آخرین عناوین

شنبه 16 بهمن 1395-23:2 کد خبر:40794

انتقاد نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس:

تعطیلی مراکز تولیدی و آموزشی با قطعی گاز مدیریت نیست

نماینده مردم نوشهر، چالوس گفت: اینکه گاز بناها قطع شود و مراکز و مدارسی را تعطیل کنیم مدیریت نیست، بلکه این مشکل باید به صورت اساسی برطرف شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، قاسم احمدی‌لاشکی در جلسه شورای اداری چالوس که با حضور مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران برگزار شد، با اشاره به اقدامات خوبی که در این ۳۸ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور اتفاق افتاد، اظهار کرد: با یاد آوری دوران قبل از انقلاب و مقایسه وضعیت کنونی  رفاه مردم و وضعیت معیشتی مردم در می‌یابیم که خدمات این نظام در دولت‌های مختلف چشمگیر بوده و نتیجه تلاش تمام دولت‌ها است که به‌نام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه آنچه که امروز از دستاوردهای انقلاب از آن یاد می‌شود استقلال است، افزود: اگر امروز ترامپ اراجیفی می‌گوید و در رفتارش ضدایرانی بودنش مشهود است نشان از استقلال این کشور دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه استقلال کشور به‌ واسطه خون شهدا است، اظهار کرد: اینکه در علوم مختلف هوا فضا، سلول‌های بنیادین پیشرفت خوبی داشتیم و امروز در ارائه مقاله‌های علمی رتبه یک را در منطقه و رتبه ۱۵ را در جهان داریم نشان از استقلال کشور دارد.

وی با مقایسه وضعیت کشور از گذشته تا حال بیان کرد: در گذشته رتبه علمی خوبی نداشتیم و امروز همان فرد معترض به موضع ترامپ جان خود را مدیون پزشک ایرانی‌الاصل می‌داند که نشان از افتخار بودن نوابغ ایرانی است.

احمدی‌لاشکی با اشاره به اینکه در این دولت هم به مثابه دولت‌های گذشته و استمرار همان دولت‌ها است، خدماتی ارائه می‌شود، تأکید کرد: باید از این دولت هم قدردانی شود.

وی با بیان اینکه در حوزه طرح سلامت فشار بر مردم کم شد، افزود: در گذشته ۸۰ درصد بودجه درمان از جیب بیمار بود و امروز به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است و این نشان از خدمت خوب به‌مردم است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه تا پایان سال ۱۴۰۰ برنامه‌هایی پیش‌بینی شد، افزود: در این برنامه حوزه‌های محیط کسب و کار متفاوت دیده شد چون معتقدیم خصوصی سازی باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه در حوزه توازن منطقه‌ای، توسعه روستایی و توانمندسازی فقرا نیز برنامه‌های خوبی دیده شد، خاطر‌نشان کرد: مبنای کار بر اصول شفافیت و مبارزه با فساد است را که همه از فساد می‌گوییم اما از برخورد خبری نیست و در این میان تنها برخی از اسامی مشهور می‌شوند.

احمدی‌لاشکی تصریح کرد: خاوری، بابک زنجانی و شهرام جزایری و ... از جمله افرادی هستند که نامشان بر زبان‌ها جاری شد اما در برنامه ششم توسعه تأکید بر این است که باید وضعیت شفاف‌سازی شود و پشت پرده‌ها، مزایا و اضافه‌کاری و ... همه مدیران وضعیت مالی و حساب‌هایشان چک شود.

وی از پیش‌بینی اعتبارات خوب در حوزه کشاورزی و آب خبر داد و افزود: در حوزه حمل و نقل و مسکن، علم و فناوری و در حوزه دفاعی و امنیتی، حقوقی و قضایی، فرهنگ و ورزش و حوزه ایثارگران نیز بودجه‌های خوبی دیده شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در فضاهای علمی و دانشگاهی باید از ظرفیت متفکران استفاده شود، گفت: با رد شایعات موجود در فضای مجازی باید اعلام کنم که بنده تنها با یک‌بند از قانون ایثارگران مخالف بودم که آن نیز در مورد اختصاص ۲۰ درصد سهمیه برای ایثارگرانی بود که بدون آزمون هفت مصاحبه و شرایط سنی به‌عضویت هیأت علمی دانشگاه‌ها در بیایند.

وی از اختصاص ۳۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای کشور خبر داد و گفت: با پیگیری کمیسیون تلفیق بودجه این رقم  به ۳۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

احمدی‌لاشکی با بیان اینکه بالاترین رقم بودجه با سهم۷۲ هزار میلیارد تومان برای بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی، صندوق بازنشستگی و ایثارگران در نظر گرفته شد، اظهار کرد: پس از آن در حوزه آموزشی ۴۷.۵ میلیارد تومان، در حوزه دفاعی و امنیتی هم ۴۰ هزار میلیارد تومان، از محل صندوق توسعه ملی هم یک‌میلیارد ۳۰۰ میلیون دلار و در حوزه سلامت هم ۲۱ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی خاطر‌نشان کرد: آنچه مهم بود اینکه در زمان بستن بودجه برای بازنشستگان هم در تلفیق بودجه اعلام کردیم که حقوق زیر 2 میلیون تومان بازنشستگی به 2 میلیون تومان برسد و در صورت تصویب تا ۱۵ فروردین ماه ۹۶ باید احکامش زده شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چالوس و نوشهر هم از خدمات دولت بی‌بهره نیست، گفت: اختصاص اعتبار برای حوزه آزادراه تهران ـ شمال و اختصاص  بودجه برای  ساحل سیترا نوشهر و رادیو دریا چالوس از مبلغ 3 میلیارد تومانی که برای  مناطق ساحلی گذاشتند نشان از ظرفیت‌های خوب منطقه است.

وی با تأکید بر اینکه مشکل گاز استان باید سریع‌تر برطرف شود، گفت: اینکه گاز بناها قطع شود و مراکز و مدارسی را تعطیل کنیم مدیریت نیست، بلکه این مشکل باید به صورت اساسی برطرف شود.

احمدی‌لاشکی با اشاره به قول زنگنه در مجمع نمایندگان اظهار کرد: بر اساس قول هیأت دولت باید ادامه  لوله‌گذاری مسیر دامغان ـ نکا به طول ۱۷۰ کیلومتر که ۷۰ کیلومتر از آن انجام شد تا شهریور ۹۶ به پایان برسد.

وی در پایان با اشاره به پرداخت خسارت ناشی از برف در مازندران گفت:  اگرچه مصوبه پرداخت خسارت دیدگان برف در قالب ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۳۰ میلیارد تومان بلاعوض و ۲۰ میلیارد هم در بحث بیمه تصویب شد اما این صحبت‌ها هنوز روی کاغذ بوده و تا وقتی به‌دست مردم نرسد سودی ندارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :