در بخش سی‌تی‌اسکن از تجهیزات بسیار روزآمد و پیشرفته بهره گرفته شد که فقط از این امکانات در شهرهای آمل و ساری استفاده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مراجعه بیماران به بخش سی‌تی‌اسکن بیمارستان امام بالا است و حدود یک‌هزار و 800 نفر در طول ماه برای استفاده از این خدمات لازم مراجعه دارند، گفت: سونوگرافی در مراکز دولتی هزینه بسیار متفاوت و کم دارد تا اقشار ضعیف که توان هزینه‌های بالای درمانی در بخش آزاد را ندارند، از آن استفاده کنند.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) آمل با اعلام اینکه اگر طرح تحول سلامت ممکن است دارای ایرادهایی باشد ولی برای مردم ثمره خوبی در کاهش هزینه‌های درمان داشت تا بتوانند از امکانات دولتی به صورت ارزان استفاده کنند، بیان کرد: برخی بیماران با اجرای طرح تنها سه درصد از مبلغ نهایی تسویه حساب را می‌پردازند که بسیار ناچیز است.

این مسئول با اشاره به اینکه پیگیری وضعیت درمانی مردم توسط افراد برای دولت هزینه نیست زیرا ممکن است جلوی پیشرفت بسیاری از بیماری‌ها گرفته شود، اظهار کرد: تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه کاهش هزینه درمان برای مردم و از بین رفتن دغدغه هزینه برای بیماران بسیار ارزشمند است همچنین معظم‌له در طرح تحول سلامت حمایت‌های زیادی داشتند تا هزینه درمان بیماران کاهش داشته باشد.

رمضانی با اشاره به فعالیت آزمایشگاه به صورت 24 ساعت فعال، درمانگاه، بخش آی‌سی‌یو با 12 تخت فعال، بخش داخلی با 24 تخت، ارتودی، جراحی داخلی و قفسه سینه در بیمارستان امام خمینی(ره) آمل، گفت: در بخش درمانگاه پزشکان فوق‌تخصص و متخصص به بیماران خدمات درمانی ارائه می‌دهند همچنین در بخش قلب نیز اقدامات اساسی انجام شده و روز به روز بر افزایش خدمات تلاش می‌شود.

وی با اشاره به بهره‌ گیری از دستگاه اکوکاردیوگرافی قلب و خریداری سیستم جدید با اعتبار حدود 300 میلیون تومان، بیان کرد: سیاست اصلی بیمارستان امام خمینی(ره) بحث آنژیوگرافی و جراحی قلب باز است.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) آمل با اشاره به اینکه بسیاری از اقدامات و صحبت‌های اولیه در زمینه آنژیوگرافی و جراحی قلب باز در این مجموعه انجام شد، تصریح کرد: امید داریم در آینده نزدیک به اهداف گسترده خود برسیم.

این مسئول با اعلام اینکه مازندران از لحاظ توده بدنی و چاقی در سطح کشور رتبه نخست را داشته و شهرستان آمل هم سرآمد همه شهرهای استان به دلیل نوع غذا و عدم تحرک افراد است، خاطرنشان کرد: فضای بیمارستانی برای ایجاد جراحی قلب باز و آنژیوگرافی در بیمارستان آماده است هر چند برای نخستین‌بار در مازندران عمل تعویض دو طرفه مفصل لگن در این بیمارستان انجام شد که در آن بیمار زن جوان با موفقیت مورد جراحی قرار گرفت.

رمضانی با اشاره به دو مشکل اساسی این بیمارستان، گفت: راه دسترسی به همراه رفت و آمد بیماران از مشکلات اساسی است علاوه بر بیماران، بسیاری از ملاقات‌کنندگان نیز برای تردد به بیمارستان مشکل دارند که امیدواریم با نشست مسئولان مشکلات هر چه زودتر رفع شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :