آخرین عناوین

دوشنبه 25 بهمن 1395-16:58 کد خبر:40909

معاون هواشناسی مازندران خبر داد:

بارش برف و باران تا امشب /پایان هفته‌ای بارانی و برفی در استان

معاون هواشناسی مازندران گفت: بارش‌ برف و باران امروز کم و بیش در استان تداوم دارد و از پنج‌شنبه مجدداً شاهد کاهش دمای هوا در مازندران خواهیم بود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،احمد اسدی اظهار داشت: پیرو اطلاعیه اداره‌کل هواشناسی مازندران، از شب گذشته شاهد بارش‌ها در سطح استان بودیم که امروز بارش برف و باران در سطح مازندران گسترش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه بیشترین بارش برف از آلاشت 17، پل‌سفید و کیاسر 7 و سیاه‌بیشه 5 سانتی‌متر گزارش شد، اضافه کرد: بیشترین باران باران و آب حاصل از برف نیز از آلاشت 10، پل‌سفید و کیاسر 6 و ساری و سیاه‌بیشه 4 میلی‌متر به ثبت رسید.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران ادامه داد: کمینه دمای هوای صبح امروز استان از بلده با 8 درجه سانتی‌گراد زیر صفر گزارش شد و دمای هوای نیز به یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید.

اسدی با اشاره به اینکه بارش‌ برف و باران امروز کم و بیش در آسمان مازندران تداوم دارد، افزود: فردا از ناپایداری و ابرناکی هوای استان کاسته شده و روز چهارشنبه جو نسبتاً پایداری حاکم می‌شود و حداکثر دمای هوا در طول روز کمی گرم‌تر خواهد شد.

وی تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از پنج‌شنبه هفته جاری تا روز شنبه هفته آینده با نفوذ سامانه سرد و بارشی مجدداً شاهد برف و باران و کاهش دمای هوا در سطح مازندران خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران یادآور شد: طی این مدت جاده‌های کوهستانی و سردسیر استان گاهاً مه‌آلود و با کاهش دید همراه بود و با توجه به بارش برف و باران لغزنده و اختلال در تردد انواع وسایل نقلیه وجود دارد.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران امروز به‌صورت مواج، فردا کاهش مواج و پایان هفته مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • هم شهری
    سه شنبه 26 بهمن 1395-11:33


    با تقدیر از عزیزان ما در بخش هواشناسی و اطلاع رسانی که در زمینه دارند. دست مریزاد

    • دانشجو
      سه شنبه 26 بهمن 1395-11:29


      در تابستان در بخش کشاورزی در آلاشت ، پل‌سفید و کیاسر و سیاه‌بیشه و دیگر مناطق این استان در زمینه‌ی ابیاری باغهای مرکبات و شالیزارها با کمبود اب مواجه هستیم ، اگر طرحی و اقدامی در راستای ذخیره سازی این رحمت الهی در فصل زمستان از سمت مسیولین زیربط ارایه شود بسیاری از محصولات کشاورزی دچار خسران ناشی از کم ابی نمیشوند

      • کارمند
        سه شنبه 26 بهمن 1395-11:17


        بارش برف و باران نعمتی است الهی و باید قدردان نعمات و رحمت خدا وند بود. بارش برف و نشت در آن در زمینهای کشاورزس سبب از بین رفتن افات زیادی از جمله، لیصه، حلزون و .. می‌شود. در عین حال باعث یخ زدگی و از بین رفتن محصولاتی تیره علات می‌شود.اگر کشاورزان عزیز ما در این خصوص هم تحت بیمه‌ی بخش کشاورزی قرار بگیرن و حمایتی از سمت مسیولین عزیز داشته باشند چه بسا باعث جبران بخشی از خسارات وارده به این قشر مظلوم جامعه باشند