آخرین عناوین

شنبه 16 بهمن 1395-8:40 کد خبر:40782

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران اعلام کرد:

استاندار باید نتایج سفرهای خارجی مسئولان را اطلاع‌رسانی کند

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران با تاکید بر حذف سفرهای غیرضروری مسئولان گفت: استاندار باید نتایج سفرهای خارجی مسئولان مازندران را اطلاع‌رسانی کند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تسنیم، محمد دامادی رئیس مجمع نمایندگان مازندران اظهار داشت: استاندار مازندران باید دلیل تعدد سفرهای خارجی مسئولان استان در سال جاری و نتایج و دستاورد این سفرها برای مازندران را هر چه زودتر اطلاع‌رسانی و اعلام کند.

وی افزود: استان مازندران در سال جاری شاهد حوادث جبران‌ناپذیری در حوزه غیرمترقبه بوده که ضرورت دارد مراکز امداد و نجات استان به تجهیزات روز مجهزتر شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استاندار مازندران باید اهم اقدامات انجام شده پیرامون جبران خسارت مردم و باغداران استان ناشی از طوفان شهریور و برف آذرماه را اعلام کند تصریح کرد: اقدامات استان در راستای ایجاد اشتغال در جهت اهداف اقتصاد مقاومتی هنوز احصا نشده است.

دامادی با بیان اینکه مدیریت ارشد استان اقدامات انجام شده در پرداخت تسهیلات به صنایع در جهت رونق تولید را برای مردم تبیین کند افزود: با توجه به حادثه‌خیز بودن استان، برنامه پیش‌بینی شده برای مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در استان مازندران باید مشخص شود.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اینکه اقدامات پیش‌بینی شده برای پذیرش میهمانان نوروزی در راستای تقویت بخش گردشگری احصا شود گفت: نتایج سفرهای خارجی هیئت‌های استانی به کشورهای خارجی، اقدامات صورت گرفته پیرامون مدیریت پسماند، حفظ محیط زیست و دفن بهداشتی زباله در استان نیز باید از طریق استاندار به اطلاع مردم و رسانه‌ها برسد.

وی با بیان اینکه میزان جذب اعتبارات بودجه سال 95  استان باید مشخص شود گفت: استاندار میزان اعتبارات جذب شده مصوبات سفر ریاست جمهوری به تفکیک پروژه‌ها را اعلام کند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به حادثه تلخ پلاسکو افزود: استان مازندران در سال‌های اخیر با حوادث طبیعی متعددی روبه‌رو بوده که به ‌دلیل ضعف زیرساخت‌ها و کمبود امکانات امداد و نجات مشکلات عدیده‌ای را متوجه مردم شده است.

وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان نگرانی‌ها و تذکرات خود را در چندین نوبت به دولت و نهادهای ذی‌ربط منعکس کرده است، افزد: خواستار اهتمام بیش از پیش وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی به اصلاح زیرساخت‌ها و تامین تجهیزات امدادی هستیم.

دامادی تاکید کرد: مجمع نمایندگان مازندران مجدانه از دولت انتظار دارد برای پیشگیری و ایمن‌سازی اماکن و تاسیسات از آسیب‌پذیری و بروزرسانی تجهیزات مراکز امداد و نجات حداکثر اهتمام را صورت دهد.

وی افزود: بازتعریف وظایف و چابک‌سازی نهادهای امدادرسان، آموزش فراگیر آحاد جامعه، اهتمام به مقوله بیمه و نظارت دقیق بر ساخت و ساز و اجرای مقرارت سختگیرانه در مواجه با عوامل حادثه ساز مورد تاکید است.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی به توان تامین مرکبات در شب عید توسط باغداران استان و عدم نیاز به واردات محصولات کشاورزی به ویژه در شب عید اشاره کرد.

وی افزود: اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی مازندران به عنوان پارلمان بخش خصوصی و بازوی توانمند اقتصاد استان معتقد است علی‌رغم آسیب بخشی از محصولات باغی مازندران به دلیل برف آذر ماه اما به دلیل تولید کافی و برداشت قبل از سرمازدگی که در انبارها نگهداری می‌شود نیاز به واردات نیست.

وی بیان کرد: کیوی و مرکبات موجود در استان نیاز داخلی و به ‌ویژه شب عید را تامین می‌کند.

دامادی گفت: بنده در نامه ای به معاون اول رئیس جمهور از وی خواستم تا وفق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و با هدف حمایت از کشاورزان و تولید داخلی دغدغه کشاورزان و تجار داخلی را جدی گرفته تا در راستای تنظیم بازار از تولیدات داخلی استفاده شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :